Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men hvor lenge må vi vente før vi kan bruke den egentlig? Vi glemte å spørre om det.

Vi kjøpte sånne ruller med ferdig plen, siden den lille hagen vår var et mudder og leirehøl, med bare litt mose og løvetann sånn ytterst histen & pisten. Lekkert!

Ble strøkent! Men når kan vi sette ut utemøbler, og ikke minst gå på den? Regner med at 17 mai frokost i det grønne utgår(ikke minst på grunn av været;)), men er den grei å bruke om en ukes tid? 14 dager?

Noen som vet? :)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi fikk beskjed om å ikke gå på plenen de første to-tre ukene, tror jeg. Og så må du vanne MASSE - særlig første tiden! Særlig om det blir varmt i været.

Nå er vår plen noen år gammel, men fortsatt mye penere enn naboens ;).

Skrevet

Vi fikk beskjed om å ikke gå på plenen de første to-tre ukene, tror jeg. Og så må du vanne MASSE - særlig første tiden! Særlig om det blir varmt i været.

Nå er vår plen noen år gammel, men fortsatt mye penere enn naboens ;).

Takker! :) Da unngår vi tråkking en to-tre uker, og vannslange får vi låne av nabo.

Dette blir bra :)

Skrevet

17 mai?? Det ramla ned to METER snø i Lyngen her om dagen.. og er lovet stående stiv over hele landet.

Grattis med plen uansett.. er det dyrt med sånn rull ut? Jeg har dyrket ilsentuer og løvetann i årevis, så det er jo en tanke..

Skrevet

17 mai?? Det ramla ned to METER snø i Lyngen her om dagen.. og er lovet stående stiv over hele landet.

Grattis med plen uansett.. er det dyrt med sånn rull ut? Jeg har dyrket ilsentuer og løvetann i årevis, så det er jo en tanke..

Vi har liten plen, sånn ca 18 kvadratmeter bare, så nei. Ca 7-800 kroner :) (Men det blir jo fort litt verre om en har uteområder med litt størrelse på..;p

Og, jupps, 17 maifrokost UTE, det spøker det jo for uansett plen eller ikke.Fanden til oktober vær a gitt.

Skrevet

Vi har liten plen, sånn ca 18 kvadratmeter bare, så nei. Ca 7-800 kroner :) (Men det blir jo fort litt verre om en har uteområder med litt størrelse på..;p

Og, jupps, 17 maifrokost UTE, det spøker det jo for uansett plen eller ikke.Fanden til oktober vær a gitt.

Plenen din er mindre enn kjøkkenet mitt...faktisk. Men da blir det ikke sååååå dyrt om jeg vurderer det ute.. det er jo mest skog og fjell og udyr her jeg bor.

Hvorfor vil du skaffe deg jobb for en så liten flekk? Med klipping og stell tenker jeg. Du kunne jo bare slengt på en rye vettø.. hehehe eller laga platting.

Skrevet

Hvem ligger under den?

;-)

Med vennlig hilsen

Hah! ;D

Skrevet

Hah, mose og løvetann er undervurdert

Mose: Grønt, pent, mykt og lettstelt (les: lettklipt)

Løvetann: Undervurdert pen (når den blomstrer), grønn samt sunn og god gnagermat.

Jeg sådde plen for en del år siden. Plasserte ikke noe over den den første sommeren og vanna rikelig etter "forskriftene" (dette var som sagt frø, ikke "rull"), men jeg savner fortsatt mosen :-p

Tipper ca to uker før dere kan nyte plenen - kos dere :-)

Skrevet

Hah, mose og løvetann er undervurdert

Mose: Grønt, pent, mykt og lettstelt (les: lettklipt)

Løvetann: Undervurdert pen (når den blomstrer), grønn samt sunn og god gnagermat.

Jeg sådde plen for en del år siden. Plasserte ikke noe over den den første sommeren og vanna rikelig etter "forskriftene" (dette var som sagt frø, ikke "rull"), men jeg savner fortsatt mosen :-p

Tipper ca to uker før dere kan nyte plenen - kos dere :-)

Joa, kan være fint og nyttig - men helst i supplement med noe annet enn leire a gitt! ;)

Og takk! Vi tror det blir supert med plen, og kommer nok til å kose oss med en liten plenflekk i stedet for det gjørmehølet som var. Bare vi nå ikke klarer å drepe den på et eller annet magisk vis..;p

Skrevet

Plenen din er mindre enn kjøkkenet mitt...faktisk. Men da blir det ikke sååååå dyrt om jeg vurderer det ute.. det er jo mest skog og fjell og udyr her jeg bor.

Hvorfor vil du skaffe deg jobb for en så liten flekk? Med klipping og stell tenker jeg. Du kunne jo bare slengt på en rye vettø.. hehehe eller laga platting.

En rye hadde nok vært kjempefint! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...