Gå til innhold

Vasker ungene hendene på skolen?

Anbefalte innlegg

Gjest vanlig hygiene?

Er det naturlig at læreren ber ungene vaske hendene før de spiser, eller ikke? I klassen til sønnen min pleier de også å håndhilse på læreren hver dag i starten på dagen. Fin skikk syns jeg. Men ikke like greit når læreren er syk og hoster hele tiden....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379473-vasker-ungene-hendene-p%C3%A5-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnah

Det har jeg ikke hørt at mine har gjort og det vil jo bli et salig kaos om 75 unger (store trinn hos oss) skal stime bort til vaske samtidig.

Da vil jeg håpe at det finnes et system for å ta det puljevis. Å vaske hendene før man spiser burde være et minstekrav i skolen, ingen er vel interessert i å spre spysjuke o.l rundt.

Da vil jeg håpe at det finnes et system for å ta det puljevis. Å vaske hendene før man spiser burde være et minstekrav i skolen, ingen er vel interessert i å spre spysjuke o.l rundt.

'' Å vaske hendene før man spiser burde være et minstekrav i skolen, ingen er vel interessert i å spre spysjuke o.l rundt.''

Jeg er forsåvidt enig i det, men det har ikke vært store problemer med gjentatte runder omgangssyke hos oss. Skal sannelig høre med ungene i morra hvordan rutinene er på skolen i forhold til dette. :o)

Annonse

Gjest Hulderen

Det er nok ikke vanlig med håndvask på skolen. Da det var svineinflunsa, skrev lokalavisen at skolene innførte håndvask før spising, md dt resultat at det ble mye mindre fravær enn før influensaen kom. Jeg vil anta de nå har falt tilbake til gamle rutiner, uten vask.

Dette har jeg faktisk aldri tenkt på.. I barnehagene mine barn har gått i var håndvask standard prosedyre før måltider. Antar at skolen tenker at elevene er store nok til å ta ansvar sjøl?

Men altså; jeg veit ikke, mine barn har ikke sagt noe rundt dette, skolen har ikke informert om evt rutiner, og jeg har ikke spurt.

''ingen er vel interessert i å spre spysjuke o.l rundt.''

Meg bekjent spiser de fleste grunnskoleelever medbragt niste fra egen matboks / matpakke, så maten er neppe den største smittekilden elever imellom?

Gjest håndvask

''ingen er vel interessert i å spre spysjuke o.l rundt.''

Meg bekjent spiser de fleste grunnskoleelever medbragt niste fra egen matboks / matpakke, så maten er neppe den største smittekilden elever imellom?

Håndhygiene handler da ikke om maten man spiser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...