Gå til innhold

Dusjer barna etter gymmen?

Anbefalte innlegg

Man kan ikke kreve at barn skal dusje etter gym, men man skal selvsagt oppmuntre til det og forklare dem det hygieniske aspektet. Men skolen har ikke rett til å tvinge elevene til det. :)

Jeg vet ikke hvordan reglene er, men vi har iallfall fått inntrykk av at det er sånn at alle må dusje så sant de ikke har med seg melding hjemmefra. Min sønn hadde aldri i livet dusjet hvis han ikke måtte. Oppmuntring funker dårlig på han.

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan reglene er, men vi har iallfall fått inntrykk av at det er sånn at alle må dusje så sant de ikke har med seg melding hjemmefra. Min sønn hadde aldri i livet dusjet hvis han ikke måtte. Oppmuntring funker dårlig på han.

Reglene er klinkende klare - INGEN skal tvinges til å dusje. Skolen har ikke lov til å "tvinge" elever til å dusje.

Med vennlig hilsen

Reglene er klinkende klare - INGEN skal tvinges til å dusje. Skolen har ikke lov til å "tvinge" elever til å dusje.

Med vennlig hilsen

Jeg går ut i fra at hvis han hadde hylt hysterisk og nektet, så hadde de neppe tvunget han inn i dusjen. Men siden han tror han må, så gjør han det. Hadde han visst at han hadde hatt et valgt, så hadde han nektet. Min sønn gjør ikke ting han ikke har lyst til hvis han har et valg om å la være. Han tenker ikke så langt som at det er til hans eget beste om han gjør det.

Så da tenker jeg at skolen gjør dette på en riktig måte. Ungene har inntrykk av at de må, og hvis foreldrene av en eller annen grunn ikke vil at barnet skal dusje, så sender de med melding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...