Gå til innhold

Hjemmebleking av tenner - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm, men tannlegen sa de anbefalte ikke å holde på mer enn 8-10 dager

Det er forskjellig styrke på kremen man bruker. Man kan kjøpe til å bruke hele natta eller 15 minutter to ganger om dagen. Tannlegen min sier den svake er best og bruke det over lenger tid og at den er minst farlig for emaljen.

Gjest Tannfeee

Det avhenger av hvor dypt misfargingen sitter. Hos noen kommer effekten raskt, mens andre må forlenge behandlingen til 10-12 dager.

Noen har tenner med en naturlig gulere farge, denne kan ikke endres, det er misfarging som fjernes.

Du må holde deg unna fargestoffer hver dag du bleker. Også juice og annen sitrus, det stopper blekeprosessen.

Gjest bleking av tenner

Det avhenger av hvor dypt misfargingen sitter. Hos noen kommer effekten raskt, mens andre må forlenge behandlingen til 10-12 dager.

Noen har tenner med en naturlig gulere farge, denne kan ikke endres, det er misfarging som fjernes.

Du må holde deg unna fargestoffer hver dag du bleker. Også juice og annen sitrus, det stopper blekeprosessen.

Hva slags fargestoffer da?

Annonse

Gjest bleking av tenner

Fra mat og drikke. Kaffe, te, røyk, rødvin, osv. Fargestoffene setter seg i tennene. Det er disse som blekes bort, tennenes egen grunnfarge bestemmes av tennenes oppbygning, og den kan ikke endres med blekemiddel.

Men hvorfor holde seg borte fra fargestoffer når man bleker? Har da drukket te mens jeg har bleket nå, men de har allerede blitt mye hvitere nå på 5. dagen. Eller mente du at man må holde seg borte fra fargestoffer rett før og etter man bleker hver dag? Skal på fest på lørdag og da blir det både vin og røyk

Gjest Tannfeee

Men hvorfor holde seg borte fra fargestoffer når man bleker? Har da drukket te mens jeg har bleket nå, men de har allerede blitt mye hvitere nå på 5. dagen. Eller mente du at man må holde seg borte fra fargestoffer rett før og etter man bleker hver dag? Skal på fest på lørdag og da blir det både vin og røyk

Har du ikke fått denne informasjonen av din egen tannlege? Du skal optimalt holde deg unna fargestoffer i blekeperioden, fordi tennene blir lett dehydrert av blekemiddelet - og derfor lettere tar til seg ny misfarging inntil et døgn eller så etter at blekebehandlingen er avsluttet.

Du vil altså få best effekt av å la blekeprosessen foregå uten å tilføre nye fargestoffer samtidig, og sitrus stopper prosessen.

Da jeg svarte deg første gangen skrev du at du ikke så noen forskjell, derfor ville jeg bidra med min kunnskap. Om du likevel får effekt og er fornøyd med det trenger du sikkert ikke endre på noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...