Gå til innhold

Moskeer kan miste statstøtte

Anbefalte innlegg

Gjest Pilka

Hvor jeg har det fra? To forskjellige kilder:

Utsatte fra steder med få mennesker, som har fortalt meg at det var "ingen" i hele bygden de kjente som de var sikre på ikke kjente overgriperen (og at de derfor ikke turde fortelle om overgrepene).

Samt enkel matematikk: hvis du bor et sted med 300 folk så "kjenner alle alle". Hvis du bor et sted med 300000 så finner du noen som ikke kjenner overgriperen din. I tillegg, de har voldtektssentre, hjelpeorganisasjoner, osv.

Med vennlig hilsen

''Utsatte fra steder med få mennesker, som har fortalt meg at det var "ingen" i hele bygden de kjente som de var sikre på ikke kjente overgriperen (og at de derfor ikke turde fortelle om overgrepene).''

Dette har jeg hørt fra bysamfunn også.

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

32

• Nord og ned

1

• Bookworm

1

• slabbedask

1

Mest aktive i denne tråden

''Utsatte fra steder med få mennesker, som har fortalt meg at det var "ingen" i hele bygden de kjente som de var sikre på ikke kjente overgriperen (og at de derfor ikke turde fortelle om overgrepene).''

Dette har jeg hørt fra bysamfunn også.

I et bysamfunn er det bokstavelig talt flere 10000 mennesker, så man kan være veldig sikre på at man kan finne noen som ikke kjenner overgriperen.

Igjen, dette handler om "antall mennesker", og ikke "type mennesker".

Med vennlig hilsen

Gjest Pilka

I et bysamfunn er det bokstavelig talt flere 10000 mennesker, så man kan være veldig sikre på at man kan finne noen som ikke kjenner overgriperen.

Igjen, dette handler om "antall mennesker", og ikke "type mennesker".

Med vennlig hilsen

Jeg husker påstandene dine om type mennesker. Ikke bortforklare dem nå. Du var sååååå lykkelig å bo i byen og ikke på de små stedene.

Det finnes mindre samfunn innen alle større samfunn. Det er neppe slik at det er "bedre" å bli utsatt for overgrep i New York enn i Stavanger.

Jeg husker påstandene dine om type mennesker. Ikke bortforklare dem nå. Du var sååååå lykkelig å bo i byen og ikke på de små stedene.

Det finnes mindre samfunn innen alle større samfunn. Det er neppe slik at det er "bedre" å bli utsatt for overgrep i New York enn i Stavanger.

Ja, jeg er veldig lykkelig at jeg bor på et relativt stort sted. Det skyldes, som jeg gjentar til det kjedsommelige, antallet mennesker, og konsekvensene av det - som større kulturtilbud, flere jobbmuligheter, osv.

Og diskusjonen gikk på problemer på små steder (med hundrevis av innbyggere), ikke byer på størrelse med Stavanger.

Med vennlig hilsen

Gjest Pilka

Ja, jeg er veldig lykkelig at jeg bor på et relativt stort sted. Det skyldes, som jeg gjentar til det kjedsommelige, antallet mennesker, og konsekvensene av det - som større kulturtilbud, flere jobbmuligheter, osv.

Og diskusjonen gikk på problemer på små steder (med hundrevis av innbyggere), ikke byer på størrelse med Stavanger.

Med vennlig hilsen

''Og diskusjonen gikk på problemer på små steder (med hundrevis av innbyggere), ikke byer på størrelse med Stavanger.''

Så det går en grense ved 1000 innbyggere? Stavanger er ikke stort sted i mine øyne.

Poenget her er selvsagt at holdningene du refererer til i hovedinnlegget på ingen måte er noe som "folk i moskéer" har monopol på. De finnes, dessverre, mange steder i samfunnet.

For øvrig - du svarte ikke på det jeg spurte deg om nedenfor.

Med vennlig hilsen

Men man kan jo ikke la være å reagere på slike ting, selv om det skjer andre steder også? Det blir jo bare tullete å si - det kan synes som om du er av den mening av muslimer ikke kan kritiseres overhodet bare fordi de er muslimer - er ikke dette litt den samme generaliseringen som du kritiserer andre for?

Annonse

Men man kan jo ikke la være å reagere på slike ting, selv om det skjer andre steder også? Det blir jo bare tullete å si - det kan synes som om du er av den mening av muslimer ikke kan kritiseres overhodet bare fordi de er muslimer - er ikke dette litt den samme generaliseringen som du kritiserer andre for?

Hei,

Hvis du leser opp og ned i tråden har jeg fordømt holdningene til disse muslimene - de hører hjemme i "middelalderen". Dvs. det er vel neppe mer enn 50-100 år siden slike holdninger var vanlige i Norge også, men la oss si middelalderen.

Poenget med det jeg skrev er at disse og lignende holdninger er ikke noe muslimer har monopol på, men det er kun muslimer som blir kritisert for det og alt annet de gjør feil. Det tyder på at hensikten er å "ta muslimer", og slettes ikke beskytte kvinner.

Med andre ord - vikarierende hensikter.

Med vennlig hilsen

''Og diskusjonen gikk på problemer på små steder (med hundrevis av innbyggere), ikke byer på størrelse med Stavanger.''

Så det går en grense ved 1000 innbyggere? Stavanger er ikke stort sted i mine øyne.

Stavanger har Dixi, Senter for Spiseforstyrrelser, Voldtektsmottak, Politi, masse leger og en hel rekke infrastruktur.

Hvis diskusjonen fremdeles går på "utsatt for overgrep", så er Stavanger mer enn stor nok til at man finner noen som ikke kjenner overgrep.

Hvis du snakker om hvor jeg, personlig, ønsker å leve, så er Stavanger for liten for meg.

Med vennlig hilsen

Gjest Pilka

Stavanger har Dixi, Senter for Spiseforstyrrelser, Voldtektsmottak, Politi, masse leger og en hel rekke infrastruktur.

Hvis diskusjonen fremdeles går på "utsatt for overgrep", så er Stavanger mer enn stor nok til at man finner noen som ikke kjenner overgrep.

Hvis du snakker om hvor jeg, personlig, ønsker å leve, så er Stavanger for liten for meg.

Med vennlig hilsen

''Stavanger har Dixi, Senter for Spiseforstyrrelser, Voldtektsmottak, Politi, masse leger og en hel rekke infrastruktur.''

Heldigvis er det ingen steder i Norge hvor det ikke er tilgang til politi og lege. Det du påstår er umulig å bekrefte selvom noen har sagt til deg at de opplevde det vanskelig på små steder så opplever alle voldtekt og sexuelt misbruk vanskelig. Senter for spiseforstyrrelser og voldteksmottak i Stavanger blir antageligvis brukt av andre steder i Rogaland.

''Stavanger har Dixi, Senter for Spiseforstyrrelser, Voldtektsmottak, Politi, masse leger og en hel rekke infrastruktur.''

Heldigvis er det ingen steder i Norge hvor det ikke er tilgang til politi og lege. Det du påstår er umulig å bekrefte selvom noen har sagt til deg at de opplevde det vanskelig på små steder så opplever alle voldtekt og sexuelt misbruk vanskelig. Senter for spiseforstyrrelser og voldteksmottak i Stavanger blir antageligvis brukt av andre steder i Rogaland.

Ikke alle steder har politi lokalt.

Hvis du er 12 år er det langt vanskeligere å komme deg dit. Ditto for SFS, Dixi og stort sett alt annet.

Gjest Pilka

Ikke alle steder har politi lokalt.

Hvis du er 12 år er det langt vanskeligere å komme deg dit. Ditto for SFS, Dixi og stort sett alt annet.

Det er ingenting, nøyaktig ingenting som indikerer at sexuelt misbruk og voldtekter foregår mer på små steder enn i større byer. Ferdig med det.

Det er ingenting heller som tyder på at intelligensen er høyere i by enn bygd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...