Gå til innhold

Gressklipperhjelp

Anbefalte innlegg

Gjest sommerklar

Vi har en bitteliten gressplen. Naboen klippet plenen for naboene men han klipper ikke for oss, fordi vi ikke har spurt ham pent nok. Tydeligvis skal man "stå i gjeld" til ham og være veldig takknemlige og underdanige for at han skal gidde å gå de få ekstra meterene når han likevel klipper sin egen plen. Det er ikke noe fysisk skille mellom vår plen og hans plen, det tar ham kanskje 5 minutter ekstra.

Men når det skal være en så stor greie for ham og vi må bukke og skrape for å få ham til å gjøre dette gidder vi bare ikke.

Noen som har tips til en liten elektrisk plenklipper med oppsamler? Vi har ganske liten bod så dem må ikke ta så mye plass, det må være oppsamler siden vi er gressallergikere. Pris opptil 2500.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379551-gressklipperhjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg skjønner jeg er fryktelig naiv som ikke har ordna meg slike naboer ;/

Ja, det synes jeg virkelig. Jeg har kartlagt nøye, og funnet ut at jeg har bilkmekanikere som jeg forventer skal fikse bilene mine, så vel som en snekker og maler som skal gjøre sitt her i leiligheten.

Det kan umulig ta dem lang tid, og man må jo forvente at de vil være gode naboer og hjelpe til!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379551-gressklipperhjelp/#findComment-3341274
Del på andre sider

Gjest sommerklar

Høh.... tuller du? Hvorfor skal naboen klippe en plen som ikke er hans??

Dette kom litt skeivt ut. Han sa det selv da vi snakka med ham mens vi holdt på å flytte inn, at han brukte å klippe hele plenen. Det gjentok han på første møtet vi var på i sameiet, at han hadde klipt hele plenen når han først gjorde det og godt kunne fortsette med det. For ei uke siden klipte han plenen sin og rundt andre deler av huset men ikke den flekken som er foran vår del. Min samboer spurte en av de andre beboerene dagen etter fordi de møttes ved postkassa, om hun hadde hørt noe, det var da vi fikk vite at han ikke ville gjøre det fordi vi ikke hadde vist nok takknemlighet. Vi har jo sagt takk for at han vil gjøre det og trodde det var nok, siden han har klipt gresset der i tre år...

Vi forventer ikke at naboene skal gjøre ting for oss vi kan gjøre selv, men han sa det jo selv at han brukte å gjøre det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379551-gressklipperhjelp/#findComment-3341276
Del på andre sider

Dette kom litt skeivt ut. Han sa det selv da vi snakka med ham mens vi holdt på å flytte inn, at han brukte å klippe hele plenen. Det gjentok han på første møtet vi var på i sameiet, at han hadde klipt hele plenen når han først gjorde det og godt kunne fortsette med det. For ei uke siden klipte han plenen sin og rundt andre deler av huset men ikke den flekken som er foran vår del. Min samboer spurte en av de andre beboerene dagen etter fordi de møttes ved postkassa, om hun hadde hørt noe, det var da vi fikk vite at han ikke ville gjøre det fordi vi ikke hadde vist nok takknemlighet. Vi har jo sagt takk for at han vil gjøre det og trodde det var nok, siden han har klipt gresset der i tre år...

Vi forventer ikke at naboene skal gjøre ting for oss vi kan gjøre selv, men han sa det jo selv at han brukte å gjøre det!

Hvor lenge har dere bodd der? Dersom han har klippet hele plenen en lengre periode, så burde dere kanskje ha gitt ham et eller annet som takk for hjelpen. Er du sikker på at det ikke er et alternativ å snakke med ham og si at dere verdsetter det han har gjort og spørre om det er noe dere kan gi/gjøre som gjenytelse slik at han kan tenke seg å fortsette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379551-gressklipperhjelp/#findComment-3341278
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Ok, skjønner... da handler det ikke så mye om gressklipp, men mer om forholdet mellom dere... Jeg hadde ikke brydd meg, og klippet gresset selv. Er naboen som virker mest spesiell her synes jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379551-gressklipperhjelp/#findComment-3341286
Del på andre sider

Gjest sommerklar

Hvor lenge har dere bodd der? Dersom han har klippet hele plenen en lengre periode, så burde dere kanskje ha gitt ham et eller annet som takk for hjelpen. Er du sikker på at det ikke er et alternativ å snakke med ham og si at dere verdsetter det han har gjort og spørre om det er noe dere kan gi/gjøre som gjenytelse slik at han kan tenke seg å fortsette?

Vi flyttet inn i januar, han har bodd her i tre år. Det var jo derfor vi trodde at det var en ordning alle var fornøyd med, siden det ble presentert for oss som en ting han gjorde av seg selv. Vi har jo sagt takk for at han vil, og da var det jo ingen problemer og han syns det var helt greit å gjøre det, og så snur han så plutselig uten å si noe til oss. Klart vi kan gå på døra med kaker eller øl eller whatever og be pent, men da må vi jo fortsette med det hver eneste gang han setter seg på bakbena om noe. Og så er han så vanskelig å bli kvitt, han har liksom ingen innstilling for "passe nabovennlig." Han er enten sånn som nå, holde helt avstand, eller helt innpå oss. Da mener jeg stå i boden vår en halvtime mens jeg rydder/setter opp hyller mens han prater non stop og hele tiden prøver å komme fysisk nær meg, eller sette stolen sin på verandaen slik at han ser rett inn stuevinduet vårt. Jeg har ikke orket å være ute på verandaen vår når han er ute, han glor så ille... Så egentlig liker vi litt at han nå holder avstand, selv om vi ikke liker at han prater dritt om oss til de to andre eierne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379551-gressklipperhjelp/#findComment-3341287
Del på andre sider

Vi flyttet inn i januar, han har bodd her i tre år. Det var jo derfor vi trodde at det var en ordning alle var fornøyd med, siden det ble presentert for oss som en ting han gjorde av seg selv. Vi har jo sagt takk for at han vil, og da var det jo ingen problemer og han syns det var helt greit å gjøre det, og så snur han så plutselig uten å si noe til oss. Klart vi kan gå på døra med kaker eller øl eller whatever og be pent, men da må vi jo fortsette med det hver eneste gang han setter seg på bakbena om noe. Og så er han så vanskelig å bli kvitt, han har liksom ingen innstilling for "passe nabovennlig." Han er enten sånn som nå, holde helt avstand, eller helt innpå oss. Da mener jeg stå i boden vår en halvtime mens jeg rydder/setter opp hyller mens han prater non stop og hele tiden prøver å komme fysisk nær meg, eller sette stolen sin på verandaen slik at han ser rett inn stuevinduet vårt. Jeg har ikke orket å være ute på verandaen vår når han er ute, han glor så ille... Så egentlig liker vi litt at han nå holder avstand, selv om vi ikke liker at han prater dritt om oss til de to andre eierne.

Jeg hadde klippet plenen min selv og holdt denne fyre på laaaang avstand! :o) Tror dere skal være glade for at han IKKE klipper plenen deres i grunnen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379551-gressklipperhjelp/#findComment-3341314
Del på andre sider

Gjest skjønner han godt jeg

jeg hadde i alle fall ikke giddet å klippe plenen til naboene :-) Får da være måte på, høres jo ut som dere tar det som en selvfølge at han skal ta deres og.

Ikke rart han ikke gidder. Klart dere må være dypt takknemlige om han gidder å ta deres del og, skulle bare mangle. Skjønner han godt jeg.

Dere tror det er så enkelt bare man har en gressklipper, så klipper den så og si av seg selv,

men det er et styr, og jeg vet ikke om den går på strøm eller bensin,

men det koster uansett bittelitt penger å drive den....

også på slitasje. Det tenker du kanskje ikke på???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379551-gressklipperhjelp/#findComment-3341331
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...