Gå til innhold

Kunne du ha bosatt deg i et annet land?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg kunne gjerne ha bodd i et annet land i en periode - på 1-5 år, tror jeg. Men jeg tror ikke jeg hadde ønsket å forlate Norge som hjemsted for godt. Er veldig glad i landet og folket, og setter pris på de godene vi har her.

Men å jobbe i et annen land, oppleve annen kultur og gjerne gjøre noe nyttig for seg i et land som ikke har hatt de mulighetene til utvikling som vi har i Norge - det kunne jeg tenke meg en gang!

Annonse

Gjest germinate

Jeg har funnet ut at jeg nok er utrolig tilpasningsdyktig og nesten kunne bodd hvor som helst.... Det er menneskene rundt meg som er det viktigste, ikke hvor jeg bor ;)

''Det er menneskene rundt meg som er det viktigste, ikke hvor jeg bor ;)''

Det er derfor jeg ikke vil flytte fra Norge :-)

Gjest minnah

Jeg tror at variablene måtte ha vært stilt opp litt mer nøyaktig enn det åpnes spørsmålet der.

Variabler som - ville jeg måttet flytte alene, eller skulle hele familien være med? Snakker de engelsk eller noe annet vi kan mestre? Er det relativt trygt?

Osv osv.

Så svaret på spørsmålet ditt blir definitivt ja, eventuelt definitivt nei.

Selvsagt kunne jeg bosatt meg i et annet land - jeg har gjort det flere ganger, og på flere kontinenter. Alltid interessant og alltid spennende med nye språk, vaner, systemer, osv.

Idéen om at man skal være "bundet" til et lite stykke tilfeldig jord er nok mer og mer avleggs. Vi reiser og flytter som aldri før.

Med vennlig hilsen

Annonse

Ja, det kunne jeg. Det har jeg også gjort en gang tidligere, men da var problemet språket og at jeg ikke fikk jobb pga det. Men den gangen hadde jeg familie her og savnet dem. Nå derimot er de borte og hadde nok pigget banen hvis jeg hadde fått med meg hele trygda mi til utlandet

Gjest Nord og ned.

Selvsagt kunne jeg bosatt meg i et annet land - jeg har gjort det flere ganger, og på flere kontinenter. Alltid interessant og alltid spennende med nye språk, vaner, systemer, osv.

Idéen om at man skal være "bundet" til et lite stykke tilfeldig jord er nok mer og mer avleggs. Vi reiser og flytter som aldri før.

Med vennlig hilsen

''Idéen om at man skal være "bundet" til et lite stykke tilfeldig jord er nok mer og mer avleggs.''

For en kulturrelativist som ikke engang forstår hvor viktig limet i kulturen er, og rent ut benekter eksistensen av den er slike idiotiske uttalelser sikkert fornuftige.

Gjest Nord og ned.

Ja, det kunne jeg. Det har jeg også gjort en gang tidligere, men da var problemet språket og at jeg ikke fikk jobb pga det. Men den gangen hadde jeg familie her og savnet dem. Nå derimot er de borte og hadde nok pigget banen hvis jeg hadde fått med meg hele trygda mi til utlandet

''Nå derimot er de borte og hadde nok pigget banen hvis jeg hadde fått med meg hele trygda mi til utlandet''

Får man ikke med seg hele trygda si til f.eks Spania, dit de fleste pensjonister drar?

''Nå derimot er de borte og hadde nok pigget banen hvis jeg hadde fått med meg hele trygda mi til utlandet''

Får man ikke med seg hele trygda si til f.eks Spania, dit de fleste pensjonister drar?

Jeg får ikke med meg tilleggene mine og dermed blir det endel mindre. Men egentlig betaler jeg hele tillegget i skatt uansett her for uten tilleggene hadde jeg antagelig ikke betalt skatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...