Gå til innhold

Kunne du ha bosatt deg i et annet land?

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Jeg får ikke med meg tilleggene mine og dermed blir det endel mindre. Men egentlig betaler jeg hele tillegget i skatt uansett her for uten tilleggene hadde jeg antagelig ikke betalt skatt.

Ja vel, Slik å forstå. Men lavere mat og andre leveutgifter gjør vel også litt sikkert?

Fortsetter under...

Ja vel, Slik å forstå. Men lavere mat og andre leveutgifter gjør vel også litt sikkert?

Jeg tror ikke jeg hadde klart meg noe bedre enn her på summen det da blir snakk om. Jeg kjenner innfødte som lever på samme summen og det er ikke fett for å si det slik ;)

Selvsagt kunne jeg bosatt meg i et annet land - jeg har gjort det flere ganger, og på flere kontinenter. Alltid interessant og alltid spennende med nye språk, vaner, systemer, osv.

Idéen om at man skal være "bundet" til et lite stykke tilfeldig jord er nok mer og mer avleggs. Vi reiser og flytter som aldri før.

Med vennlig hilsen

Jeg håper og tror ideen om å være "bundet" til venner og familie, også kalt mellommenneskelige relasjoner, aldri blir avlegs. Min kjærlighet til menneskene rundt meg stikker heldigvis dypere enn å tenke at de kan erstattes.

Jeg håper og tror ideen om å være "bundet" til venner og familie, også kalt mellommenneskelige relasjoner, aldri blir avlegs. Min kjærlighet til menneskene rundt meg stikker heldigvis dypere enn å tenke at de kan erstattes.

Helt enig, og heldigvis finnes det mennesker (deriblant familie og venner) i mange land rundt i verden.

Med vennlig hilsen

Gjest maiapril

Da måtte det ha blitt Danmark i tilfelle. Er så glad i strendene og havet rundt der. Det flate landskapet og de søte steinhusene. Og så er det ikke altfor langt unna familie og venner i Norge. Språket (iallefall skriftspråket) er jo også så likt norsk.

Annonse

Gjest maiapril

''Idéen om at man skal være "bundet" til et lite stykke tilfeldig jord er nok mer og mer avleggs.''

For en kulturrelativist som ikke engang forstår hvor viktig limet i kulturen er, og rent ut benekter eksistensen av den er slike idiotiske uttalelser sikkert fornuftige.

Hvorfor er du alltid så stygg mot Sør? Uansett hva han skriver, så må du alltid kommentere noe stygt. Hvorfor slikt hat?

Gjest Nord og ned.

Hvorfor er du alltid så stygg mot Sør? Uansett hva han skriver, så må du alltid kommentere noe stygt. Hvorfor slikt hat?

Det er ikke hverken stygt eller hatefullt å påpeke at et fedreland er noe langt, langt mer enn "et tilfeldig stykke jord" for de aller, aller fleste mennesker, ham selv fraregnet.

Det er bare nok et utslag av hans sedvanlige nedlatenhet mot alle dem som ønsker å beskytte og bevare det gode landet forfedrene gjennom blod og slit har bygd opp, og som Sør ikke kan få sett revet ned fort nok.

Gjest maiapril

Det er ikke hverken stygt eller hatefullt å påpeke at et fedreland er noe langt, langt mer enn "et tilfeldig stykke jord" for de aller, aller fleste mennesker, ham selv fraregnet.

Det er bare nok et utslag av hans sedvanlige nedlatenhet mot alle dem som ønsker å beskytte og bevare det gode landet forfedrene gjennom blod og slit har bygd opp, og som Sør ikke kan få sett revet ned fort nok.

''Det er ikke hverken stygt eller hatefullt å påpeke at et fedreland er noe langt, langt mer enn "et tilfeldig stykke jord" for de aller, aller fleste mennesker, ham selv fraregnet.''

Det var ikke spesielt dette jeg reagerte på, men din motstand mot hans utsagn generelt.

''Det er bare nok et utslag av hans sedvanlige nedlatenhet mot alle dem som ønsker å beskytte og bevare det gode landet forfedrene gjennom blod og slit har bygd opp, og som Sør ikke kan få sett revet ned fort nok.''

Jeg kjenner ikke så godt til Sørs utsagn som du nok gjør, men har bare bitt merke i at dere stadig er i tottene på hverandre. Men stemmer det du skriver her er jeg selvsagt enig med deg. :)

''Det er ikke hverken stygt eller hatefullt å påpeke at et fedreland er noe langt, langt mer enn "et tilfeldig stykke jord" for de aller, aller fleste mennesker, ham selv fraregnet.''

Det var ikke spesielt dette jeg reagerte på, men din motstand mot hans utsagn generelt.

''Det er bare nok et utslag av hans sedvanlige nedlatenhet mot alle dem som ønsker å beskytte og bevare det gode landet forfedrene gjennom blod og slit har bygd opp, og som Sør ikke kan få sett revet ned fort nok.''

Jeg kjenner ikke så godt til Sørs utsagn som du nok gjør, men har bare bitt merke i at dere stadig er i tottene på hverandre. Men stemmer det du skriver her er jeg selvsagt enig med deg. :)

Det er selvsagt blank løgn fra hans side.

Det er tilbakevist så mange ganger, men han repeterer det igjen og igjen til det kjedsommelige, i håp om at folk skal tro det er sant.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Jeg kjenner ikke så godt til Sørs utsagn som du nok gjør, men har bare bitt merke i at dere stadig er i tottene på hverandre. Men stemmer det du skriver her er jeg selvsagt enig med deg. :)''

Ikke bare meg han er i tottene på, men flere titalls andre som han også forulemper på det groveste. I følge WM får de hovedsakelig inn to typer klager: de som Sør spammer dem ned med, og fra alle de som klager på ham og hans hensynsløse fremferd.

Og at det jeg har skrevet er 100% riktig, garanteres. Har du et halvt år ledig kan du jo alltids lese hans rundt 40 000 innlegg i arkivet for å få det bekreftet :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...