Gå til innhold

Er det slutt på russeluer?!

Anbefalte innlegg

Jentungen kommenterte det først, for noen dager siden - at det er jo ingen av russen som har luer på seg! Og når jeg begynte å tenke meg om så tror ikke at jeg har sett en eneste russ i Trondheim i år med lue - kun med slike russebukser og noen ytterst få med frakk. Jeg så ikke russetoget i går da, godt mulig det var noen der.

Ser på bildene fra resten av landet at det er lite luer å se der også - er russelua på vei ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379575-er-det-slutt-p%C3%A5-russeluer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Slik har det vært i mange år i Kristiansand - russen gå¨r uten lue, og bare med de røde buskene.

MEN - i år så jeg faktisk ganske mange MED lue igjen, og også faktisk en del med hele dresser! Så 1990-moten kommer tilbake :-))))

*kan hente frem igjen min dress og mi lue fra ¨mai 1990 med glede*

Slik har det vært i mange år i Kristiansand - russen gå¨r uten lue, og bare med de røde buskene.

MEN - i år så jeg faktisk ganske mange MED lue igjen, og også faktisk en del med hele dresser! Så 1990-moten kommer tilbake :-))))

*kan hente frem igjen min dress og mi lue fra ¨mai 1990 med glede*

''MEN - i år så jeg faktisk ganske mange MED lue igjen, og også faktisk en del med hele dresser! Så 1990-moten kommer tilbake :-))))''

Hele dresser har aldri vært moderne her i Trønderhovedstaden, her har frakkene regjert - vi har vel vært den store Frakkabastionen! :o) Og jeg synes det er mye kulere enn russebukser, men det ser ut til at den epoken er over.

Gjest prust

''MEN - i år så jeg faktisk ganske mange MED lue igjen, og også faktisk en del med hele dresser! Så 1990-moten kommer tilbake :-))))''

Hele dresser har aldri vært moderne her i Trønderhovedstaden, her har frakkene regjert - vi har vel vært den store Frakkabastionen! :o) Og jeg synes det er mye kulere enn russebukser, men det ser ut til at den epoken er over.

Russefrakker har jeg aldri sett. Høres kult ut :-)

Russefrakker har jeg aldri sett. Høres kult ut :-)

Har du aldri sett russefrakker!?

http://www.google.com/search?q=russefrakk&hl=no&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=GxS2T_mkO6jd4QS6ss24CQ&ved=0CFMQsAQ&biw=1024&bih=585

Jeg skal ikke fortelle hva jeg hadde som motiv på min. Når jentungen spør sier jeg bare at jeg ikke husker... *rødme*

Alle skrev navnet sitt på hverandres frakker og sånt - de var realt møkkete når russetiden var over! :o)

Annonse

Gjest Elextra

http://www.google.com/search?q=russefrakk&hl=no&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=GxS2T_mkO6jd4QS6ss24CQ&ved=0CFMQsAQ&biw=1024&bih=585

Jeg skal ikke fortelle hva jeg hadde som motiv på min. Når jentungen spør sier jeg bare at jeg ikke husker... *rødme*

Alle skrev navnet sitt på hverandres frakker og sånt - de var realt møkkete når russetiden var over! :o)

Jeg har heller ikke sett russefrakker. Da jeg var russ brukte alle hele dresser. Rød eller hvit (om man var rødruss), alternativt en kombinasjon (det hadde jeg :)).

Nå har jeg inntrykk av at russen i Oslo bruker en slags snekkerbukse med norsk flagg under "smekken", og har dette hengende ned foran, noe sånt: http://webshop.russesiden.no/?did=9081916

I Oslo er det luepåsetting natt til 17. mai, og ingen har "lov" til å ha på seg lua før den tid.

Sånn var det da jeg var russ også.

''I Oslo er det luepåsetting natt til 17. mai, og ingen har "lov" til å ha på seg lua før den tid. Sånn var det da jeg var russ også.''

Vi hadde luepåsetting 7. mai tror jeg, for en mannsalder siden. Det har det vært tidligere år her også, men i år har jeg ikke sett en eneste russelue.

Russefrakker har jeg bare sett de årene jeg bodde i Trondheim.

Er det fremdeles forbudt med russebiler der?

Russefrakker har jeg bare sett de årene jeg bodde i Trondheim.

Er det fremdeles forbudt med russebiler der?

''Er det fremdeles forbudt med russebiler der?''

Har det vært forbudt? Jeg tror muligens det ikke er så vanlig som de gedigne russebussene til flere hundre tusen i Bærum, men en og annen russebil triller vel rundt her også? I alle fall her på Gubbens lille tettsted. :o)

Husets to rødruss har luer begge to, men unntatt på div. russebilder var ikke luene i bruk før på ettermiddagen/kvelden 16. mai.

Russebuksene, derimot, har vært i bruk HVER DAG siden natt til 1.mai - og ett av russekravene var at de ikke skulle vaskes gjennom russetida... Gjett ei som var glad da podene kom heim i går ettermiddag og puttet stasen direkte i vaskemaskinen ;-)

Annonse

''Er det fremdeles forbudt med russebiler der?''

Har det vært forbudt? Jeg tror muligens det ikke er så vanlig som de gedigne russebussene til flere hundre tusen i Bærum, men en og annen russebil triller vel rundt her også? I alle fall her på Gubbens lille tettsted. :o)

Det var forbudt på slutten av 70-tallet. Men jeg vet ikke om det gjaldt andre steder enn innenfor bygrensa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...