Gå til innhold

Vi skal ha hund, men hvilken rase?

Anbefalte innlegg

At cocker spaniel er dumme er da første gang jeg har hørt? Jeg har nå min første cocker spaniel. Overtok den da den var ett år. En intelligent hund som er lett å dressere. Min er veldig rolig og har i grunnen aldri hatt noe særlig valpete oppførsel. Den er en skikkelig sofagris men også en racer på tur. Vil gjerne trenes og elsker å være ute på tur. Min er veldig lydig på innkalling og vi bruker nesten aldri bånd. Det er en ypperlig familiehund, slik jeg opplever den. Min Lady er en veldig enmannshund på den måten at det er kun jeg som gjelder, om jeg er til stede. Men hun er veldig hengiven overfor alle og elsker kos. Klatrer i stiger og kunne nok blitt en racer innenfor agility, men jeg har ikke noe interesse av den slags trening.

De krever noe pelsstell. Får lett floker om de ikke børstes regelmessig. Kan visstnok ha problemer med ørebetennelser, men vi har vært forskånet for den slags.

Den bjeffer ikke mye men alltid når det kommer noen/ringer på døra. Den iltre bjeffinga hun setter i gang da er plent umulig å få av henne.

Jeg kan anbefale en cocker på det varmeste :-)

Din cocker høres ut som den rake motsetning til den cockeren jeg kjente. :o)

Fortsetter under...

Din cocker høres ut som den rake motsetning til den cockeren jeg kjente. :o)

Ha ha, det finnes jo gærninger innenfor de fleste raser da;-) Og de aller fleste får den hunden de fortjener.

Men mener at cocker generelt sett er ansett for å være forholdsvis lette å dressere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...