Gå til innhold

Dansker jages fra sine hjem i sitt eget land

Anbefalte innlegg

Det er lagt et "lokk" på kritiske meninger til konsekvensene vi opplever. Alle som reagerer på sider ved innvandringen velger heller å flytte enn å si noe. De som sier det de mener stemples som rasister. I følge statistikken bor det litt flere nordmenn enn innvandrere her. Men statistikken sier ikke noe om antall etniske nordmenn igjen i Groruddalen. Tror ikke det er mange. Hvis det hadde vært bare fryd og gammen slik man vil ha det til hadde vel ikke så mange etnisk norske barnefamilier flyttet ut...

''Det er lagt et "lokk" på kritiske meninger til konsekvensene vi opplever. Alle som reagerer på sider ved innvandringen velger heller å flytte enn å si noe. De som sier det de mener stemples som rasister.''

Martyrfakter.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• laban

6

• ekte nick

2

• ....AV

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest zelda5

''Det er lagt et "lokk" på kritiske meninger til konsekvensene vi opplever. Alle som reagerer på sider ved innvandringen velger heller å flytte enn å si noe. De som sier det de mener stemples som rasister.''

Martyrfakter.

Er dette det beste argumentet du klarer å komme opp med? Du begynner tydeligvis å gå tom...

Gjest Nord og ned.

Er dette det beste argumentet du klarer å komme opp med? Du begynner tydeligvis å gå tom...

''Du begynner tydeligvis å gå tom..''

Han var tom før han startet. Alt i første innlegg ville han diskutere noe annet enn topic, og det har han gjort siden.

''Det er helt og holdent din frie tolkning.''

Greit at jeg feiltolket deg, og at du i stedet erklærer at folk som mannen i i avisartikkelen og mange andre som har bodd der med liknedne historier lyver.

Så velger jeg å tro på hvem jeg vil av dere.

Jeg har bodd der (og tilbringer fremdeles mye tid der), han har bodd der.

Det blir vel uavgjort - og dessuten bekrefter det akkurat det jeg vil ha fram: Groruddalen er intet entydig begrep, det er tusenvis av hjem og boligområder.

Gjest Har alltid stemt Ap. Vurderer å endre på det

''Er det slik vi vil ha mere av i tiden fremover ?''

Det er nok slik vi får det enten vi vil eller ei, desverre. Da med mindre det skjer et mirakel og at rette politikere får overtatt styrlingen og satt bremsene for innvandringen på.

'' Da med mindre det skjer et mirakel og at rette politikere får overtatt styrlingen og satt bremsene for innvandringen på''

Og det gjelder bare Frp? Hva med Høyre? Har lite lyst til å stemme Frp.

Gjest speer

Martyrfakter.

''Martyrfakter.''

Og du benekter fakta, som vanlig.

Annonse

Gjest Nord og ned.

'' Da med mindre det skjer et mirakel og at rette politikere får overtatt styrlingen og satt bremsene for innvandringen på''

Og det gjelder bare Frp? Hva med Høyre? Har lite lyst til å stemme Frp.

Desverre. Høyre har vist seg å være svært ustabile i innvandringsspøsmålet.

Ellers skjønner jeg ditt dilemma fullt ut. Mange, meg selv inkludert vil ikke ha FrP's økonomiske politikk, men anser innnvandringspolitikken som viktigere enn noe annet, og har dermed ikke har noe annet valg.

Hva Norge sårt savner, er et parti likt danmarks Venstre som styrte landet i flere år og fikk gjort mye med problemene.

Martyrfakter.

Det er dessverre sant.

Er nok ikke det sør.

Du er en av verdensmesterne med å sette folk i bås.

I debatter rundt religion og innvandring, så er det ett riktig syn på dette, og det er ditt.

Du er faktisk et stort hinder til en fruktbar diskusjon rundt disse temaene.

Bare se kommentarene i denne tråden.

"Min pappa er sterkere enn din" ?

Trøste meg...

Jeg er veldig enig i Groruddalen sitt innlegg her, om at Sør bidrar til å ødelegge for den konstruktive debatten. Dessverre men sant. Jeg vet at Sør ikke mener det slik, og motivasjonen hans er helt sikkert god, men konsekvensen er dessverre ødeleggende for debatten.

Jeg er veldig enig i Groruddalen sitt innlegg her, om at Sør bidrar til å ødelegge for den konstruktive debatten. Dessverre men sant. Jeg vet at Sør ikke mener det slik, og motivasjonen hans er helt sikkert god, men konsekvensen er dessverre ødeleggende for debatten.

''Jeg er veldig enig i Groruddalen sitt innlegg her, om at Sør bidrar til å ødelegge for den konstruktive debatten. Dessverre men sant. Jeg vet at Sør ikke mener det slik, og motivasjonen hans er helt sikkert god, men konsekvensen er dessverre ødeleggende for debatten.''

Enig.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at "han ikke mener det slik". Hvis han ikke har skjønt at konsekvensen av hans debattform er nettopp det motsatte av det han gjerne vil oppnå....så skjønner jeg ingenting. Han har vært her i minst 10 år (med visse avbrekk), og noen erfaringer bør han da ha gjort seg?

Jeg ser på hans aktivitet her på dol som et utslag av ren kjedsomhet/tidsfordriv, og det er lenge siden jeg tok han på alvor, dessverre.

I stedet for å ødelegge tråden med personfokus på "Sør", så foreslår jeg du tar det på Meldinger, eller fortrinnsvis på privaten, på kjøleskapsdøren hjemme hos deg selv. :-)

Og en betimelig påminnelse at du står fritt til å bidra i tråden på en mer konstruktiv måte enn det du gjør nå.

Annonse

Gjest Nord og ned.

''Jeg vet at Sør ikke mener det slik''

Kanskje han er en særs utspekulert rasist som gjør alt han kan for å stille såkalte antirasister i et så dårlig lys som mulig?

I stedet for å ødelegge tråden med personfokus på "Sør", så foreslår jeg du tar det på Meldinger, eller fortrinnsvis på privaten, på kjøleskapsdøren hjemme hos deg selv. :-)

Og en betimelig påminnelse at du står fritt til å bidra i tråden på en mer konstruktiv måte enn det du gjør nå.

Det sier han som ødelegger så og si hver eneste tråd du er med i. Snakker om selvinnsikt.

Du kan gjerne lese de svarene her flere ganger om akkurat hva de mener om deg Sør.

Det er alltid lurt å forsøke å se seg i andres øyne av og til. Helt merkelig at du ikke har lært noe etter alle de årene du har diskutert på nettet.

Ikke begriper jeg hva du mener å oppnå heller, det er jo så og si ingen som tar deg alvorlig lenger.

I hver eneste tråd så blir du harselert med, uten at du tydeligvis skjønner hvorfor.

''Det er helt og holdent din frie tolkning.''

Greit at jeg feiltolket deg, og at du i stedet erklærer at folk som mannen i i avisartikkelen og mange andre som har bodd der med liknedne historier lyver.

Så velger jeg å tro på hvem jeg vil av dere.

Noe av poenget er nettopp at ting ikke er så unyanserte som at du har rett og jeg lyver, eller omvendt.

Gjest Nord og ned.

Noe av poenget er nettopp at ting ikke er så unyanserte som at du har rett og jeg lyver, eller omvendt.

''Noe av poenget er nettopp at ting ikke er så unyanserte som at du har rett og jeg lyver, eller omvendt.''

Nettopp. det var jo i grunn det jeg førsøkte å si to innlegg lenger opp, men da mente du jeg hadde feiltolket deg. Så da er det ikke lett...

''Noe av poenget er nettopp at ting ikke er så unyanserte som at du har rett og jeg lyver, eller omvendt.''

Nettopp. det var jo i grunn det jeg førsøkte å si to innlegg lenger opp, men da mente du jeg hadde feiltolket deg. Så da er det ikke lett...

Hovedpoenget mitt var at et sted i Danmark der kriminaliteten herjer, ikke er noe "svar på Groruddalen" . Derfor svarte jeg det innlegget der dette ble kastet fram. Det var ikke du som skrev det. Kriminaliteten har sunket veldig i Groruddalen de ti siste årene, så det er ingen grunn til å trekke fram akkurat dette området hver gang man skal mane fram skrekkbilder.

Så påsto du at jeg ikke benektet ditt og datt i Groruddalen, bare at det ikke var like ille overalt. Det påpekte jeg var en "fri tolkning".

Generelt er det meste her i verden er ikke helt svart - hvitt. Derfor er tabloidene ofte dårlige informasjonskilder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...