Gå til innhold

Dere par: inviterer dere enslige?

Anbefalte innlegg

Gjest singel forelder

Det er mange par med barn rundt der vi bor. Barna våre leker sammen, og vi foreldre slår jo av en prat i forbindelse med levering og sånn. Men vi blir aldri invitert til middag eller til grilling om kvelden og sånn, slik som andre nabopar med sine barn. Det syns jeg er litt leit. Kjenner ikke så mange andre enslige foreldre her i området. Jeg har også selv forsøkt å invitere til middag, men det passer oftest ikke for foreldrene (men barna kommer).

Kanskje dette er vanlig? Inviterer dere som er par (med barn) også de som er enslige (med barn)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379617-dere-par-inviterer-dere-enslige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• laban

5

• mariaflyfly

4

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

I mine vennekretser (to ulike kretser) inviteres jeg like ofte som singel som da jeg var i parforhold. Noe annet synes jeg virker merkelig.... men har hørt snakk om at enkelte kvinner visstnok føler seg truet av single kvinner og dermed ikke inviterer disse. Makan sier jeg bare! .... akkurat som om vi er mateatere som legger oss etter våre venninners menn!!

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror det er vanlig. Det merker jeg godt nå når mannen pendler. Gjengen hans (de er alle par) hører jeg ikke et pip ifra i de 14 dagene han er borte og jeg har kjent dem i over 20 år og jeg skjønner såpass at de sikkert både treffes til middager, spiller golf og gjør forskjellige ting som jeg ikke får være med på.

Når han er hjemme derimot, da blir jeg regnet med. Jeg synes det er litt bittert for det er spesielt nå jeg trenger kontakt. Det føles ensomt å ha en pendlermann. Jeg har nærmere kontakt med folk jeg har kjent i 2 år enn har til denne faste gjengen jeg har kjent i over 20 år. Jeg er egentlig ganske sur pga. dette her, men jeg får bare ett bevis på at de ikke er mine venner.

Gjest Elextra

Ja, når vi inviterer barnefamilier, kan det like gjerne være enslige foreldre som par, dog er det flest par rundt her vi bor.

Når vi har vennemiddager blir det nok mest par. Bakgrunnen er at vi kjenner så mange single damer og få single menn (dvs. jeg har så mange single venninner), og ofte er det hyggelig at det er ca. 50/50 i middager. Har vært et dilemma dette noen ganger...

Gjest Pilka

Det eneste jeg har lagt merke til er at jeg med årene har flere single i min omgangskrets etter at jeg ble skilt. Gifte venner har blitt borte fra meg av en eller grunn, men overhodet ikke alle.

Jeg inviterte enslige med barn og uten barn den gangen jeg var gift og gjør det fremdeles i den grad jeg inviterer noen med barn lenger.

Annonse

Gjest Pilka

Ja, når vi inviterer barnefamilier, kan det like gjerne være enslige foreldre som par, dog er det flest par rundt her vi bor.

Når vi har vennemiddager blir det nok mest par. Bakgrunnen er at vi kjenner så mange single damer og få single menn (dvs. jeg har så mange single venninner), og ofte er det hyggelig at det er ca. 50/50 i middager. Har vært et dilemma dette noen ganger...

Hva er dette magiske med 50/50? Er du redd for oddetall? Hva gjør du hvis det er homofile par?

Gjest singel forelder

Takk for svarene. Da er det ikke meg det nødvendigvis er noe "galt" med siden jeg ikke blir invitert. Syns det er litt sårt men. Jeg skjønner at jeg får legge meg i selen og forsøke å bli kjent med andre single. De jeg hadde av single venninner er nå i parforhold og vi ses nokså sjelden.

Gjest Elextra

Hva er dette magiske med 50/50? Er du redd for oddetall? Hva gjør du hvis det er homofile par?

Ventet på den der. Det er selvfølgelig ikke nødvendig å være nøyaktig like mange, men jeg synes ofte det er hyggeligst enten å være cirka like mange eller være alle av samme kjønn. Er man mange spiller det mindre rolle.

Jeg tror det er vanlig. Det merker jeg godt nå når mannen pendler. Gjengen hans (de er alle par) hører jeg ikke et pip ifra i de 14 dagene han er borte og jeg har kjent dem i over 20 år og jeg skjønner såpass at de sikkert både treffes til middager, spiller golf og gjør forskjellige ting som jeg ikke får være med på.

Når han er hjemme derimot, da blir jeg regnet med. Jeg synes det er litt bittert for det er spesielt nå jeg trenger kontakt. Det føles ensomt å ha en pendlermann. Jeg har nærmere kontakt med folk jeg har kjent i 2 år enn har til denne faste gjengen jeg har kjent i over 20 år. Jeg er egentlig ganske sur pga. dette her, men jeg får bare ett bevis på at de ikke er mine venner.

Samme her. Det går kun igjennom ham og jeg er et vedheng hvis det passer slik. Forøvrig hører jeg ikke et ord fra noen.

Nettet er min venn! ;0)

Gjest sangsol

I større selskap inviterer vi både enslige og par.

Jeg kan selv invitere enslig mor i blant, fordi vi er venninner. Men min mann holder seg utenfor, siden han synes vi snakker om kjedelige ting.

Skal jeg samtidig holde mannen min til bords, bør vi ha invitert et par i tillegg....

Gjest Nickløsheletida

Samme her. Det går kun igjennom ham og jeg er et vedheng hvis det passer slik. Forøvrig hører jeg ikke et ord fra noen.

Nettet er min venn! ;0)

''Nettet er min venn! ;0)''

Det blir litt slik ja :-) Pussig det der at man ikke blir regnet med når man er alene. Jeg aner ikke hva det kommer av. Jeg er den yngste, kanskje det er derfor. Jeg har best kontakt med de damene som har kommet inn i gjengen de siste årene. Noen er skilt og har giftet seg på nytt og noen har holdt sammen i mange år før jeg kom inn i bildet.

Men jeg synes selv jeg har blitt flinkere til å ta tak i dette problemet selv da. Jeg har blitt flinkere til å holde kontakt med egne venninner og jeg har de siste årene fått nærmere kontakt med enkelte kollegaer som jeg kan møte i fritiden. Behovet for det har blitt større når ungene ble større.

Ellers har jeg dessverre de fleste venninnene mine spredt rundt i landet, så det blir jo ikke hyppig kontakt, men dette er venner jeg kommer til å ha livet ut og som har vært med meg siden barndommen. Synd at de bor så langt unna.

Annonse

I mine vennekretser (to ulike kretser) inviteres jeg like ofte som singel som da jeg var i parforhold. Noe annet synes jeg virker merkelig.... men har hørt snakk om at enkelte kvinner visstnok føler seg truet av single kvinner og dermed ikke inviterer disse. Makan sier jeg bare! .... akkurat som om vi er mateatere som legger oss etter våre venninners menn!!

Men du har ikke vært singel så lenge heller da og antagelig har du overtatt deres felles vennene siden du bor igjen.

Ventet på den der. Det er selvfølgelig ikke nødvendig å være nøyaktig like mange, men jeg synes ofte det er hyggeligst enten å være cirka like mange eller være alle av samme kjønn. Er man mange spiller det mindre rolle.

Hvorfor det? Det er ikke sånn at vi single damer bare tenker på å finne oss en ny mann. Veldig mange av oss er glade for å slippe nettopp det ;)

''Nettet er min venn! ;0)''

Det blir litt slik ja :-) Pussig det der at man ikke blir regnet med når man er alene. Jeg aner ikke hva det kommer av. Jeg er den yngste, kanskje det er derfor. Jeg har best kontakt med de damene som har kommet inn i gjengen de siste årene. Noen er skilt og har giftet seg på nytt og noen har holdt sammen i mange år før jeg kom inn i bildet.

Men jeg synes selv jeg har blitt flinkere til å ta tak i dette problemet selv da. Jeg har blitt flinkere til å holde kontakt med egne venninner og jeg har de siste årene fått nærmere kontakt med enkelte kollegaer som jeg kan møte i fritiden. Behovet for det har blitt større når ungene ble større.

Ellers har jeg dessverre de fleste venninnene mine spredt rundt i landet, så det blir jo ikke hyppig kontakt, men dette er venner jeg kommer til å ha livet ut og som har vært med meg siden barndommen. Synd at de bor så langt unna.

Jeg har liksom aldri fått det helt til det der jeg. Her jeg bor har jeg ikke kontakt med noen. Kun overfladisk hils om været når man treffes. Jentungen min har det på samme måte. Ingen jenter kommer og ringer på her. Det er sårt, jeg husker at det var akkurat likedan da jeg var jente.

Jeg har mange "måting" fordi jeg er eneste ansvarlige voksne her omtrent alltid. Så jeg har ikke så mye energi til overs til sosialisering. Men det hadde jo vært hyggelig med flere venner... og i alle fall en invitasjon i året som ikke kom via mannen.

Gjest Nickløsheletida

Jeg har liksom aldri fått det helt til det der jeg. Her jeg bor har jeg ikke kontakt med noen. Kun overfladisk hils om været når man treffes. Jentungen min har det på samme måte. Ingen jenter kommer og ringer på her. Det er sårt, jeg husker at det var akkurat likedan da jeg var jente.

Jeg har mange "måting" fordi jeg er eneste ansvarlige voksne her omtrent alltid. Så jeg har ikke så mye energi til overs til sosialisering. Men det hadde jo vært hyggelig med flere venner... og i alle fall en invitasjon i året som ikke kom via mannen.

Det høres litt ensomt ut det ja.

Jeg jobber i en stor bedrift og kjenner mange gjennom jobb, så det hender vi går ut og spiser og drikker av og til. 3-4 stykker av oss ber hverandre hjem på middag også. Ikke ofte, men av og til.

Så har jeg ei venninne som jeg ble kjent med gjennom ei annen venninne for ca 25 år siden og vi treffes en del

Jeg har 2 veninner som bor en times tid unna, så treffene må planlegges.

De andre venninnene bor mange timer unna, så vi ses sjelden selv om det er de som står meg nærmest.

Ellers er det jo mammatreff et par ganger i året :-)

Det jeg savner er noen som bor så nært at det bare er å stikke innom på en kaffe eller et glass vin. Hadde jeg bodd i hjembygda mi, vet jeg at jeg ville hatt det slik.

Jeg synes de 2 helgene i måneden han er borte er verst. Hverdagene går fint. Da er jeg jo på jobb, men og stå opp om helgene alene og lure på hva jeg skal finne på alene er uvant.

Men noen har det slik hele tiden, så kan jo ikke klage :-)

Gjest Elextra

Hvorfor det? Det er ikke sånn at vi single damer bare tenker på å finne oss en ny mann. Veldig mange av oss er glade for å slippe nettopp det ;)

''Det er ikke sånn at vi single damer bare tenker på å finne oss en ny mann''

? Det har da ingen ting med saken å gjøre, skjønner ikke helt hva du her sikter til. Jeg synes bare at tonen ofte blir hyggeligst om man (som sagt) er omtrent like mange av hvert kjønn eller bare er ett kjønn.

''Det er ikke sånn at vi single damer bare tenker på å finne oss en ny mann''

? Det har da ingen ting med saken å gjøre, skjønner ikke helt hva du her sikter til. Jeg synes bare at tonen ofte blir hyggeligst om man (som sagt) er omtrent like mange av hvert kjønn eller bare er ett kjønn.

Selskaper med bare damer er jo dødkjedelige da, men nå har jeg lettere for å snakke med menn enn damer uten at jeg er på sjekker'n altså ;)

Gjest Elextra

Selskaper med bare damer er jo dødkjedelige da, men nå har jeg lettere for å snakke med menn enn damer uten at jeg er på sjekker'n altså ;)

''Selskaper med bare damer er jo dødkjedelige da,''

Det synes absolutt ikke jeg, men så har jeg også mange morsomme venninner :-).

Men skal det være FEST bør det jo helst være begge kjønn, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...