Gå til innhold

Dere par: inviterer dere enslige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• laban

5

• mariaflyfly

4

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pilka

''Det er et hinder for den viktige pratflyten i Elextras selskap, men det verste er hennes trakassering av lesbiske/homofile hvor hun ikke ser på dem som kvinner og menn. Jeg har kastet en venninne ut av min leilighet etter at hun surmulet over min venn at han var ikke mann og måtte være homofil.''

Du er virkelig ekspert på å trekke ting ut av kontekst. Det byr meg i mot i det hele tatt å argumentere mot dine uttalelser, men i den grad det kunne interessere, har jeg mange lesbiske og homofile i bekjentskapskretsen, som jeg har stor glede av å kjenne, selv om det av ulike grunner ikke har vært naturlig å invitere dem hjem. Og nei, det er ikke grunnet fordommer.

Du er tydeligvis ekspert på å hovere selvom du får beskjed om at noen føler seg tråkket på. Til din orientering så planlegger jeg nå et stort selskap hvor den yngste blir et år og den elste 81. Det blir ca. 70 personer tilsammen og jeg aner ikke kjønnsfordelingen, men dit møter mine barn og mitt svigerbarn og alle er av samme kjønn. Det er ingen forutsetning at par må komme begge to uansett kjønnslegning.

Praten kommer forhåpentligvis til å gå lett for seg slik som i dine 50/50 selskap hvor du har sortert ut de vennene som passer sammen. Det provoserer meg uansett om du aksepterer det eller ikke. De som har dine sorteringsvaner har aldri vært i min omgangskrets og det er jeg glad for siden jeg har ofte møtt i selskap både som singel og uten partner (som har vært borte pga. jobb). Jeg ville føle meg tråkket på hvis noen ikke kunne invitere meg uten mann (eller kjønnsnøytral dame hvis jeg er lesbisk).

Du er tydeligvis ekspert på å hovere selvom du får beskjed om at noen føler seg tråkket på. Til din orientering så planlegger jeg nå et stort selskap hvor den yngste blir et år og den elste 81. Det blir ca. 70 personer tilsammen og jeg aner ikke kjønnsfordelingen, men dit møter mine barn og mitt svigerbarn og alle er av samme kjønn. Det er ingen forutsetning at par må komme begge to uansett kjønnslegning.

Praten kommer forhåpentligvis til å gå lett for seg slik som i dine 50/50 selskap hvor du har sortert ut de vennene som passer sammen. Det provoserer meg uansett om du aksepterer det eller ikke. De som har dine sorteringsvaner har aldri vært i min omgangskrets og det er jeg glad for siden jeg har ofte møtt i selskap både som singel og uten partner (som har vært borte pga. jobb). Jeg ville føle meg tråkket på hvis noen ikke kunne invitere meg uten mann (eller kjønnsnøytral dame hvis jeg er lesbisk).

Kjære vakre vene Pilka, nå tar du av. Selv jeg som lesbisk kvinne ble ikke noe i nærheten av støtt av dette. Jeg tror du tar dette til nye breddegrader av bokstavelig.

Gjest Pilka

Kjære vakre vene Pilka, nå tar du av. Selv jeg som lesbisk kvinne ble ikke noe i nærheten av støtt av dette. Jeg tror du tar dette til nye breddegrader av bokstavelig.

Jeg har sagt at jeg følte meg provosert og tråkket på. Du kan mene hva du vil, men det forandrer ikke mine følelser.

Jeg grøsser ved slike beskrivelser av vellykkede selskap av utvalgte "venner". Det er meg.

Jeg har sagt at jeg følte meg provosert og tråkket på. Du kan mene hva du vil, men det forandrer ikke mine følelser.

Jeg grøsser ved slike beskrivelser av vellykkede selskap av utvalgte "venner". Det er meg.

Som sagt, du tar det nok litt i (alle høyeste grad) bokstavelig :)

Annonse

Jeg tar det bokstavelig når noen fremholder 50/50 selskap. Det er diskriminerende i mine tanker å sortere vennene sine på den måten.

Jeg tror du har fått frem poenget ditt nå :) Som jeg sier, jeg opplever du tar dette til nye breddegrader av definisjonen "bokstavelig".

mariaflyfly

''Når vi har vennemiddager blir det nok mest par. Bakgrunnen er at vi kjenner så mange single damer og få single menn (dvs. jeg har så mange single venninner), og ofte er det hyggelig at det er ca. 50/50 i middager. Har vært et dilemma dette noen ganger...''

Når jeg leser det du skriver så kan jeg umulig misforstå at du synes at det er dilemma med enslige og at det er hyggelig med ca. 50/50. Jeg er utrolig glad for at jeg aldri har opplevd slike holdninger blant mine venner. Jeg har ofte møtt alene i selskaper selv om jeg var gift eller er i et forhold pga. mannens/partnerens jobbfravær. Jeg har også møtt alene som single og møter ofte som del av et par. I mitt nåværende forhold møter jeg minst like ofte alene som sammen med kjæresten.

At du nå føler deg malt ut i et hjørne er ditt problem. Dine holdninger er out of date og hører til i fortiden da kvinner måtte ha mannlig følge hvis de beveget seg utenfor hjemmet.

Så kan du sukke og oje deg så mye du vil. Du har helt sikkert provosert flere enn meg. Lykke til med dine vellykkede, pratflytende 50/50 selskap videre.

Synes kanskje det er litt skivebom å beskylde Elextra for å ha forhistoriske holdninger mer kvinnesyn. Slike jeg kjenner henne fra dol er hun snarere tvert imot ganske opptatt av kvinners likestilling.

Du henger deg vitterlig opp i en liten detalj i alt det hun skriver.

mariaflyfly

Jeg inviterer heller ikke venner basert på sivilstatus. Jeg inviterer venner for å ha det hyggelig sammen uansett hvem de er. Dette gjelder selvfølgelig både hvis det er jeg som har besøk her hjemme, eller om det er kjæresten og jeg som inviterer til noe felles.

Gjest Pilka

Synes kanskje det er litt skivebom å beskylde Elextra for å ha forhistoriske holdninger mer kvinnesyn. Slike jeg kjenner henne fra dol er hun snarere tvert imot ganske opptatt av kvinners likestilling.

Du henger deg vitterlig opp i en liten detalj i alt det hun skriver.

Skal jeg kjenne Elextras holdninger fra dol slik du gjør, eller diskutere med et anonymt nick?

''Når vi har vennemiddager blir det nok mest par. Bakgrunnen er at vi kjenner så mange single damer og få single menn (dvs. jeg har så mange single venninner), og ofte er det hyggelig at det er ca. 50/50 i middager. Har vært et dilemma dette noen ganger...''

Når jeg leser det du skriver så kan jeg umulig misforstå at du synes at det er dilemma med enslige og at det er hyggelig med ca. 50/50. Jeg er utrolig glad for at jeg aldri har opplevd slike holdninger blant mine venner. Jeg har ofte møtt alene i selskaper selv om jeg var gift eller er i et forhold pga. mannens/partnerens jobbfravær. Jeg har også møtt alene som single og møter ofte som del av et par. I mitt nåværende forhold møter jeg minst like ofte alene som sammen med kjæresten.

At du nå føler deg malt ut i et hjørne er ditt problem. Dine holdninger er out of date og hører til i fortiden da kvinner måtte ha mannlig følge hvis de beveget seg utenfor hjemmet.

Så kan du sukke og oje deg så mye du vil. Du har helt sikkert provosert flere enn meg. Lykke til med dine vellykkede, pratflytende 50/50 selskap videre.

Hvem var hårsår, sa du? Hjelpe meg.

Gjest Nickløsheletida

Så kjipe venner du har! ;)

Synes det høres helt fjernt ut å ekskludere på den måten, jeg! :(

''Så kjipe venner du har! ;)''

Jeg har egne venner også som ikke er slik :-) Men dette er gjengen hans, men nå har jeg kjent dem i over 20 år, så jeg synes det er litt rart at det er slik fremdeles. Men bevares det kan ligge hos meg også. Jeg synes jo de er hyggelige når jeg treffer dem, men vi treffes alltid som par og da blir det ikke helt på samme måte som når venninner treffes. Det er slik jeg føler det ihvertfall:-)

Vi var samlet nå på 17 mai og jeg har egentlig ingenting å utsette på noen, men jeg har et mer overfadisk forhold til disse enn egne venner.

Gjest Pilka

Jeg tror du har fått frem poenget ditt nå :) Som jeg sier, jeg opplever du tar dette til nye breddegrader av definisjonen "bokstavelig".

Synes det er en uting å forvente at jeg skal kjenne nickenes forhistorie og at noen får mer lov enn andre til å komme med provoserende uttalelser. Hvis det hadde vært et ukjent nick og ikke Elextra som tydeligvis er kjent, hadde vedkommende risikert at en hel horde hadde kastet seg over henne.

Hvis jeg hadde hatt asberger hadde jeg hatt lov til å ta ting bokstavelig slik du mener at jeg gjør. Jeg kan ikke annet enn forholde meg til det som står uansett hva personen har skrevet før og etter.

Annonse

Gjest Pilka

Du kan jo begynne med å lese det hun skriver.

Jeg har lest det hun skriver om sine fisefine vennemiddager med 50/50 deling. At hun tråkker på enslige og andre er ikke greit for meg. Jeg er en av dem som føler meg tråkket på, men dolgjengen synes det er greit så lenge den som tråkker er akseptert.

Synes det er en uting å forvente at jeg skal kjenne nickenes forhistorie og at noen får mer lov enn andre til å komme med provoserende uttalelser. Hvis det hadde vært et ukjent nick og ikke Elextra som tydeligvis er kjent, hadde vedkommende risikert at en hel horde hadde kastet seg over henne.

Hvis jeg hadde hatt asberger hadde jeg hatt lov til å ta ting bokstavelig slik du mener at jeg gjør. Jeg kan ikke annet enn forholde meg til det som står uansett hva personen har skrevet før og etter.

Du, jeg kjenner hverken trådstarter eller deg. Jeg skriver bare som en lesbisk kvinne i forb. med denne tråden. Synes det ble tatt ut av proporsjoner og nærmest gjort ugjenkjennelig det hun skrev.

Gjest Pilka

Du, jeg kjenner hverken trådstarter eller deg. Jeg skriver bare som en lesbisk kvinne i forb. med denne tråden. Synes det ble tatt ut av proporsjoner og nærmest gjort ugjenkjennelig det hun skrev.

Det er ikke min mening og den er av like mye verdi som andres. Nå har jeg fått private henvendelser fra noen som er takknemlige for at jeg har svart slik jeg gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...