Gå til innhold

Dere par: inviterer dere enslige?

Anbefalte innlegg

Det er ikke min mening og den er av like mye verdi som andres. Nå har jeg fått private henvendelser fra noen som er takknemlige for at jeg har svart slik jeg gjør.

Det er fint :) Du tar ting litt i verste mening her og kjører på som en bulldozer, husk å trekke pusten :)

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• laban

5

• mariaflyfly

4

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er hårsår, provosert, føler meg tråkket på og er støtt. For noen jævlige hersketeknikker som dere i dolgjengen bruker noen ganger.

"Dere i dolgjengen?" Er ikke "dolgjengen" alle faste brukere? I så fall er vel du veteranmedlem?

Jeg hadde kommentert på nøyaktig måten hvis det hadde vært omvendt - altså hvis du hadde skrevet at du ofte inviterte OMTRENT halvparten av hvert kjønn i utgangspunktet, og Elextra (eller mariaflyfly eller Sør) hadde vridd dette til at du dermed hadde et middelaldersk syn på kvinner eller sivilstand.

Annonse

Jeg har lest det hun skriver om sine fisefine vennemiddager med 50/50 deling. At hun tråkker på enslige og andre er ikke greit for meg. Jeg er en av dem som føler meg tråkket på, men dolgjengen synes det er greit så lenge den som tråkker er akseptert.

Omtrent halvparten av hvert kjønn trenger ikke utelukke single.

Det er vel ikke hennes feil at hun ikke har så mange single menn i vennekretsen?

I en tråd der man blir spurt hvordan man gjør det i sine egne selskaper, er det vel greit å svare oppriktig. Hvis alle skal svare det de tror trådstarter eller noen andre helst vil høre, blir det jo litt meningsløst.

Gjest Pilka

''Megge!!!!!''

;-)

Du for å være ærlig er jeg helt enig med deg i sak. Jeg forstår heller ikke den 50/50% greia. Men jeg forstår ikke hvorfor du føler deg personlig støtt av svaret.

Jeg har faktisk skrevet forklaringen en del ganger i tråden. Hvis du leser igjennom svarene mine så finner du det.

Gjest Elextra

Skal jeg kjenne Elextras holdninger fra dol slik du gjør, eller diskutere med et anonymt nick?

''Skal jeg kjenne Elextras holdninger fra dol slik du gjør, eller diskutere med et anonymt nick?''

Absolutt ingen forutsetning å kjenne holdningene på forhånd for å følge denne tråden, men du har vel egentlig vært her nok til å kjenne til både meg og andre.

Gjest Nickløsheletida

Omtrent halvparten av hvert kjønn trenger ikke utelukke single.

Det er vel ikke hennes feil at hun ikke har så mange single menn i vennekretsen?

I en tråd der man blir spurt hvordan man gjør det i sine egne selskaper, er det vel greit å svare oppriktig. Hvis alle skal svare det de tror trådstarter eller noen andre helst vil høre, blir det jo litt meningsløst.

''Det er vel ikke hennes feil at hun ikke har så mange single menn i vennekretsen?''

Jeg lurer på om det er slik vennekretsen vår tenker også, at det skal være 50/50 og at det er derfor jeg bare blir invitert når mannen min er hjemme fordi de ikke har en en singel venn.

Jeg synes jo tankegangen er litt merkelig i grunnen.

Gjest Pilka

''Skal jeg kjenne Elextras holdninger fra dol slik du gjør, eller diskutere med et anonymt nick?''

Absolutt ingen forutsetning å kjenne holdningene på forhånd for å følge denne tråden, men du har vel egentlig vært her nok til å kjenne til både meg og andre.

Nei jeg kjenner ikke dine holdninger, og uansett så reagerer jeg like sterkt på dine holdninger om 50/50 som jeg føler meg støtt av.

Jeg samler ikke på opplysninger om enkelte nick.

''Det er vel ikke hennes feil at hun ikke har så mange single menn i vennekretsen?''

Jeg lurer på om det er slik vennekretsen vår tenker også, at det skal være 50/50 og at det er derfor jeg bare blir invitert når mannen min er hjemme fordi de ikke har en en singel venn.

Jeg synes jo tankegangen er litt merkelig i grunnen.

Det kan vel hende, jeg aner ikke.

Poenget er ikke om det er naturlig eller "riktig" å tenke nøyaktig likt som Elextra. Noen har sikkert enda mer bastante prinsipper enn hun har, andre har en vennegjeng som gjør at de aldri har tenkt i de baner.

Men det er uansett helt fjernt å dra en antydning om at man skjeler litt til kjønnsfordelingen for at det ikke skal bli nesten dameselskap, til at man er tilbake i tiden da enslige kvinner trengte anstand. Da har fantasien fått løpe ganske fritt.

Annonse

mariaflyfly

Skal jeg kjenne Elextras holdninger fra dol slik du gjør, eller diskutere med et anonymt nick?

Du har etter all sannsynlighet inngående kjennskap til de fleste av gjengangerene her inne, og du gjør deg (om mulig) enda vrangere enn du er for å ikke forstå det Elextra sier.

Gjest Pilka

Du har etter all sannsynlighet inngående kjennskap til de fleste av gjengangerene her inne, og du gjør deg (om mulig) enda vrangere enn du er for å ikke forstå det Elextra sier.

Nei jeg har ikke inngående kjennskap til nickenes holdninger. Jeg har ikke hatt noen meninger eller kunnskaper om nickets Elextra holdninger.

Jeg forsto utmerket at Elextra foretrekker selskaper med 50/50 kjønnsdeling, noe jeg reagerer på som avlegs og gammeldags og noe som bunner i fortiden hvor kvinner måtte og skulle på død og liv gifte seg.

Jeg samler ikke på opplysninger om nick selv om jeg forstår at det er vanlig på dol. Jeg forstår nå at Elextra er gift fordi en enslig kvinne ville aldri skrevet sånt fruevrøvl.

Gjest sangsol

Nei jeg har ikke inngående kjennskap til nickenes holdninger. Jeg har ikke hatt noen meninger eller kunnskaper om nickets Elextra holdninger.

Jeg forsto utmerket at Elextra foretrekker selskaper med 50/50 kjønnsdeling, noe jeg reagerer på som avlegs og gammeldags og noe som bunner i fortiden hvor kvinner måtte og skulle på død og liv gifte seg.

Jeg samler ikke på opplysninger om nick selv om jeg forstår at det er vanlig på dol. Jeg forstår nå at Elextra er gift fordi en enslig kvinne ville aldri skrevet sånt fruevrøvl.

''... foretrekker selskaper med 50/50 kjønnsdeling, noe jeg reagerer på som avlegs og gammeldags ...''

Eller er det slik at de stakkarslige menn ikke kommer om de ikke er sammen med en kvinne? ;-)

Gjest Pilka

''... foretrekker selskaper med 50/50 kjønnsdeling, noe jeg reagerer på som avlegs og gammeldags ...''

Eller er det slik at de stakkarslige menn ikke kommer om de ikke er sammen med en kvinne? ;-)

Det går vel begge veier;-). Jeg har lite erfaring med slike selskaper, men likevel litt. Dette eksisterte aldri i arbeiderklassen eller landbrukssamfunnet, men i høyklasse og øvre mellomklasse i byene. Jeg kommer ikke fra de sosiale lagene som praktiserte dette og har alltid sett på dette som snobb.

Jeg trodde ikke at det eksisterte lenger i 2012. Lurer på om ikke det er kandelabre, gullkantet service, sølvbestikk, tøyservietter og blomsterdekorasjoner;-). Ja og tjenere som kommer og melder hr. og fru Snobberi når de kommer.

Gjest Elextra

'' Jeg forstår nå at Elextra er gift fordi en enslig kvinne ville aldri skrevet sånt fruevrøvl.''

Jeg kan orientere deg om at jeg hadde middagsselskaper også da jeg var singel, og selv da forsøkte forsøkte jeg å ha omtrent like mange kvinner og menn, alternativt bare kvinner. Provoserer det like mye da?

Og nei, det er ikke jeg som er overklassemegga, som du kanskje husker ;).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...