Gå til innhold

Dere par: inviterer dere enslige?

Anbefalte innlegg

Gjest Pilka

'' Jeg forstår nå at Elextra er gift fordi en enslig kvinne ville aldri skrevet sånt fruevrøvl.''

Jeg kan orientere deg om at jeg hadde middagsselskaper også da jeg var singel, og selv da forsøkte forsøkte jeg å ha omtrent like mange kvinner og menn, alternativt bare kvinner. Provoserer det like mye da?

Og nei, det er ikke jeg som er overklassemegga, som du kanskje husker ;).

Ja det provoserer like mye som det fruevrøvlet dette er.

Jeg er ikke så flink som noen andre til å huske og samle på hvem sa hva. Du har blitt motsagt i denne tråden på noe som jeg opplever som snobbete og avlegs fra tidligere overklasse.

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• laban

5

• mariaflyfly

4

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Jeg er ikke så flink som noen andre til å huske og samle på hvem sa hva. Du har blitt motsagt i denne tråden på noe som jeg opplever som snobbete og avlegs fra tidligere overklasse.

''Du har blitt motsagt i denne tråden på noe som jeg opplever som snobbete og avlegs fra tidligere overklasse.''

Jeg kan godt forstå at du og andre har et annet syn på saken, men ser overhodet ingen sammenheng med snobbethet elller "overklasse".

Gjest Elextra

En ting til:

''Jeg er ikke så flink som noen andre til å huske og samle på hvem sa hva. ''

Jeg tror du husker meget godt, og at det er nettopp derfor du er så ubehagelig mot meg - en får nesten håpe du ikke er slik mot alle.

Gjest Pilka

En ting til:

''Jeg er ikke så flink som noen andre til å huske og samle på hvem sa hva. ''

Jeg tror du husker meget godt, og at det er nettopp derfor du er så ubehagelig mot meg - en får nesten håpe du ikke er slik mot alle.

Jeg kan ikke forstå at jeg er mer ubehagelig mot deg enn du mot meg. Nei jeg husker faktisk ikke hva du har skrevet på dol, og på det punktet er jeg ærlig. Men, det ser ut for meg som du mener at du har vært ubehagelig mot meg før og at jeg tar igjen nå. Da misforstår du.

Gjest Pilka

''Du har blitt motsagt i denne tråden på noe som jeg opplever som snobbete og avlegs fra tidligere overklasse.''

Jeg kan godt forstå at du og andre har et annet syn på saken, men ser overhodet ingen sammenheng med snobbethet elller "overklasse".

Hvor tror du dette kommer fra? Bygdekulturen hvor alle er med og har vært det så lenge noen husker?

Dette er heller ikke noe fra fattig arbeiderklasse i byene så da gjenstår overklasse og mellomklasse.

For de som er enslige eller uten følge av det andre kjønn av en eller annen årsak oppleves dette og har gjort i åresvis svært ubehagelig i mange tilfeller.

Jeg har selv ofte vært med i selskaper hvor det sitter en mann, en kvinne osv og det er bestemt på forhånd hvem skal være bordkavaler osv. I offentlige sammenhenger tåler jeg det, men noe så vanvittig kjedelig privat. Tenk at noen skal bestemme hvem drar ut stolen for meg og fyller vin på glasset.

Gjest Elextra

Jeg har også hyggelige og morsomme venninner, men som du sier på fest bør det være begge kjønn. Derfor blir det litt teit når single damer bare blir bedt i dameselskaper. Jeg tror 50-årsdagen til venninna mi var45 damer og 5 menn.

''Jeg har også hyggelige og morsomme venninner, men som du sier på fest bør det være begge kjønn. Derfor blir det litt teit når single damer bare blir bedt i dameselskaper.''

Selv om jeg ofte liker at det er omtrent like mange av hvert kjønn, betyr jo ikke det at single damer ikke blir invitert. Jeg inviterer bare noen single menn også (alt. gressenkemenn). Men som sagt har jeg langt flere venninner enn mannlige venner, og deriblant også flere single.

Annonse

Gjest DOLine

Hvor tror du dette kommer fra? Bygdekulturen hvor alle er med og har vært det så lenge noen husker?

Dette er heller ikke noe fra fattig arbeiderklasse i byene så da gjenstår overklasse og mellomklasse.

For de som er enslige eller uten følge av det andre kjønn av en eller annen årsak oppleves dette og har gjort i åresvis svært ubehagelig i mange tilfeller.

Jeg har selv ofte vært med i selskaper hvor det sitter en mann, en kvinne osv og det er bestemt på forhånd hvem skal være bordkavaler osv. I offentlige sammenhenger tåler jeg det, men noe så vanvittig kjedelig privat. Tenk at noen skal bestemme hvem drar ut stolen for meg og fyller vin på glasset.

''Tenk at noen skal bestemme hvem drar ut stolen for meg og fyller vin på glasset.''

Det er da herlig å bli oppvartet!

Gjest Pilka

''Tenk at noen skal bestemme hvem drar ut stolen for meg og fyller vin på glasset.''

Det er da herlig å bli oppvartet!

Det kan det være innimellom, men det er så kunstig og kjedelig når det er en som overhodet ikke har lyst til det og ikke kan det.

Det går fint an å bli oppvartet av en mann selvom det ikke er 50/50 deling.

Gjest Elextra

''Hvor tror du dette kommer fra? Bygdekulturen hvor alle er med og har vært det så lenge noen husker?

Dette er heller ikke noe fra fattig arbeiderklasse i byene så da gjenstår overklasse og mellomklasse. ''

Jeg skjønner ikke helt relevansen av evt. "klassetilhørighet", som du kaller det. Uansett om jeg var på bygdefest eller fest i et arbeidermiljø i gamledager ville jeg antakelig synes det var hyggelig med omtrent like mange av hvert kjønn på fest.

''

For de som er enslige eller uten følge av det andre kjønn av en eller annen årsak oppleves dette og har gjort i åresvis svært ubehagelig i mange tilfeller.''

Skjønner ikke hva "dette" er.

''Jeg har selv ofte vært med i selskaper hvor det sitter en mann, en kvinne osv og det er bestemt på forhånd hvem skal være bordkavaler osv. I offentlige sammenhenger tåler jeg det, men noe så vanvittig kjedelig privat. Tenk at noen skal bestemme hvem drar ut stolen for meg og fyller vin på glasset.''

Vet ikke hva slags selskaper du har vært i, men det er tydeligvis noe helt annet enn den typen sammenkomster/selskaper jeg snakker om.

Gjest Pilka

''Hvor tror du dette kommer fra? Bygdekulturen hvor alle er med og har vært det så lenge noen husker?

Dette er heller ikke noe fra fattig arbeiderklasse i byene så da gjenstår overklasse og mellomklasse. ''

Jeg skjønner ikke helt relevansen av evt. "klassetilhørighet", som du kaller det. Uansett om jeg var på bygdefest eller fest i et arbeidermiljø i gamledager ville jeg antakelig synes det var hyggelig med omtrent like mange av hvert kjønn på fest.

''

For de som er enslige eller uten følge av det andre kjønn av en eller annen årsak oppleves dette og har gjort i åresvis svært ubehagelig i mange tilfeller.''

Skjønner ikke hva "dette" er.

''Jeg har selv ofte vært med i selskaper hvor det sitter en mann, en kvinne osv og det er bestemt på forhånd hvem skal være bordkavaler osv. I offentlige sammenhenger tåler jeg det, men noe så vanvittig kjedelig privat. Tenk at noen skal bestemme hvem drar ut stolen for meg og fyller vin på glasset.''

Vet ikke hva slags selskaper du har vært i, men det er tydeligvis noe helt annet enn den typen sammenkomster/selskaper jeg snakker om.

Jeg har vært i mange forskjellige sammenkomster og selskaper, men sannsynligvis aldri i dine selskaper nei. Jeg forstår at du forstår ikke et kvekk av det jeg har prøvd å få deg til å forstå. Du aner vel ikke mye om du har såret noen med slik sortering i selskapene dine. Du er neppe vokst opp i en liten bygd med slike dill dall vaner.

jeg er lei av denne diskusjonen og avslutter den nå.

Gjest Elextra

Jeg har vært i mange forskjellige sammenkomster og selskaper, men sannsynligvis aldri i dine selskaper nei. Jeg forstår at du forstår ikke et kvekk av det jeg har prøvd å få deg til å forstå. Du aner vel ikke mye om du har såret noen med slik sortering i selskapene dine. Du er neppe vokst opp i en liten bygd med slike dill dall vaner.

jeg er lei av denne diskusjonen og avslutter den nå.

''Jeg forstår at du forstår ikke et kvekk av det jeg har prøvd å få deg til å forstå. Du aner vel ikke mye om du har såret noen med slik sortering i selskapene dine. ''

Det er vel heller du som ikke forstår, det er på ingen måte snakk om å ekskludere single. Jeg inviterer nok folk oftere enn de fleste, og da ulike sammensetninger av folk, og tviler sterkt på at noen føler seg såret.

Men helt enig i at dette ikke er noe å diskutere videre.

Gjest togli

''Når vi har vennemiddager blir det nok mest par. Bakgrunnen er at vi kjenner så mange single damer og få single menn (dvs. jeg har så mange single venninner), og ofte er det hyggelig at det er ca. 50/50 i middager. Har vært et dilemma dette noen ganger...''

Når jeg leser det du skriver så kan jeg umulig misforstå at du synes at det er dilemma med enslige og at det er hyggelig med ca. 50/50. Jeg er utrolig glad for at jeg aldri har opplevd slike holdninger blant mine venner. Jeg har ofte møtt alene i selskaper selv om jeg var gift eller er i et forhold pga. mannens/partnerens jobbfravær. Jeg har også møtt alene som single og møter ofte som del av et par. I mitt nåværende forhold møter jeg minst like ofte alene som sammen med kjæresten.

At du nå føler deg malt ut i et hjørne er ditt problem. Dine holdninger er out of date og hører til i fortiden da kvinner måtte ha mannlig følge hvis de beveget seg utenfor hjemmet.

Så kan du sukke og oje deg så mye du vil. Du har helt sikkert provosert flere enn meg. Lykke til med dine vellykkede, pratflytende 50/50 selskap videre.

Nå synes jeg du overreagerer voldsomt her ;)

Tror nok det er du som provoserer mest - ikke mht meningene dine, men mht din voldsomme reaksjon på hvordan Elextra liker å gjøre det.....

Gjest Pilka

Nå synes jeg du overreagerer voldsomt her ;)

Tror nok det er du som provoserer mest - ikke mht meningene dine, men mht din voldsomme reaksjon på hvordan Elextra liker å gjøre det.....

Det er helt greit. Jeg ble kraftig provosert av hvordan hun fremla dette.

Jeg avslutter nå denne diskusjonen.

Annonse

''Jeg har også hyggelige og morsomme venninner, men som du sier på fest bør det være begge kjønn. Derfor blir det litt teit når single damer bare blir bedt i dameselskaper.''

Selv om jeg ofte liker at det er omtrent like mange av hvert kjønn, betyr jo ikke det at single damer ikke blir invitert. Jeg inviterer bare noen single menn også (alt. gressenkemenn). Men som sagt har jeg langt flere venninner enn mannlige venner, og deriblant også flere single.

Ja, for hvor skal vi ellers møte en nye kjæreste. Jeg er virkelig ikke på sjekker'n, men hvis jeg traff en ok mann så ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...