Gå til innhold

Hanne Nabintu Herland

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om henne, dvs. ikke _henne_, men meningene hennes?

Jeg hadde gjort meg opp en ganske sterk oppfatning om henne etter å ha sett henne i diverse debattprogrammer, men mens jeg nå sitter å leser boka hennes "Respekt" merker jeg at det opprinnelige bildet jeg hadde av henne, stadig forandrer seg.

Så hva mener dere og hvorfor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379637-hanne-nabintu-herland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• Bookworm

16

• ....AV

2

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg tenker at hun gjør det delvis for å provosere, og delvis fordi hun, som Karin Monsen, og andre på den religiøse høyresiden hører hjemme i den mørke middelalderen, hvor kvinner var underdanige, homofili var styggdom, og det eneste som gjelder er Ekteskap mellom Mann og Qvinde.

Men hovedsakelig tenker jeg at ingen av dem er verd tiden folk bruker på å hisse seg opp over dem. Intet av det de skriver er noe nytt - tvert i mot er det jo bare "gamle idéer" fra en (heldigvis) svunnen tid.

Med vennlig hilsen

Gjest Hulderen

Reaksjonen min da jeg så trådtittelen sier vel det meste: "Å nei, hvilken idiotisk uttalelse har hun kommet med nå?".

Det ser ut som om alle som har svart deg til nå er negative til henne. Men jeg har mange FB-venner som skryter henne opp i skyene, for det meste kvinner. Det skremmer meg at så mange er enige med henne.

Annonse

Gjest Pilka

Reaksjonen min da jeg så trådtittelen sier vel det meste: "Å nei, hvilken idiotisk uttalelse har hun kommet med nå?".

Det ser ut som om alle som har svart deg til nå er negative til henne. Men jeg har mange FB-venner som skryter henne opp i skyene, for det meste kvinner. Det skremmer meg at så mange er enige med henne.

Jeg kan sikkert være enige med henne på en del punkter, men så langt så er jeg grundig uenig med henne i grunnleggende holdninger. Har veldig lyst å lese boka. Tror nesten jeg må få tak i den snart.

Jeg har veldig lyst å lese boka siden hun provoserer meg enormt. Jeg er grunnleggende uenig i de holdningene som hun presenterer.

Det er jo ikke slik at alt som er provoserende og som man er uenig med derfor er fornuftig og verd å bruke tid på. ;-)

Dette er en god oppsummering:

http://www.dagbladet.no/2012/05/11/kultur/debatt/kronikk/litteratur/hanne_nabintu_herland/21547757/

Med vennlig hilsen

Modig dame som våger å stå opp imot PK-eliten. Det står det respekt av (selv om man selvfølgelig langt fra er enig i alt).

Nå har jeg ingen idé om hvem denne "PK-eliten" er eller vil, men det "fine" med både Karin Monsen og Hanne Nabintu Herland er at de skriver så mye tåpelig at de virkelig burde vært ansatt av SV eller lignende.

Karin Monsen som plutselig ikke er gyldig gift (mener hun) ettersom homofile nå får gifte seg, og HNHs bok er så virkelighetsfjern (se artikkel i Dagbladet) at den kan omgås i stillhet.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

Jeg så denne anmeldelsen, som påpeker mye av det åpenbare rundt det hun skriver:

http://www.dagbladet.no/2012/05/11/kultur/debatt/kronikk/litteratur/hanne_nabintu_herland/21547757/

Med vennlig hilsen

Du linker som vanlige til verdiløst oppgulp skrevet av en Marxisleninist. Nettop en slik person som Herland tar for seg til gangs i sin bestselgerbok.

Men som vanlig er linken høyst lesverdig. Bare skroll ned til kommentarene og sorter etter best likt, så blir våset avkeldd og latterliggjort.

Gjest Nord og ned.

Nå har jeg ingen idé om hvem denne "PK-eliten" er eller vil, men det "fine" med både Karin Monsen og Hanne Nabintu Herland er at de skriver så mye tåpelig at de virkelig burde vært ansatt av SV eller lignende.

Karin Monsen som plutselig ikke er gyldig gift (mener hun) ettersom homofile nå får gifte seg, og HNHs bok er så virkelighetsfjern (se artikkel i Dagbladet) at den kan omgås i stillhet.

Med vennlig hilsen

Ikke rart du er sur. Herland offrer jo mye tid på å kle folk av din støpning så kliss nakne inn til skinnet i sin bestselgerbok at man ett øyeblikk nesten synes synd på deg/dere.

Gjest Nord og ned.

Det er jo ikke slik at alt som er provoserende og som man er uenig med derfor er fornuftig og verd å bruke tid på. ;-)

Med vennlig hilsen

''Dette er en god oppsummering:''

Langt i fra. Den gode oppsummeringen finner du i kommentarfeltet: Sitat: ''At det foregår en meningsmessig borgerkrig i Norge, er hevet over tvil - enten denne "journalisten" går god for dette eller ikke.

Vi lever i fred - men slett ikke fordragelighet.''

Annonse

Gjest østavind

Med vennlig hilsen

Har du lest boken?

Gjest Nord og ned.

Like lite som jeg behøver å lese Kim Jong-Ils "samlede verker" for å forstå at det også er tull.

Og uansett hva hun og Kim Jong-Il skriver, så vet man jo at det er surrealistisk fantasiverk.

''Og uansett hva hun og Kim Jong-Il skriver, så vet man jo at det er surrealistisk fantasiverk.''

Du mener like fullt som når man ser signaturen SØR bak et innlegg så vet man automatisk at det er snakk om kverulerende, lavpannet, intetsigende Copy-paste sludder, fylt av hitling, homing, jøding og i den senere tid ABB-ing?

Herlands bok er jo nettopp dedikert til folk som deg, og hadde det ikke vært for at du fullstendig mangler selvinnsikt, kunne man jo trodd dine sure oppgulp mot henne skyltes at du føler deg truffet.

Jeg så denne anmeldelsen, som påpeker mye av det åpenbare rundt det hun skriver:

Med vennlig hilsen

http://www.dagbladet.no/2012/05/15/kultur/debatt/debattinnlegg/hanne_nabintu_herland/respekt/21600754/

Og så kom denne som et svar på den du linket til, og derfor tenkte jeg det kunne være greit å lese boka for å se hva det er dama virkelig mener - ikke bare lese i media som diskuterer utvalgte sitater tatt ut fra sin sammenheng...

Like lite som jeg behøver å lese Kim Jong-Ils "samlede verker" for å forstå at det også er tull.

Og uansett hva hun og Kim Jong-Il skriver, så vet man jo at det er surrealistisk fantasiverk.

Jeg trodde faktisk du hadde et videre syn enn dette, at du faktisk leste boka før du uttalte deg.

Jeg har ikke kommet så langt at jeg kan felle noen dom over Herland enda, men det jeg har lest hittil er ikke så ensrettet idiotisk og middelaldersk som media skal ha det til. Tvert imot har hun en god del gode poenger - men jeg har dog ikke lest noe om kvinners plass i samfunnet enda...

Med vennlig hilsen

...og jeg synes det er en veldig dårlig måte i henvise kun til debattinnlegget som er negative, når det like etter kom et debattinnlegg som skriver noe helt annet...

http://www.dagbladet.no/2012/05/15/kultur/debatt/debattinnlegg/hanne_nabintu_herland/respekt/21600754/

Og så kom denne som et svar på den du linket til, og derfor tenkte jeg det kunne være greit å lese boka for å se hva det er dama virkelig mener - ikke bare lese i media som diskuterer utvalgte sitater tatt ut fra sin sammenheng...

Men hun har da skrevet side opp og side ned i media, vært på TV, og selv i artikkelen du linker til står det ting som:

''«Det har nå gått så langt at kvinnen nærmest er forurettet over at det er hun som må føde barna. Også barselpermisjonen skal nå presses på mannen i atter et forsøk på å feminisere ham.»''

Kjenner du noen kvinner som "nærmest er forurettet over at det er hun som må føde barna"?

Ikke jeg heller. Ikke en eneste en.

Det er stråmannsargumentasjon, og slik fortsetter det.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...