Gå til innhold

Hanne Nabintu Herland

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Tror du at du hadde skiftet mening dersom du hadde lest Koranen?

Hvor lenge skal du kaste bort egen og andres tid på å spamme forumet med meninger om ei bok du aldri har lest?

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• Bookworm

16

• ....AV

2

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest østavind
Skrevet

Tror du at du hadde skiftet mening dersom du hadde lest Koranen?

Jeg er svært lite opptatt av Koranen. Og det er heller ikke den som diskuteres her.

Skrevet

Jeg er svært lite opptatt av Koranen. Og det er heller ikke den som diskuteres her.

Nei, men prinsippet er det samme, nemlig at man fint kan si seg uenig med en bok, uten å ha lest hver side av den.

Skrevet

I den grad jeg har en mening om henne, er det at hun ønsker seg tilbake til en verden som ikke jeg ønsker meg tilbake til, og at hun bruker dårlig argumenter for sitt syn.

Jeg ser du mener at boken Respekt har gitt deg et annet syn, og vurderte å gi den en sjanse, men ettersom den ikke finnes som e-bok, gidder jeg ikke. Lurer likevel på å prøve meg på hennes forrige bok "Alarm", så får vi se om jeg endrer syn.

Det jeg merker meg, jo lenger uti boka jeg kommer - er at hun har en del gode poenger, men så skyter hun seg selv i foten med tanke på å bli tatt seriøst... F.eks. sammenligner hun er sikkerhetskontroll på en flyplass hun opplevde, med det samme som jødene følte da de ble tatt med til konsentrasjonsleirene. Akkurat slike ting er det ikke mulig å ta seriøst, og dermed mister hun også litt troverdighet i forhold til andre ting hun måtte mene.

Jeg har enda ikke sett noe til det middelalderske synet jeg ser andre sier hun forfekter - men jeg har ikke kommet til noe som omhandler kjønnsroller enda...

Skrevet

Det jeg merker meg, jo lenger uti boka jeg kommer - er at hun har en del gode poenger, men så skyter hun seg selv i foten med tanke på å bli tatt seriøst... F.eks. sammenligner hun er sikkerhetskontroll på en flyplass hun opplevde, med det samme som jødene følte da de ble tatt med til konsentrasjonsleirene. Akkurat slike ting er det ikke mulig å ta seriøst, og dermed mister hun også litt troverdighet i forhold til andre ting hun måtte mene.

Jeg har enda ikke sett noe til det middelalderske synet jeg ser andre sier hun forfekter - men jeg har ikke kommet til noe som omhandler kjønnsroller enda...

Jeg kjøpte Alarm i går kveld og har bare lest 9% av boken, så jeg skal lese litt til før jeg sier noe om hva jeg mener.

Skrevet

Det er en dame jeg har stor respekt for. Jeg likte henne ikke før, men så begynte jeg å lese litt mer av henne og har veldig sansen for mange av hennes meninger. Skikkelig tøff dame.

Gjest langt unna og nær
Skrevet

Er hun i slekt med Anne Cath, eller er hun gift Herland?

Hvor kommer mellomnavnet hennes fra?

Bare lurte på det altså. Det hun skriver her, er mye tankevekkende syns jeg. Men ellers kjenner jeg knapt til henne.

Skrevet

Bare lurte på det altså. Det hun skriver her, er mye tankevekkende syns jeg. Men ellers kjenner jeg knapt til henne.

''Er hun i slekt med Anne Cath, ''

AC skriver etternavnet med "æ".

''eller er hun gift Herland?''

Det tror jeg ikke.

''Hvor kommer mellomnavnet hennes fra?''

Det er et afrikansk navn (hun er oppvokst i Kongo) er betyr noe slik som "rikdom for mannen som eier henne".

Skrevet

Det tror jeg ikke.

Det er et afrikansk navn (hun er oppvokst i Kongo) er betyr noe slik som "rikdom for mannen som eier henne".

''AC skriver etternavnet med "æ".''

Ja - og mellomnavnet med K, uten h. Anne Kat Hærland.

Skrevet

Nabintu er hennes afrikanske fornavn... Herland er familienavnet...

Gjest hjhjhpohphpo
Skrevet

Reaksjonen min da jeg så trådtittelen sier vel det meste: "Å nei, hvilken idiotisk uttalelse har hun kommet med nå?".

Det ser ut som om alle som har svart deg til nå er negative til henne. Men jeg har mange FB-venner som skryter henne opp i skyene, for det meste kvinner. Det skremmer meg at så mange er enige med henne.

''Men jeg har mange FB-venner som skryter henne opp i skyene, for det meste kvinner. Det skremmer meg at så mange er enige med henne.''

Jeg er mann og har lest begge bøkende hennes. Uttrykksformene hennes er vel svulstige noen steder. Setningene er også i lengste laget noen steder.

Budskapet er mest rettet mot de kulturendringene som den politiske venstresiden i hovedsak har stått for. Det virket som hun med vilje har unngått å nevne rent partipolitiske føringer, men alle ser at avstanden er størst til de røde partiene.

Siden kritikken egentlig er rettet mest mot kulturpolitiske føringer, synes jeg den er helt grei. Hun kunne godt ha skrevet enda mer om de personlige tragediene disse kulturendringene har påført folk som strever i tilværelsen. Bøkene mener jeg er gode og har mye tankevekkende stoff.

Hun har trukket fram til debatt en del viktige endringer i Norge og det burde hun hatt skryt for. Ellers synes jeg det er rart at venstresiden oftest ikke evner bedre motsvar enn nedlatenhet og fordømmelse mot hennes person framfor sak. Da mister de muligheten til innflytelse.

Skrevet

Det tror jeg ikke.

Kenya, ikke Kongo - etter det jeg husker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Men jeg har mange FB-venner som skryter henne opp i skyene, for det meste kvinner. Det skremmer meg at så mange er enige med henne.''

Jeg er mann og har lest begge bøkende hennes. Uttrykksformene hennes er vel svulstige noen steder. Setningene er også i lengste laget noen steder.

Budskapet er mest rettet mot de kulturendringene som den politiske venstresiden i hovedsak har stått for. Det virket som hun med vilje har unngått å nevne rent partipolitiske føringer, men alle ser at avstanden er størst til de røde partiene.

Siden kritikken egentlig er rettet mest mot kulturpolitiske føringer, synes jeg den er helt grei. Hun kunne godt ha skrevet enda mer om de personlige tragediene disse kulturendringene har påført folk som strever i tilværelsen. Bøkene mener jeg er gode og har mye tankevekkende stoff.

Hun har trukket fram til debatt en del viktige endringer i Norge og det burde hun hatt skryt for. Ellers synes jeg det er rart at venstresiden oftest ikke evner bedre motsvar enn nedlatenhet og fordømmelse mot hennes person framfor sak. Da mister de muligheten til innflytelse.

''Ellers synes jeg det er rart at venstresiden oftest ikke evner bedre motsvar enn nedlatenhet og fordømmelse mot hennes person framfor sak. Da mister de muligheten til innflytelse.''

Dette er besvart og tilbakevist til det kjedsommelige. Fra år 1789 (den franske Menneskerettighetserklæringen) og fremover. Det hun kommer med er jo akkurat det samme vi har hørt i årevis.

Enten HNH liker det eller ei så går verden fremover. Kvinner er like mye verdt som menn. Homofile har rettigheter. Vi har religionsfrihet. Osv.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.
Skrevet

''Ellers synes jeg det er rart at venstresiden oftest ikke evner bedre motsvar enn nedlatenhet og fordømmelse mot hennes person framfor sak.''

Det er ikke så rart, da det ikke finnes andre argumenter.

Gjest hjhjhpohphpo
Skrevet

''Ellers synes jeg det er rart at venstresiden oftest ikke evner bedre motsvar enn nedlatenhet og fordømmelse mot hennes person framfor sak.''

Det er ikke så rart, da det ikke finnes andre argumenter.

Hei Nord og Ned: Se beskjed på meldinger til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...