Gå til innhold

Politisk heksejakt: Nabintu H. nekter å vitne

Anbefalte innlegg

''Anders Behring Breivik skal ikke få gleden av å se meg komme inn i rettssalen.

Jeg har i dag gjort tingretten oppmerksom på at jeg følger Stein Lillevolden og kommer ikke til å vitne i terrorsaken. Hvis det innebærer at jeg blir slept i fengsel, må man gjerne gjøre meg til en politisk martyr. Jeg nekter uansett å gå spissrotgang i den forskrudde drapsmannens show der han og hans forsvarere haler inn personer med såkalt «medieappell» i forsøket på å gi drapsmannen sympati.

Den politiske heksejakten er nå så sterk at vi kan snakke om udemokratisk totalitære forhold i Norge. Et eksempel er statsviter Anders R. Jupskås, som i NRK 17. april satte meg i samme bås som islamfiendtlige Behring Breivik, til tross for at jeg har stukket hodet frem og forsvart muslimske verdier her til lands. Jupskås har ikke giddet å sette seg inn i mitt årelange arbeid i norsk offentlighet, men fremmer likevel motbydelige injurier. Er det kommet så langt at vi ikke tåler konservative røster? I så fall er vi på god vei til å bli det nye Øst-Tyskland, der intolerante sosialister danner fronten. Dermed stanses den frie demokratiske tanke, og staten formes i retning av et totalitært demokrati.''

http://www.aftenposten.no/meninger/Politisk-heksejakt-6832643.html#.T7nlSkVOCAh

Den godeste Herland har faktisk et par gode poenger her. Dog, vitneplikten er ikke basert på at vitnene selv skal få bestemme om de ønsker å vitne.

Fortsetter under...

• Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

65

• Bookworm

13

• EnolaGay

7

• slabbedask

6

Ja, jeg er enig med deg: Herland _har_ faktisk mange gode poeng i det hun sier. Syns hun mange ganger har en merkelig stil og måte å frembringe meningene sine, men ofte har hun veldig fornuftitge tanker!

Enig - hun har mange gode poenger, men så kommer hun med uttalelser som er så merkelig/hårreisende at det blir vanskelig å ta henne seriøst...

Jeg føler at det er noe i ordet "vitne" jeg har misforstått. Hva skal hun "vitne" om? Hun var ikke der, kjenner ikk Breivik, støtter han ikke, visste ikke noe om saken...

Hva er greia med at de kan kalle inn folk som "vitne" for den ene eller andre siden, når skapningen ikke var i landet engang når det smalt?

Jeg hadde ALDRI møtt i en rettssak der jeg ikke var innvolvert som part personlig jeg heller. Ever.

Jeg føler at det er noe i ordet "vitne" jeg har misforstått. Hva skal hun "vitne" om? Hun var ikke der, kjenner ikk Breivik, støtter han ikke, visste ikke noe om saken...

Hva er greia med at de kan kalle inn folk som "vitne" for den ene eller andre siden, når skapningen ikke var i landet engang når det smalt?

Jeg hadde ALDRI møtt i en rettssak der jeg ikke var innvolvert som part personlig jeg heller. Ever.

Det tas inn diverse mennesker for å bevise eller avvise ABBs tanker og meninger. Om han er alene om å tenke slik (fantasi), eller om det er en mer utbredt tankegang. Det har noe å si i forhold til tilregneligheten hans og om hans forklaring om en fare er reell.

Ofte tas det jo inn ekspertvitner eller karaktervitner i en rettssak.

''Jeg hadde ALDRI møtt i en rettssak der jeg ikke var innvolvert som part personlig jeg heller. Ever.''

Alle som er innkalt som vitne i en rettssak har plikt til å møte opp og vitne. Den som etter lovlig innkalling trosser vitneplikten og ikke møter opp, kan etter beslutning av retten pågripes og hentes av politiet.

Annonse

''Jeg hadde ALDRI møtt i en rettssak der jeg ikke var innvolvert som part personlig jeg heller. Ever.''

Alle som er innkalt som vitne i en rettssak har plikt til å møte opp og vitne. Den som etter lovlig innkalling trosser vitneplikten og ikke møter opp, kan etter beslutning av retten pågripes og hentes av politiet.

Helt i orden. Jeg stiller meg bak Hanne, fengsel er greit i så måte. Makan! *hmf*

tzatziki1365380058

''Hva er greia med at de kan kalle inn folk som "vitne" for den ene eller andre siden, når skapningen ikke var i landet engang når det smalt?''

Det er da ofte helt andre årsaker til at folk blir innkalt som vitne i rettssaker enn den at de skal opplyse forhold rundt akkurat DEN aktuelle hendelsen.Eksperter innenfor visse fagfelt benyttes da stadig vekk.

Her ønsker både forsvaret og bistandsadvokatene at Breivik kjennes tilregnelig, og forsvaret legger opp strategien for å underbygge dette. Det å innkalle personer som i større eller mindre grad deler Breiviks ekstreme synspunkter, er da naturligvis høyst relevant. Fjorman er innkalt av den grunn, og det samme er Herland.

Om jeg, du eller vitnet selv mener det er irrelevant at vi vitner, så spiller det altså ingen trille. Det er vitneplikt i dette landet, det er med og sikrer rettferdig rettergang, naturligvis - at folk som på en eller annen måte kan bidra til å opplyse saken faktisk stiller. Selv om vi/de selv mener det ikke har noen hensikt.

Det er ikke opptil vitner selv å vurdere hva som skal til for å opplyse en sak. Hadde det vært det, kunne vi jo stilt som forsvarere og aktorere hele gjengen...

Torbjørn Røe Isaksen, som tilhører høyresiden, massakrerer (!) det HNH skriver i denne kronikken:

http://www.aftenposten.no/meninger/Herland-vil-ikke-vitne-6833346.html

Ironisk nok er begrunnelsen hennes såpass lik det forkvaklede språket til ABB at det nettopp viser at det kan ha relevans å ha henne der:

''«Den politiske heksejakten er nå så sterk at vi kan snakke om udemokratisk totalitære forhold i Norge.» ''

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

Hun nekter, og "Fjordmann" rømmer til utlandet.

Jeg forstår selvsagt at de ønsker å slippe, blant annet fordi likheten mellom det de har skrevet og det ABB har skrevet ofte er stor.

Med vennlig hilsen

''Jeg forstår selvsagt at de ønsker å slippe, blant annet fordi likheten mellom det de har skrevet''

Hvor lang tid skal det ta for deg å begripe at Breivik ikke er tiltalt for noe han har skrevet?

Annonse

Gjest Pilka

Restylane tror jeg.. botox lammer musklene, vil gjøre det svært vanskelig å si noe som helst om man putter det i leppene.. *knis*

http://www.google.no/search?q=botox+i+leppene&hl=no&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=C3a6T9_KB9SN4gS4iJGvCQ&ved=0CFoQsAQ&biw=1366&bih=651

Dette er blant det som kommer opp når man googler botox i leppene. Jeg har ikke tenkt å fordype meg i disse greiene, men har trodd at resyltane er et botox stoff.

http://www.google.no/search?q=botox+i+leppene&hl=no&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=C3a6T9_KB9SN4gS4iJGvCQ&ved=0CFoQsAQ&biw=1366&bih=651

Dette er blant det som kommer opp når man googler botox i leppene. Jeg har ikke tenkt å fordype meg i disse greiene, men har trodd at resyltane er et botox stoff.

Botox lammer muskler, restylane er en "filler". :0) Botox kan også brukes til å hjelpe folk som har ufrivillige muskelspasmer eller overdreven svetting.

Jeg planlegger alltid å bruke det og så finner jeg alltid så gode grunner til å IKKE gjøre det, at det aldri blir noe av... hehehehe

Gjest Shira :o)

Botox lammer muskler, restylane er en "filler". :0) Botox kan også brukes til å hjelpe folk som har ufrivillige muskelspasmer eller overdreven svetting.

Jeg planlegger alltid å bruke det og så finner jeg alltid så gode grunner til å IKKE gjøre det, at det aldri blir noe av... hehehehe

Botox kan også brukes i urinblæren. Og nå muligens i ett tarmresovar, jeg har sagt meg villig til å være prøvekanin.

Jeg tenker at jeg skal ta botox mot svetting, men pingler alltid ut. Pingler som oftes ut når det innebærer sprøyter og det ikke er noe jeg absolutt må.

Gjest sgvsndglkmn

Torbjørn Røe Isaksen, som tilhører høyresiden, massakrerer (!) det HNH skriver i denne kronikken:

Ironisk nok er begrunnelsen hennes såpass lik det forkvaklede språket til ABB at det nettopp viser at det kan ha relevans å ha henne der:

''«Den politiske heksejakten er nå så sterk at vi kan snakke om udemokratisk totalitære forhold i Norge.» ''

Med vennlig hilsen

Sør: ''Ironisk nok er begrunnelsen hennes såpass lik det forkvaklede språket til ABB at det nettopp viser at det kan ha relevans å ha henne der''

sitat fra "slabbedask":

''Jeg nekter uansett å gå spissrotgang i den forskrudde drapsmannens show der han og hans forsvarere haler inn personer med såkalt «medieappell» i forsøket på å gi drapsmannen sympati.''

og

''Et eksempel er statsviter Anders R. Jupskås, som i NRK 17. april satte meg i samme bås som islamfiendtlige Behring Breivik, til tross for at jeg har stukket hodet frem og forsvart muslimske verdier her til lands. Jupskås har ikke giddet å sette seg inn i mitt årelange arbeid i norsk offentlighet, men fremmer likevel motbydelige injurier.''

Jaså, Sør? :-D

Sør: ''Ironisk nok er begrunnelsen hennes såpass lik det forkvaklede språket til ABB at det nettopp viser at det kan ha relevans å ha henne der''

sitat fra "slabbedask":

''Jeg nekter uansett å gå spissrotgang i den forskrudde drapsmannens show der han og hans forsvarere haler inn personer med såkalt «medieappell» i forsøket på å gi drapsmannen sympati.''

og

''Et eksempel er statsviter Anders R. Jupskås, som i NRK 17. april satte meg i samme bås som islamfiendtlige Behring Breivik, til tross for at jeg har stukket hodet frem og forsvart muslimske verdier her til lands. Jupskås har ikke giddet å sette seg inn i mitt årelange arbeid i norsk offentlighet, men fremmer likevel motbydelige injurier.''

Jaså, Sør? :-D

Ja, nettopp.

Ironien er jo nettopp at det ABB skrev er meget likt det hun og Mullah Krekar-type folk skriver (bare å bytte "kristen" med "muslim") - de er mot likestilling, de er mot religionsfrihet (les: for diskriminering), de er mot at homofile skal ha like rettigheter, osv.

Det er klassisk retorikk fra høyresiden.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

Med vennlig hilsen

''Torbjørn Røe Isaksen, som tilhører høyresiden, massakrerer''

Nøyaktig _hvor_ er det denne fjotten massakreer andre enn seg selv?

Ellers er det jo "moro" å registrere at du har skaffet deg et nytt hatobjekt for ditt verbalke spy i den modige kvinnen Herland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...