Gå til innhold

Politisk heksejakt: Nabintu H. nekter å vitne

Anbefalte innlegg

Gjest sgvsndglkmn

Ja, nettopp.

Ironien er jo nettopp at det ABB skrev er meget likt det hun og Mullah Krekar-type folk skriver (bare å bytte "kristen" med "muslim") - de er mot likestilling, de er mot religionsfrihet (les: for diskriminering), de er mot at homofile skal ha like rettigheter, osv.

Det er klassisk retorikk fra høyresiden.

Med vennlig hilsen

''de er mot likestilling, de er mot religionsfrihet (les: for diskriminering), ''

Det er tøv. Hanne Nabintu Herland er kristen og så skulle hun være imot religionsfrihet? Hadde du lest bøkene hennes, særlig den siste "Respekt", hadde du sett at hun også var for likeverd mellom menn og kvinner. Kritiser heller folk for hva de de virkelig har gitt uttrykk for i stedet for innbildninger.

Fortsetter under...

• Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

65

• Bookworm

13

• EnolaGay

7

• slabbedask

6

''de er mot likestilling, de er mot religionsfrihet (les: for diskriminering), ''

Det er tøv. Hanne Nabintu Herland er kristen og så skulle hun være imot religionsfrihet? Hadde du lest bøkene hennes, særlig den siste "Respekt", hadde du sett at hun også var for likeverd mellom menn og kvinner. Kritiser heller folk for hva de de virkelig har gitt uttrykk for i stedet for innbildninger.

Hun har skrevet mer enn nok i media om kvinners posisjon.

Og hvorfor skulle hun være for religionsfrihet fordi hun er kristen? Det er da intet i kristendommen som tilsier det. Tvert i mot, hvis du leser Bibelen.

Gjest Nickløsheletida

Jeg føler at det er noe i ordet "vitne" jeg har misforstått. Hva skal hun "vitne" om? Hun var ikke der, kjenner ikk Breivik, støtter han ikke, visste ikke noe om saken...

Hva er greia med at de kan kalle inn folk som "vitne" for den ene eller andre siden, når skapningen ikke var i landet engang når det smalt?

Jeg hadde ALDRI møtt i en rettssak der jeg ikke var innvolvert som part personlig jeg heller. Ever.

''Jeg føler at det er noe i ordet "vitne" jeg har misforstått. Hva skal hun "vitne" om? Hun var ikke der, kjenner ikk Breivik, støtter han ikke, visste ikke noe om saken.''

Det samme har jegså tenkt. Jeg skjønner ikke hvorfor disse vitnene blir innkalt, når de ikke var på Utøya?

''Hva er greia med at de kan kalle inn folk som "vitne" for den ene eller andre siden, når skapningen ikke var i landet engang når det smalt?'

Ubegripelig?

Gjest Nickløsheletida

''Jeg hadde ALDRI møtt i en rettssak der jeg ikke var innvolvert som part personlig jeg heller. Ever.''

Alle som er innkalt som vitne i en rettssak har plikt til å møte opp og vitne. Den som etter lovlig innkalling trosser vitneplikten og ikke møter opp, kan etter beslutning av retten pågripes og hentes av politiet.

''Alle som er innkalt som vitne i en rettssak har plikt til å møte opp og vitne. Den som etter lovlig innkalling trosser vitneplikten og ikke møter opp, kan etter beslutning av retten pågripes og hentes av politiet''

Men må hun svare på spørsmplene hun får?

''Jeg føler at det er noe i ordet "vitne" jeg har misforstått. Hva skal hun "vitne" om? Hun var ikke der, kjenner ikk Breivik, støtter han ikke, visste ikke noe om saken.''

Det samme har jegså tenkt. Jeg skjønner ikke hvorfor disse vitnene blir innkalt, når de ikke var på Utøya?

''Hva er greia med at de kan kalle inn folk som "vitne" for den ene eller andre siden, når skapningen ikke var i landet engang når det smalt?'

Ubegripelig?

''

Det samme har jegså tenkt. Jeg skjønner ikke hvorfor disse vitnene blir innkalt, når de ikke var på Utøya?''

For eksempel for å vitne om ar ABB overhodet ikke er den eneste som bruker alle "fantasiordene" ("kulturmarxist", osv), som ble vektlagt i den første psykiatrirapporten.

Les også her:

http://www.aftenposten.no/meninger/Herland-vil-ikke-vitne-6833346.html

Med vennlig hilsen

Gjest Duen Pollyana

Hun har skrevet mer enn nok i media om kvinners posisjon.

Og hvorfor skulle hun være for religionsfrihet fordi hun er kristen? Det er da intet i kristendommen som tilsier det. Tvert i mot, hvis du leser Bibelen.

'O'g hvorfor skulle hun være for religionsfrihet fordi hun er kristen? ''

De fleste kristne er da det.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Det tas inn diverse mennesker for å bevise eller avvise ABBs tanker og meninger. Om han er alene om å tenke slik (fantasi), eller om det er en mer utbredt tankegang. Det har noe å si i forhold til tilregneligheten hans og om hans forklaring om en fare er reell.

Ofte tas det jo inn ekspertvitner eller karaktervitner i en rettssak.

''Om han er alene om å tenke slik (fantasi), eller om det er en mer utbredt tankegang''

Tankegangen hans er nok ganske utbredt, men det er jo det han står tiltalt for.

Gjest Duen Pollyana

''

Det samme har jegså tenkt. Jeg skjønner ikke hvorfor disse vitnene blir innkalt, når de ikke var på Utøya?''

For eksempel for å vitne om ar ABB overhodet ikke er den eneste som bruker alle "fantasiordene" ("kulturmarxist", osv), som ble vektlagt i den første psykiatrirapporten.

Les også her:

Med vennlig hilsen

''For eksempel for å vitne om ar ABB overhodet ikke er den eneste som bruker alle "fantasiordene" ("kulturmarxist", osv), som ble vektlagt i den første psykiatrirapporten.''

Det sier i grunnen mest om denne "rapporten".

''Om han er alene om å tenke slik (fantasi), eller om det er en mer utbredt tankegang''

Tankegangen hans er nok ganske utbredt, men det er jo det han står tiltalt for.

Jeg antar det mangler et "ikke" der?

Nei, han er selvsagt ikke tiltalt for meningene sine, men meningene kan være med på å avgjøre hvorvidt han er tilregnelig eller ei.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

''

Les også her:

Med vennlig hilsen

''For eksempel for å vitne om ar ABB overhodet ikke er den eneste som bruker alle "fantasiordene" ("kulturmarxist", osv), som ble vektlagt i den første psykiatrirapporten''

Noe så tullete.

''For eksempel for å vitne om ar ABB overhodet ikke er den eneste som bruker alle "fantasiordene" ("kulturmarxist", osv), som ble vektlagt i den første psykiatrirapporten''

Noe så tullete.

Vel, det er det heldigvis opp til retten å avgjøre.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Jeg antar det mangler et "ikke" der?

Nei, han er selvsagt ikke tiltalt for meningene sine, men meningene kan være med på å avgjøre hvorvidt han er tilregnelig eller ei.

Med vennlig hilsen

''Nei, han er selvsagt ikke tiltalt for meningene sine, men meningene kan være med på å avgjøre hvorvidt han er tilregnelig eller ei''

Jeg har ikke forstått det slik at han ble erkært utilregnelig pga. meningene sine. Da er det i så fall mange utilregnelige.

Annonse

''Nei, han er selvsagt ikke tiltalt for meningene sine, men meningene kan være med på å avgjøre hvorvidt han er tilregnelig eller ei''

Jeg har ikke forstått det slik at han ble erkært utilregnelig pga. meningene sine. Da er det i så fall mange utilregnelige.

Meningene, begrunnelsene, uttalelsene - ting han sier.

De har lite annet å gå på.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Meningene, begrunnelsene, uttalelsene - ting han sier.

De har lite annet å gå på.

Med vennlig hilsen

Ja, han har kommet med en del merkelige uttalelser, hadde storhetstanker osv, men meningene hans er det nok mange som deler.

Det bekymrer meg egentlig fint lite, så lenge de oppfører seg skikkelig og ikke lar det gå ut over andre.

''Det bekymrer meg egentlig fint lite, så lenge de oppfører seg skikkelig og ikke lar det gå ut over andre. – Nickløsheletida''

Gjelder dette alle som har ekstreme meninger? Ekstreme muslimer? Ekstreme dyrevernere?

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

''Det bekymrer meg egentlig fint lite, så lenge de oppfører seg skikkelig og ikke lar det gå ut over andre. – Nickløsheletida''

Gjelder dette alle som har ekstreme meninger? Ekstreme muslimer? Ekstreme dyrevernere?

Med vennlig hilsen

Ja selvsagt. Det er handlingene som er farlige.

Gjest Kayia

Hun nekter, og "Fjordmann" rømmer til utlandet.

Jeg forstår selvsagt at de ønsker å slippe, blant annet fordi likheten mellom det de har skrevet og det ABB har skrevet ofte er stor.

Med vennlig hilsen

''Jeg forstår selvsagt at de ønsker å slippe, blant annet fordi likheten mellom det de har skrevet og det ABB har skrevet ofte er stor'' Jeg tror ikke det er _meningene_ de er redde for å eksponere (det gjør de jo hele tiden, også nå), men den moralske _konteksten_ de opplever at meningene settes inn i. Jeg er politisk og ideologosk uenige med dem begge, men har ikke problem med å se at det er en skjev og uverdig moralsk iscenesettelse alle motsigende utagn settes inn i i denne saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...