Gå til innhold

Trist dag i historien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• Lillemus

5

• Bookworm

2

• Louis Cyphre

1

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest tusenårsriket

Folk som er kristne er vel like kristne selv om dette har skjedd.

Og å si at enden er nær er ganske dramatisk. Hvorfor tenker du det og hva legger du i det?

Avkristning i skolen og all dyrliggjøringen av mennesker er bare eksempler på at vi sikkert snart må velge mellom dyrets merke eller Jesus.

Gjest Psyk av alt

Avkristning i skolen og all dyrliggjøringen av mennesker er bare eksempler på at vi sikkert snart må velge mellom dyrets merke eller Jesus.

Ojsann.

Dette virker i mine ører ikke helt friskt. Selv om jeg vet at mange veldig kristne tenker det samme.

Denne tankegangen er en av grunnene til at jeg meldte meg ut av statskirken for mange år siden. Er nå medlem av humanetisk forbund.

Mener du at jeg kommer til helvete når jeg dør?

Gjest tusenårsriket

Ojsann.

Dette virker i mine ører ikke helt friskt. Selv om jeg vet at mange veldig kristne tenker det samme.

Denne tankegangen er en av grunnene til at jeg meldte meg ut av statskirken for mange år siden. Er nå medlem av humanetisk forbund.

Mener du at jeg kommer til helvete når jeg dør?

Jeg vil ikke si hva jeg mener da det er Gud som skal dømme og ikke menneskene. Men ja jeg tror jeg kan komme i helvete om jeg vender Gdu ryggen og ikke vil ha noe med ham å gjøre. Helvete tror jeg er da et sted uten kjærlighet.

Jeg er overbevist i min tro selv om jeg er en veldig sløv kristen. Men dette skille mellom stat og kirke gav meg også en sterk motivasjon for å kjempe for det kristne, så jeg og andre trengte en vekker kanskje. Så kanskje det ikke var så trist likevel.

Jeg vil ikke si hva jeg mener da det er Gud som skal dømme og ikke menneskene. Men ja jeg tror jeg kan komme i helvete om jeg vender Gdu ryggen og ikke vil ha noe med ham å gjøre. Helvete tror jeg er da et sted uten kjærlighet.

Jeg er overbevist i min tro selv om jeg er en veldig sløv kristen. Men dette skille mellom stat og kirke gav meg også en sterk motivasjon for å kjempe for det kristne, så jeg og andre trengte en vekker kanskje. Så kanskje det ikke var så trist likevel.

Du vil slåss for et tankesett og en Gud som sender folk til helvete?

Annonse

Gud ønsker absolutt ingen i helvete. Det er opp til en selv om en vil komme til Gud eller ikke. Vil man ikke så tvinger han ingen.

Jo, hvis man ikke tror på ham, så gjør han jo det.

Det er overhodet ingen måte å oppføre seg på. Trusler om "med mindre du tror på meg, så kommer du til Helvete".

Ikke akkurat noe forbilde!

Gjest tusenårsriket

Jo, hvis man ikke tror på ham, så gjør han jo det.

Det er overhodet ingen måte å oppføre seg på. Trusler om "med mindre du tror på meg, så kommer du til Helvete".

Ikke akkurat noe forbilde!

Helvete er bare en tilværelse der Gud ikke finnes. Mener du Gud burde tvinge menneksene til å ha med ham å gjøre?

Helvete er bare en tilværelse der Gud ikke finnes. Mener du Gud burde tvinge menneksene til å ha med ham å gjøre?

Nei, jeg ser overhodet ingen som helst grunn til å tro at noen gud eksisterer i det hele tatt. Intet.

Og jeg synes at det er skrekkelig at man har prester og andre som truer de som ikke tror på den kristne guden med at de skal havne i Helvete. Hva slags folk er dette som sier slikt?

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Dette engasjerer meg egentlig ganske lite.... det påvirker vel ikke vår hverdag i det hele tatt egentlig...

Det eneste negative jeg kan komme på, er at staten nå ikke kan legge seg borti hvem som velges som biskop osv. Jeg er redd vi vil få flere prester/biskoper som diskriminerer f-eks. kristne homofile.

Gjest togli

Nei, jeg ser overhodet ingen som helst grunn til å tro at noen gud eksisterer i det hele tatt. Intet.

Og jeg synes at det er skrekkelig at man har prester og andre som truer de som ikke tror på den kristne guden med at de skal havne i Helvete. Hva slags folk er dette som sier slikt?

Med vennlig hilsen

Jeg tror vel egentlig du er litt utdatert hva angår presters uttalelser i dagens samfunn :P

Det er godt mulig det fortsatt finnes prester som truer med helvete for ikke-kristne, men jeg har til gode å ha møtt en slik de siste tjue årene ;)

Jeg tror vel egentlig du er litt utdatert hva angår presters uttalelser i dagens samfunn :P

Det er godt mulig det fortsatt finnes prester som truer med helvete for ikke-kristne, men jeg har til gode å ha møtt en slik de siste tjue årene ;)

Jeg hadde en lærer (!) på skolen som gjorde det, og en annen som slo kammeraten min i hodet med Bibelen fordi han ikke trodde på det! (Begge i Norge, for øvrig.)

Mulig lærere har overtatt prestens rolle her?

;-)

Det med Helvete kommer jo direkte fra det Jesus sier i NT.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...