Gå til innhold

Trist dag i historien

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

Jeg vil ikke si hva jeg mener da det er Gud som skal dømme og ikke menneskene. Men ja jeg tror jeg kan komme i helvete om jeg vender Gdu ryggen og ikke vil ha noe med ham å gjøre. Helvete tror jeg er da et sted uten kjærlighet.

Jeg er overbevist i min tro selv om jeg er en veldig sløv kristen. Men dette skille mellom stat og kirke gav meg også en sterk motivasjon for å kjempe for det kristne, så jeg og andre trengte en vekker kanskje. Så kanskje det ikke var så trist likevel.

Jeg respekterer din tro.

Men dette med helvete og djevelen blir for sterkt for meg, derfor endte det med at jeg ikke kunne være kristen. Jeg har forsåvidt aldri hatt en tro.

Jeg synes det virker svært stressende å tenke på og leve etter at man må gjøre ting riktig, hele livet, fordi man kan komme til helvete.

Da tenker jeg på at man ikke kan vende Gud ryggen, noe man antagelig gjør hvis man synder?

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• Lillemus

5

• Bookworm

2

• Louis Cyphre

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt

Jeg hadde en lærer (!) på skolen som gjorde det, og en annen som slo kammeraten min i hodet med Bibelen fordi han ikke trodde på det! (Begge i Norge, for øvrig.)

Mulig lærere har overtatt prestens rolle her?

;-)

Det med Helvete kommer jo direkte fra det Jesus sier i NT.

Med vennlig hilsen

Her er jeg enig med dine uttalelser og meninger i denne tråden.

Jeg synes ikke det er noen godhet og kjærlighet i en tro som mener at noen kan havne i helvete.

Dette med djevelen og helvete var en av grunnene til at jeg meldte meg ut av statskirken. Jeg kan ikke befatte meg med dette.

Det er veldig godt for meg å ha bestemt meg for at Gud ikke finnes.

Dermed finnes heller ikke djevelen eller helvete.

Gjest tusenårsriket

Her er jeg enig med dine uttalelser og meninger i denne tråden.

Jeg synes ikke det er noen godhet og kjærlighet i en tro som mener at noen kan havne i helvete.

Dette med djevelen og helvete var en av grunnene til at jeg meldte meg ut av statskirken. Jeg kan ikke befatte meg med dette.

Det er veldig godt for meg å ha bestemt meg for at Gud ikke finnes.

Dermed finnes heller ikke djevelen eller helvete.

Når man ser på all ondskapen ute i verden så er det rrt om det ikke finnes onde krefter blant oss. Djevelen finnes på jorda og er årsaken til menneskets ondskap. Ingen tvil om det.

Gjest Psyk av alt

Når man ser på all ondskapen ute i verden så er det rrt om det ikke finnes onde krefter blant oss. Djevelen finnes på jorda og er årsaken til menneskets ondskap. Ingen tvil om det.

Mener du at djevelen finnes rent fysisk slik som du mener ang Gud eller kaller du ondskap djevelen? Skjønner du hva jeg mener?

''Når man ser på all ondskapen ute i verden så er det rrt om det ikke finnes onde krefter blant oss. Djevelen finnes på jorda og er årsaken til menneskets ondskap. Ingen tvil om det. – tusenårsriket''

...eh... I så fall må det jo være Gud som er ond, siden han er allmektig og umiddelbart kan forhindre f. eks. at titusenvis av uskyldige småbarn blir tatt av tsunamier.

Og hvis han ikke kan forhindre det, så er han ikke allmektig.

:-)

Gjest tusenårsriket

Mener du at djevelen finnes rent fysisk slik som du mener ang Gud eller kaller du ondskap djevelen? Skjønner du hva jeg mener?

Kjærlighet og godhet er Guds ånd. Ondskap er djevelens ånd. For oss mennesker på jorda så er dette ånder som påvirker oss. Så lenge djevelen finnes så vil ondskapen finnes. De gode kreftene som er Gud skal en dag seire over djevelen og hans ondskap og fra da av vil alt være godt på jorda.

Annonse

Gjest Psyk av alt

Kjærlighet og godhet er Guds ånd. Ondskap er djevelens ånd. For oss mennesker på jorda så er dette ånder som påvirker oss. Så lenge djevelen finnes så vil ondskapen finnes. De gode kreftene som er Gud skal en dag seire over djevelen og hans ondskap og fra da av vil alt være godt på jorda.

Ok. Jeg forstår.

Jeg tror verken på gud, djevelen, helvete, himmelen eller ånder.

Det har jeg ikke sterk nok psyke til.

Gjest tusenårsriket

Ok. Jeg forstår.

Jeg tror verken på gud, djevelen, helvete, himmelen eller ånder.

Det har jeg ikke sterk nok psyke til.

Selv om jeg er en sløv kristen så kunne jeg ikke klart meg uten Gud. De gangene jeg ber til Gud i tunge og vanskelige stunder så merker jeg veldig ofte, kanskje alltid at problemene blir mindre eller helt borte. For meg er Guds ånd viktig å tilkalle når jeg ikke har det bra, det demper uro og gir meg hjelp.

Gjest Psyk av alt

Selv om jeg er en sløv kristen så kunne jeg ikke klart meg uten Gud. De gangene jeg ber til Gud i tunge og vanskelige stunder så merker jeg veldig ofte, kanskje alltid at problemene blir mindre eller helt borte. For meg er Guds ånd viktig å tilkalle når jeg ikke har det bra, det demper uro og gir meg hjelp.

Jeg har i mine svarteste, dypeste og desperate stunder bedt til Gud og Jesus. Det verken dempet uro eller gjorde meg i bedre form. Jeg ble tvert i mot verre av det, siden jeg ikke ble hørt eller fikk noen tegn på at de fantes.

Annonse

Gjest Pilka

Avkristning i skolen og all dyrliggjøringen av mennesker er bare eksempler på at vi sikkert snart må velge mellom dyrets merke eller Jesus.

Den norske statskirken har drevet med sortering inn i himmelen som jeg ikke liker. Den norske staten kan ikke kjøpe himmelen for alle oljepengene.

Diskriminering i himmelen er fjernt fra Jesu budskap.

Gjest Pilka

Gud ønsker absolutt ingen i helvete. Det er opp til en selv om en vil komme til Gud eller ikke. Vil man ikke så tvinger han ingen.

Hvis det er opp til en selv så er det ikke opp til deg eller andre kristne å bestemme hvem som kommer i Guds rike eller ikke. Det stemmer ikke med min erfaring av den norske statskirka.

Gjest tusenårsriket

Stat og kirke er adskilt.

Jeg har ikke hørt noe diskusjon eller snakk om å skille kirke og stat før det plutselig var gjort. Selv om det har vært snakk om tidligere så har ikke jeg hørt noe om dette i det siste. Fikk derfor nesten sjokk når jeg plutselig leset at dette hadde sjedd. Det neste blir vel at de plutselig skal ha korset bort i flagget. syns det er respektløst av politikerne og ikke lytte mer til folks mening før de tar en så stor avgjøresle. Skremmende!

Gjest Psyk av alt

Jeg har ikke hørt noe diskusjon eller snakk om å skille kirke og stat før det plutselig var gjort. Selv om det har vært snakk om tidligere så har ikke jeg hørt noe om dette i det siste. Fikk derfor nesten sjokk når jeg plutselig leset at dette hadde sjedd. Det neste blir vel at de plutselig skal ha korset bort i flagget. syns det er respektløst av politikerne og ikke lytte mer til folks mening før de tar en så stor avgjøresle. Skremmende!

Hvilket flagg er det du mener? Som har kors?

Jeg er av en annen oppfatning enn deg, jeg tror politikerne nettopp har hørt folks mening.

Veldig mange kristne synes også det som har skjedd er en bra ting.

Gjest tusenårsriket

Jeg synes også det er positivt. og synes det er litt synd på trådstarter som tenker på at dette er slutten på alt og djevler, helvete og ånder :-(

Har fått det litt på avstand nå. Ble bare litt sjokkert da jeg leste nyheten. Har tenkt det litt nå og har faktisk begynt å se det positive i det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...