Gå til innhold

Trist dag i historien

Anbefalte innlegg

Hvilket flagg er det du mener? Som har kors?

Jeg er av en annen oppfatning enn deg, jeg tror politikerne nettopp har hørt folks mening.

Veldig mange kristne synes også det som har skjedd er en bra ting.

''Hvilket flagg er det du mener? Som har kors?''

Har du sett det norske flagget? ;o) Sett det på høykant og du har et kors. :o)

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• Lillemus

5

• Bookworm

2

• Louis Cyphre

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt

''Hvilket flagg er det du mener? Som har kors?''

Har du sett det norske flagget? ;o) Sett det på høykant og du har et kors. :o)

Aha! I see! Jaja, det er vel ingen fare for at dette "korset" blir fjernet.

Jeg begynte å lure på om kirken hadde et eget flagg med kors...kremt...føler meg en smule teit nå :-)

Gjest togli

Jeg hadde en lærer (!) på skolen som gjorde det, og en annen som slo kammeraten min i hodet med Bibelen fordi han ikke trodde på det! (Begge i Norge, for øvrig.)

Mulig lærere har overtatt prestens rolle her?

;-)

Det med Helvete kommer jo direkte fra det Jesus sier i NT.

Med vennlig hilsen

Som kjent bør man ikke ta alt som står i Bibelen bokstavelig siden verden jo har gått framover de siste par-tre tusen årene ;)

Annonse

Jeg har ikke hørt noe diskusjon eller snakk om å skille kirke og stat før det plutselig var gjort. Selv om det har vært snakk om tidligere så har ikke jeg hørt noe om dette i det siste. Fikk derfor nesten sjokk når jeg plutselig leset at dette hadde sjedd. Det neste blir vel at de plutselig skal ha korset bort i flagget. syns det er respektløst av politikerne og ikke lytte mer til folks mening før de tar en så stor avgjøresle. Skremmende!

Jeg så en overskrift i dag om en prest som ønsket å fjerne korset fra flagget.

Med vennlig hilsen

Som kjent bør man ikke ta alt som står i Bibelen bokstavelig siden verden jo har gått framover de siste par-tre tusen årene ;)

Hei,

Vel, men Bibelen og kristendommen er jo den samme, selv om kirken har blitt tvunget til å endre mening på mye. Det har jo ikke kommet noen ny "Jesus" (for de kristne) som har korrigert originalen, så egentlig er det jo det som står i NT som gjelder?

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Hehe, neida, jeg kødda ikke, har bare aldri tenkt at det er et kors...er det et kors som skal være et kristent kors?

Nå er jeg seriøs altså.

Ja, så vidt jeg vet er alle land med kors i flagget kristne land :) Jeg er dog usikker på om alle kristne land har kors i flagget?

Hæ?? Spurte togli om det samme altså; er korset i flagget et symbol for kristendom?

Selvsagt. Ditto for Sverige, Danmark og Island, samt et par til.

Og se på flagget til England (ikke Storbritannia, men det engelske flagget - det er et rødt kors på hvit bakgrunn).

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Hei,

Vel, men Bibelen og kristendommen er jo den samme, selv om kirken har blitt tvunget til å endre mening på mye. Det har jo ikke kommet noen ny "Jesus" (for de kristne) som har korrigert originalen, så egentlig er det jo det som står i NT som gjelder?

Med vennlig hilsen

Alt endres over tid, og ting er som regel ikke sort-hvitt... dette bør også gjelde bibelen, koranen og andre religiøse bøker.

Bibelen ble skrevet i en tid der den passet inn. Vi får satse på at Gud/Jesus også har skjønt at tidene har endra seg og at det derfor er naturlig at man ikke følger Bibelen slavisk;)

Gjest Psyk av alt

Ja, så vidt jeg vet er alle land med kors i flagget kristne land :) Jeg er dog usikker på om alle kristne land har kors i flagget?

Ja, ikke vet jeg, dette er helt nytt for meg.

Så forøvrig at Sør har lest om en biskop, eller prest, som ønsker å fjerne korset fra flagget.

Annonse

Gjest Psyk av alt

Selvsagt. Ditto for Sverige, Danmark og Island, samt et par til.

Og se på flagget til England (ikke Storbritannia, men det engelske flagget - det er et rødt kors på hvit bakgrunn).

Med vennlig hilsen

Ja, dette er nytt for meg. Da lærte jeg noe nytt i dag da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...