Gå til innhold

For å tilfredstilla det komplette idioti i Nav..

Anbefalte innlegg

''.En legeattest har spredd seg som en farsott på Facebook. - Av og til blir jeg frustrert og av og til må man skrive dumme attester, sier lege Olav Haugen...

...Jeg synes Nav fortjener å bli satt litt på plass. Dette er tredje gangen jeg har måttet levere den samme attesten for å motta engangsstønaden. Sist gang måtte jeg levere attesten personlig, sier Salomonsen til bt.no.''

Les mer:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Lege-fortviler_-ma-skrive-dumme-attester-6833551.html

Fortsetter under...

*Knegger* Da jeg fikk engangsstønad for tre hundre år siden, så ville ikke NAV ha søknaden før ca tre uker før fødsel tidligst.

Praktisk for dem, da de i så måte var HELT sikker på at det faktisk ble et barn ut av kulen. Upraktisk for meg som sprenggravid flodhest måtte løpe i butikker og skaffe utsstyr til barnet. Det var sannelig godt de fleste hadde doble skyvedører i glass og forståelsesfull betjening...

Det er da ikke noe rart at NAV ikke vil ha attesten før dama har kommet så langt i svangerskapet at ungen har en sjanse til å overleve om det skulle bli alt for tidlig fødsel? Om det er NAV som har bedt om attesten i de to tidligere tilfellene er det litt overivrig fra deres side riktignok.

Det er da ikke noe rart at NAV ikke vil ha attesten før dama har kommet så langt i svangerskapet at ungen har en sjanse til å overleve om det skulle bli alt for tidlig fødsel? Om det er NAV som har bedt om attesten i de to tidligere tilfellene er det litt overivrig fra deres side riktignok.

''Om det er NAV som har bedt om attesten i de to tidligere tilfellene er det litt overivrig fra deres side riktignok.''

Alle kravskjemaer til NAV krever dokumentasjon, og NAV har selvfølgelig verken myndighet, mulighet, tid eller interesse av å overvåke befolkningen for å få folk til å søke diverse stønader eller levere dokumentasjon på diverse livsforhold;-)

Det sagt, syns jeg også at denne saken virker en smule pedantisk. NAV Forvaltning evt NAV lokal kunne berostilt kravet til det var passert 26 uker, men det krever jo en del rutiner rundt oppfølging og arkivering av slike saker. Og NAV forvalter en rekke stønader og behandler et utall krav av ymse slag hver dag...

Det beste ville nok vært at NAV i denne saken opplyste at kravet ikke kan behandles før X dato (med henvisning til regelverk, selvfølgelig) - ergo er det ikke vits å levere det før da, evt sendt kravet i retur med med samme informasjon om det kom pr post.

Jaja, til lags åt alle kan ingen gjera ;-)

Annonse

''Om det er NAV som har bedt om attesten i de to tidligere tilfellene er det litt overivrig fra deres side riktignok.''

Alle kravskjemaer til NAV krever dokumentasjon, og NAV har selvfølgelig verken myndighet, mulighet, tid eller interesse av å overvåke befolkningen for å få folk til å søke diverse stønader eller levere dokumentasjon på diverse livsforhold;-)

Det sagt, syns jeg også at denne saken virker en smule pedantisk. NAV Forvaltning evt NAV lokal kunne berostilt kravet til det var passert 26 uker, men det krever jo en del rutiner rundt oppfølging og arkivering av slike saker. Og NAV forvalter en rekke stønader og behandler et utall krav av ymse slag hver dag...

Det beste ville nok vært at NAV i denne saken opplyste at kravet ikke kan behandles før X dato (med henvisning til regelverk, selvfølgelig) - ergo er det ikke vits å levere det før da, evt sendt kravet i retur med med samme informasjon om det kom pr post.

Jaja, til lags åt alle kan ingen gjera ;-)

Tipper det er dama som har sendt inn dokumentasjon tidlig for å få penger tidlig. Jeg skjønner ikke helt problemet hennes, lenge til termin i august...

Bella Dotte

Jeg synes ikke det var en dum attest. En graviditet er noe som går over, enten slik eller sånn. Mennesker med uhelbredelige sykdommer og tilstander må sende meldekort annenhver uke, gjerne i årevis. DET synes jeg er idiotisk.

Gjest Elextra

''– Dei har vore gledesdreparar, meiner ho.– Å ha det slik me har hatt det, har vore som å gå med eit tonn på skuldrene. Det er utruleg slitsamt og me har ikkje fått ting på plass på grunn av dette''

Haha - og alt for at det måtte dokumenteres at hun vitterlig var gravid etter uke 26 og således hadde krav på stønad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...