Gjest Psyk av alt Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 Er det noen som vet om den skal stå i full sol, delvis skygge eller skygge? Min (ute i potte) har jeg hatt i noen dager, full sol, synes den ser stusselig og svidd ut? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 http://www.haveabc.dk/frontpage.aspx?id=14&type=26&dbid=2b5314bf-e1c0-4945-8ed7-7300addf8e74 Har egentlig ikke peiling, men her står vel at den gjerne kan stå i sol, men at det jevnlig må tulføres gjødning (og vann, selvfølgelig). 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 http://www.haveabc.dk/frontpage.aspx?id=14&type=26&dbid=2b5314bf-e1c0-4945-8ed7-7300addf8e74 Har egentlig ikke peiling, men her står vel at den gjerne kan stå i sol, men at det jevnlig må tulføres gjødning (og vann, selvfølgelig). Takk! Prøvde å søke på nettet, men fant ikke noe. Ser at den kan stå i sol. Og at den bør sprøytes /dusjes med vann. Her har jeg feilen tenker jeg, for det gjør jeg ikke. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 Høres ut som den trenger vann. Jeg vanner den godt nå i varmen, den blir ikke tørr... 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 Jeg vanner den godt nå i varmen, den blir ikke tørr... Jeg ville satt den i skygge en stund og se hva som skjer. Flittiglise overlever det meste. 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 Takk! Prøvde å søke på nettet, men fant ikke noe. Ser at den kan stå i sol. Og at den bør sprøytes /dusjes med vann. Her har jeg feilen tenker jeg, for det gjør jeg ikke. Den kan stå i sol og den skal ikke vannes for mye. Mye bedre å dusje den litt innimellom;-). Sett den i skyggen en stund og la den tørke litt der og se at den blir fin... 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 Den kan stå i sol og den skal ikke vannes for mye. Mye bedre å dusje den litt innimellom;-). Sett den i skyggen en stund og la den tørke litt der og se at den blir fin... Jeg tror du har rett. Gjør som du sier. 0 Siter
Ferskenblomst Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 pass på at du ikke vanner i direkte stekende sollys. Da kan den faktisk bli litt "brent".Det er best å vanne tidlig om morgenen eller litt ut på kveldsen nå det ikke er så veldig varmt. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 pass på at du ikke vanner i direkte stekende sollys. Da kan den faktisk bli litt "brent".Det er best å vanne tidlig om morgenen eller litt ut på kveldsen nå det ikke er så veldig varmt. Takk for rådet, jeg passer alltid på det. Har vært og kjøpt gjødning siden jeg leste linken i tråden hvor det stod at den skulle ha gjødning hver gang den vannes. Og jeg flytter den til et mer skyggefullt sted. Det steker godt på terrassen nå, blomstene får kanskje litt sjokk. 0 Siter
Gjest sangsol Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 Eneste jeg har oppdaget- er at disse plantene trenger vann ofte! Veldig ofte. :-) Tror jeg vanner mine 3-4 ganger uka. De står i vindu, og det har vært sol. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 24. mai 2012 Skrevet 24. mai 2012 Eneste jeg har oppdaget- er at disse plantene trenger vann ofte! Veldig ofte. :-) Tror jeg vanner mine 3-4 ganger uka. De står i vindu, og det har vært sol. Jeg passer på at den aldri blir tørr. Fulgte rådet om å sette den i skyggen og det har hjulpet faktisk. Nå kommer det nye friske blader og blomster som ikke er "svidd", lysebrune/tørre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.