Gå til innhold

Innvandrere er viktige rollermodeller for barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og i ditt hode er "muslimer som tvinger kone og barn til å skjule håret sitt" av en eller annen årsak representative for innvandrere?

På tross av at 80% av innvandrere ikke er muslimer?

Og at av de resterende 20% så er det mindre enn 50% som har "kone og barn", og langt færre som tvinger dem til å gå med skaut?

Men du liker tydeligvis denne lille minoriteten så godt at du ønsker å la dem representere alle "innvandrere"?

Og i ditt hode er "muslimer som tvinger kone og barn til å skjule håret sitt" av en eller annen årsak representative for innvandrere?

På tross av at 80% av innvandrere ikke er muslimer?

Og at av de resterende 20% så er det mindre enn 50% som har "kone og barn", og langt færre som tvinger dem til å gå med skaut?

Men du liker tydeligvis denne lille minoriteten så godt at du ønsker å la dem representere alle "innvandrere"?

Vi får trøste oss med at trådstarter forhåpentligvis ikke er lærer. Det er nemlig visse grenser for hva slags rollemodeller vi ønsker i norsk skole.

Vi får trøste oss med at trådstarter forhåpentligvis ikke er lærer. Det er nemlig visse grenser for hva slags rollemodeller vi ønsker i norsk skole.

Nettopp.

Vedkommende får stryk både i staving og i tekstanalyse. Definitivt ikke læreremne.

:-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Nord og ned

Hvor sier Kristin Halvorsen at de innvandrerne vi ønsker som forbilder for våre barn og unge er muslimer? Kan det ikke like gjerne være italienere, amerikanere, kinesere eller afrikanere hun snakker om?

Jaja, selvsagt er det svensker Halvorsen sikter til.

Alle vet jo at norsspråklige lærere ikke er gode nok til å lære bort hvor godt det er med köttbullar och lingonsylt, og at det er et problem.

"Innvandrere er viktige rollemodeller for barn" er en ganske intetsigende setning i grunn. Innvandrere er så mye og de er like forskjellige som folk flest. Det kommer an på den enkeltes holdninger og moral.

Jeg er skeptisk til den uheldige utviklingen når det gjelder norskkunnskaper i skolen (fra før).

Gjest luftslott

Majoriteten av innvandrerne er arbeidsinnvandrere. Og ja, når det gjelder arbeidsmoral og arbeidsvilje er de mye bedre rollemodeller enn norske arbeidstakere. Det er få nordmenn som jobber like hardt og lenge som våre polske, latviske og estiske venner.

Majoriteten av innvandrerne er arbeidsinnvandrere. Og ja, når det gjelder arbeidsmoral og arbeidsvilje er de mye bedre rollemodeller enn norske arbeidstakere. Det er få nordmenn som jobber like hardt og lenge som våre polske, latviske og estiske venner.

Ikke glem svensker da, de fleste er helt rå på å jobbe.

"Innvandrere er viktige rollemodeller for barn" er en ganske intetsigende setning i grunn. Innvandrere er så mye og de er like forskjellige som folk flest. Det kommer an på den enkeltes holdninger og moral.

Jeg er skeptisk til den uheldige utviklingen når det gjelder norskkunnskaper i skolen (fra før).

''Jeg er skeptisk til den uheldige utviklingen når det gjelder norskkunnskaper i skolen (fra før).''

Du mener det er mange lærere med innvandrerbakgrunn, som etter å ha bestått eksamen etter 4 (?) års høyere utdanning fremdeles ikke kan snakke norsk?

''Jeg er skeptisk til den uheldige utviklingen når det gjelder norskkunnskaper i skolen (fra før).''

Du mener det er mange lærere med innvandrerbakgrunn, som etter å ha bestått eksamen etter 4 (?) års høyere utdanning fremdeles ikke kan snakke norsk?

''Du mener det er mange lærere med innvandrerbakgrunn, som etter å ha bestått eksamen etter 4 (?) års høyere utdanning fremdeles ikke kan snakke norsk?''

Nei, hvor i helvete skrev jeg dette? Nå får du roe ned litt her.

Jaja, selvsagt er det svensker Halvorsen sikter til.

Alle vet jo at norsspråklige lærere ikke er gode nok til å lære bort hvor godt det er med köttbullar och lingonsylt, og at det er et problem.

Det er mange svensker i de skandaleoppslagene som forteller om hvor mange innvandrerbarn som går på skolene i Oslo, så hvorfor ikke?

Det varierer litt hvordan de teller, men de siste årene har det ofte vært alle barn der begge foreldrene har et annet morsmål enn norsk.

Sønnen min har en innvandrerkompis som tilfredsstiller denne definisjonen. Han er født i Norge av svenske foreldre, kritthvit, blåøyd og lyshåret. Familien hans er frilufts- og idrettsentusiaster inntil det irriterende, de beiner rundt på ski hele vinteren og tar dem ikke av før orienteringssesongen starter. Guttungen slår de fleste voksne i motbakkeløp. Men han er altså fullverdig innvandrer på statistikken.

Annonse

Gjest Hulderen

Tror du at alle lærere har sin utdanning fra Norge? Hvis de har tatt utdanelse i hjemlandet sitt, tar de den ikke på nytt her.

''Du mener det er mange lærere med innvandrerbakgrunn, som etter å ha bestått eksamen etter 4 (?) års høyere utdanning fremdeles ikke kan snakke norsk?''

Nei, hvor i helvete skrev jeg dette? Nå får du roe ned litt her.

I en tråd om å rekruttere lærere med innvandrerbakgrunn skrev du:

Er det lærernes norskkunnskaper det er noe galt med, eller?

I en tråd om å rekruttere lærere med innvandrerbakgrunn skrev du:

Er det lærernes norskkunnskaper det er noe galt med, eller?

''Er det lærernes norskkunnskaper det er noe galt med, eller?''

Ja, det er det.

Tror du at alle lærere har sin utdanning fra Norge? Hvis de har tatt utdanelse i hjemlandet sitt, tar de den ikke på nytt her.

''Tror du at alle lærere har sin utdanning fra Norge? Hvis de har tatt utdanelse i hjemlandet sitt, tar de den ikke på nytt her. – Hulderen''

Siden diskusjonen går på å rekruttere folk med innvandrerbakgrunn inn på lærerstudier i Norge (!), så....

Med vennlig hilsen

Og hvor har du det fra at norsknivået til lærere som er utdannet i Norge, og som har innvandrerbakgrunn, er lavere?

''Og hvor har du det fra at norsknivået til lærere som er utdannet i Norge, og som har innvandrerbakgrunn, er lavere?''

Personlig erfaring med to barn i Oslo-skolen.

''Og hvor har du det fra at norsknivået til lærere som er utdannet i Norge, og som har innvandrerbakgrunn, er lavere?''

Personlig erfaring med to barn i Oslo-skolen.

Og dette mener du er statistisk signifikant?

Det er det åpenbart ikke.

Det er flere innvandrere i Norge med høyere utdanning enn gjennomsnittet. På universitetet i Stavanger var 95 ut av 96 som tok doktograd innvandrer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...