Gå til innhold

Hva gjør en når det ikke vaskes på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan gå frem

Hvor skal en henvende seg når det ikke vaskes på arbeidsplassen vår og det ikke nytter å ta det opp med renholdsavdelingen i helseforetak vi jobber? Vi ansatte har klaget flere ganger uten at dette blir bedret. Søppel flyter, toalett og lokaler seg motbydelig ut. De kommer til slutt, men det gjentar seg gang på gang. I tillegg må vi ansatte dele toalett med pasienter, noe vi liker dårlig. Hvor kan vi klage? Dette er totalt uhygenisk og trivselen daler.

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt problemet?

Det er vel bare å velge et annet renholdsfirma?

Hvis den som har problemet ikke har myndighet den som har myndighet ikke har problemet, blir ingen ting gjort.

Jeg forstår trådstarter slik at dette er tilfellet her.

mvh

Ta bilder, før daglig log. Dokumenter. Dokumenter. Dokumenter.

Argumenter primært ut fra helseperspektiv for både stab og pasienter. Dårlig hygiene/renhold i en helse-/pleieinstitusjon er selvsagt katastrofe.

Gi rengjøringsavdelingen en siste sjanse til ved å sende dokumentasjonen dit. Kan hende er det det de trenger for å få frigjort midler. (Behold selvsagt kopier og dokumenter henvendelsene dere gjør til renhold.)

Hjelper ikke dette går dere til topps i systemet. Hjelper heller ikke det, er fylkeslegen neste. Pressen er siste utvei, synes jeg.

mvh

Annonse

Gjest det er vel typisk

Jeg jobber også i helseforetak (på sykehus),

har tidvis opplevd det samme, men det har hjulpet å sagt

fra til ledelsen til de som vasker.

Hvis det ikke blir utbedret, send avviksmelding,

send hver gang det er sånn. Når det strømmer på med avviksmeldinger - så må de

bare gjøre noe med problemet.

Skifte vaskebyrå i verste fall....

Gjest det er vel typisk

Jeg jobber også i helseforetak (på sykehus),

har tidvis opplevd det samme, men det har hjulpet å sagt

fra til ledelsen til de som vasker.

Hvis det ikke blir utbedret, send avviksmelding,

send hver gang det er sånn. Når det strømmer på med avviksmeldinger - så må de

bare gjøre noe med problemet.

Skifte vaskebyrå i verste fall....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...