Gå til innhold

Potensielle mordere allerede i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Tante Rødgrønn

Snakk for deg selv. Du vet ingenting om noen fokuserte på min personlighet :-)

Sannsynligvis har det vært fokus på både din og min personlighet, men for din egen del håper jeg at du ikke ble fokusert på som en potesiell massemorder da du gikk i barnehage/barneskol;-)

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Barn som er plassert i et fosterhjem er jo også registrert i journaler og registre.''

Men da er det ikke hvilke egenskaper barnet blir vurdert til å ha som er grunnlaget for registreringen, men den manglende omsorgen de blir utsatt for.

Det er jo også stor forskjell på at de fleste av oss har journaler i helsevesenet og etablering av et sentralt register med tanke på å fange opp/overvåke mennesker man antar i fremtiden vil utgjøre et problem for samfunnet. Dersom de barnehageansatte gjør jobben sin ordentlig, så vil disse barna kunne få fornuftig hjelp - og foreldrene veiledning - uten en slik sentral registrering.

Det er jeg enig i.

Det er ikke sentralt register jeg argumenterer for. Jeg er tilhenger av at vi intervenerer tidlig som følge av at vi tidlig tørr å si noe om hvem som er i faresonen. Det har vært en "vente og se-holdning" som jeg synes er skremmende.

Det er jeg enig i.

Det er ikke sentralt register jeg argumenterer for. Jeg er tilhenger av at vi intervenerer tidlig som følge av at vi tidlig tørr å si noe om hvem som er i faresonen. Det har vært en "vente og se-holdning" som jeg synes er skremmende.

'' Det har vært en "vente og se-holdning" som jeg synes er skremmende.''

Enig!

Persille1365381127

Det er jeg enig i.

Mye av problemet her skyldes dårlig kommunikasjon mellom skole og barnehage.

Vi har hatt en del barn her gjennom snart ti år med barnehage, og det har selvfølgelig vært de vi har vært bekymret for. Men det er ikke så lett å få skolen til å følge dette opp videre når det ikke er involvert tyngre etater og diagnoser. Og kanskje ikke når det er etater og diagnoser heller, skolene vil gjerne starte sine egne undersøkelser på nytt.

På en måte er det bra at de vil undersøke selv, men de burde i alle fall gjort det med utgangspunkt i det arbeidet vi allerede har lagt ned - ikke bare forkastet det.

Det viktige i dette er at en ved tidlig intervensjon kan gjøre de fremtidig antisosiale mindre antisosiale.

Slikt arbeid foregår allerede - også i Norge.

Intensjonene er ganske sikkert bra. Problemet er alle idiotene som skal utføre. :0)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...