Gå til innhold

Dere som får sykepenger fra NAV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Persille1365381127

Jeg fikk mine på Tirsdag. ikke på min vanlige konto da men den konto barnetrygd kommer men de kom da. :-)

NAV klarer bare registrere én konto. Så man kan ikke få barnetrygd og sykepenger på forskjellige konti. Jeg tror faktisk at du får skattepengene på samme konto også om jeg ikke tar helt feil...

NAV klarer bare registrere én konto. Så man kan ikke få barnetrygd og sykepenger på forskjellige konti. Jeg tror faktisk at du får skattepengene på samme konto også om jeg ikke tar helt feil...

Det stemmer ikke. Barnetrygden kan man få et helt annet sted, f.eks. til en konto spesielt for akkurat den.

Nå har jeg omtrent aldri fått andre penger fra trygdevesenet enn fødselspenger, men sånt kommer på den vanlige lønnskontoen min. Barnetrygden går inn på en konto som gir gratis forsikring til barnet. Dit går det ingenting annet uten at jeg uttrykkelig styrer det selv (f.eks. overfører penger dit).

Konto for skatteoppgjør kan man velge selv, men de fortsetter å komme på den forrige kontoen man registrerte forrige gang man fikk penger tilbake, hvis man ikke selv endrer den.

Gjest Håper du fikk dine

Treng ikke å tenke på det for jeg får ikke igjen noen skattepenger :-)

Annonse

Det stemmer ikke. Barnetrygden kan man få et helt annet sted, f.eks. til en konto spesielt for akkurat den.

Nå har jeg omtrent aldri fått andre penger fra trygdevesenet enn fødselspenger, men sånt kommer på den vanlige lønnskontoen min. Barnetrygden går inn på en konto som gir gratis forsikring til barnet. Dit går det ingenting annet uten at jeg uttrykkelig styrer det selv (f.eks. overfører penger dit).

Konto for skatteoppgjør kan man velge selv, men de fortsetter å komme på den forrige kontoen man registrerte forrige gang man fikk penger tilbake, hvis man ikke selv endrer den.

Jo, det stemmer. Sykepenger og barnetrygd må gå til samme kontonummer.

Jo, det stemmer. Sykepenger og barnetrygd må gå til samme kontonummer.

Er det innført etter at alt ble samordnet under NAV, kanskje? Jeg har ikke fått noe annet enn barnetrygd siden 2000, så det kan selvfølgelig ha skjedd store ting siden det...

Er det innført etter at alt ble samordnet under NAV, kanskje? Jeg har ikke fått noe annet enn barnetrygd siden 2000, så det kan selvfølgelig ha skjedd store ting siden det...

Tror ikke det har noe med samordningen å gjøre, for ytelser fra gamle Aetat blir utbetalt gjennom et annet datasystem enn sykepenger og barnetrygd. Jeg tror det er noe som er innført for å slippe å ha mange ulike kontonummer å forholde seg til, eller at det har noe med nytt datasystem å gjøre.

Tror ikke det har noe med samordningen å gjøre, for ytelser fra gamle Aetat blir utbetalt gjennom et annet datasystem enn sykepenger og barnetrygd. Jeg tror det er noe som er innført for å slippe å ha mange ulike kontonummer å forholde seg til, eller at det har noe med nytt datasystem å gjøre.

Mine erfaringer er nok uansett utgått på dato ;-)

Persille1365381127

Jeg får barnetrygden inn på en egen konto sammen med andre bidragsgreier - og de gangene jeg har fått sykepenger, dagpenger eller annet så har de også kommet dit. Jeg har meldt kontoendring på bare "mine" penger, men likevel har alle pengene da byttet konto. Og når jeg melder barnetrygden tilbake, så følger alle pengene med. Etter å ha forsøkt dette to ganger har jeg gitt opp.

Og jeg ser at det står denne kontoen på selvangivelsen min også, og jeg gidder ikke bytte ettersom det antagelig bare blir kjempeprosjekt etterpå (siden det bare er én overføring) - men jeg har aldri oppgitt den kontoen til Skatteetaten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...