Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Er tramadol sterke piller, på lik linje med paralgin forte ect?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• frosken

1

• EnolaGay

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mrs.Q
Skrevet

http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-revmatologisk-forening/Pasientinformasjon/pasientinformasjon-om-legemidler/smertestillende-legemidler/tramadol-kaps/

Jeg fikk et brett ifm brystløft. Jeg trengte dem ikke så de lå her i en skuff. Og så tok jeg en senere fordi jeg hadde så vondt og kunne ikke sove. Aldri sovet så godt i hele mitt liv... det ene brettet passet jeg på som gull LENGE ja... ;0)

Ok, flott :)

Trenger noen piller som tar smerter nå.

Skrevet

De er sterkere enn Paralgin Forte og jeg blir fryktelig svimmel av dem selv på laveste styrke. Så jeg hadde ikke prøvd dem første gang jeg skulle et eller annet hvis jeg var deg ;)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvorfor det?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

De er sterkere enn Paralgin Forte og jeg blir fryktelig svimmel av dem selv på laveste styrke. Så jeg hadde ikke prøvd dem første gang jeg skulle et eller annet hvis jeg var deg ;)

Har tatt nå og skal ikke noe i dag, glad bare smertene forsvinner :)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hvorfor det?

For jeg har smerter, migrene på andre dagen + at jeg har sikkert en sykdom så gjør at jeg får vondt i halve fjeset, og de smertene er intense. Må dempe det.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

For jeg har smerter, migrene på andre dagen + at jeg har sikkert en sykdom så gjør at jeg får vondt i halve fjeset, og de smertene er intense. Må dempe det.

Kjipt.

Skrevet

Har tatt nå og skal ikke noe i dag, glad bare smertene forsvinner :)

Ja,det skjønner jeg veldig godt :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg lurer på om du kan ha trigeminus nevralgi?

Se på f.eks. wikipedia eller google det.

Beste behandling for dette, ihvertfall tidligere, er epilepsimedisin, f.eks. Tegretol. Det skal ta smertene.

Les og se om du kjenner deg igjen. Hvis du gjør det, ta det opp med fastlegen.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg lurer på om du kan ha trigeminus nevralgi?

Se på f.eks. wikipedia eller google det.

Beste behandling for dette, ihvertfall tidligere, er epilepsimedisin, f.eks. Tegretol. Det skal ta smertene.

Les og se om du kjenner deg igjen. Hvis du gjør det, ta det opp med fastlegen.

Kjenner meg igjen og det er flere som har foreslått det, det er intenst vondt innimellom. Kan jo gå til lege men håper det går over snart, liker ikke gå til lege. Men må vel hvis det fortsetter. Skal snart flytte herfra og, da blir det ny lege.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Kjenner meg igjen og det er flere som har foreslått det, det er intenst vondt innimellom. Kan jo gå til lege men håper det går over snart, liker ikke gå til lege. Men må vel hvis det fortsetter. Skal snart flytte herfra og, da blir det ny lege.

Får håpe tramadol hjelper da. Så får du evt ta det med din nye fastlege

Lenge til dere flytter?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Får håpe tramadol hjelper da. Så får du evt ta det med din nye fastlege

Lenge til dere flytter?

Det hjelper ikke men tar det nå fordet, kanskje det er enda verre uten. Får ringe å bestille time i morgen, kan jo ikke ha det som dette.

Vi flytter om en mnd.

Skrevet

Det hjelper ikke men tar det nå fordet, kanskje det er enda verre uten. Får ringe å bestille time i morgen, kan jo ikke ha det som dette.

Vi flytter om en mnd.

Den mest vanlige og effektive medisinen man får mot slike smerter er Lyrica.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Den mest vanlige og effektive medisinen man får mot slike smerter er Lyrica.

Har tatt lyrica og men det hjelper ikke det heller, men mulig jeg må opp i høyere dose. Har bare tatt to piller og har kun to igjen nå.

Skrevet

Har tatt lyrica og men det hjelper ikke det heller, men mulig jeg må opp i høyere dose. Har bare tatt to piller og har kun to igjen nå.

Det er fryktelig vanskelig å behandle nervesmerter og man må ofte opp i høye doser. Og så er det så forskjellig hva som virker på folk, men opiater virker som regel ikke.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er fryktelig vanskelig å behandle nervesmerter og man må ofte opp i høye doser. Og så er det så forskjellig hva som virker på folk, men opiater virker som regel ikke.

Det er synd, kjenner jeg blir sliten av dette. Håper legen kan gi meg noe som hjelper.

Skrevet

Det er synd, kjenner jeg blir sliten av dette. Håper legen kan gi meg noe som hjelper.

Jeg hadde tatt kontakt med en smertespesialist, jeg tror ikke det er så mange fastleger som kan behandle nervesmerter.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med en smertespesialist, jeg tror ikke det er så mange fastleger som kan behandle nervesmerter.

Uffda. Får bestille en time og høre hva han sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...