Gå til innhold

Hva kan dette være? Soleksem?

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til 5-åring

Huden hennes var i kveld veldig smånuppete på ryggen, og klødde veldig. Hun har vært uti solsteken hele dagen (Dette var i barnehagen. Skal man ikke forresten holde barna inne eller i skyggen deler av dagen? Trodde ikke barn skulle være i solsteken hele dagen).

Hva kan det være for utslett? Tåler hun ikke solkremen, eller tåler hun ikke sola?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379784-hva-kan-dette-v%C3%A6re-soleksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Tipper heteutslett.

Bruk lette bomullsklær i størst mulig grad fremfor solkrem. Solkrem med høy faktor tetter igjen porene i huden så den ikke får puste, og det blir ennå varmere. Barna trenger ikke så høy faktor som mange foreldre tror de trenger, så jeg ville holdt meg til de solkremene som er flytende og man kan smøre inn i huden som krem - ikke de som legger seg utenpå som salve. Da blir det nesten alltid utslett.

Gjest Kayia

Jeg vet ikke hvor du bor jeg, men her i Trøndelag ville jeg syntes det var rart om barnehagen holdt ungene inne på soldager. Jeg ville heller ikke forventet at ansatte skulle ha oversikt over og fotfølge unger som må være i skyggen, ser for meg at det må bli et sabla mas for dem å greie å gjennomføre dette :) Syns Persille gir et godt råd mht solkremer og tynne bommulsklær. Velg en krem (feks Vichy fra Apoteket) som trekker godt inn i huden og smør gjerne to ganger før dere går :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...