Gå til innhold

NAV bryter taushetsplikten overfor naboer og bhg

Anbefalte innlegg

Gjest AAP-mottaker

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Frp-vil-forandre-loven-for-a-endre-Nav-praksis-6836041.html#xtor=RSS-3

Jeg blir helt sjokka jeg. Visst ikke at dette var lov. For å granske om mulig trygdesvindel har altså NAV lov til å kontakte både naboene dine og barnehagen uten at du vet om det!!! Tenk deg tilfelle at det IKKE er trygdesvindel da, og du mottar feks sykepenger eller uføretrygd fra NAV men du ønsker ikke at Gud og hvermann skal vite om det.

Så kan NAV altså med loven i hånd fortelle andre om det??!!

For en gangs skyld er jeg enig med FrP, som sier at man ihvertfall bør få vite at andre blir spurt om deg.

Men jeg syns ikke det skulle være lov i det hele tatt jeg, å bryte taushetsplikten på denne måten.

Hilsen en som mottar AAP, pga en sykdom som mange ikke vet at jeg har, og som liker å ha mitt privatliv i fred.

Fortsetter under...

Persille1365381127

Jeg tror jeg hadde reagert negativt om jeg hadde fått en sånn forespørsel. Både som arbeidsgiver, eier av barnehagen, nabo eller hva det måtte være.

Det hender jo jeg får informasjon om arbeidstakerne mine jeg helst ikke vil ha, pga lønnstrekk og sånne ting - men dette har jeg heldigvis aldri vært "utsatt" for.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...