Gå til innhold

Rett til tannlegebehandling.


Olav Femte

Anbefalte innlegg

Jeg er ung urfør pga. Crohn Sykdom. Bruker Cellegift, Prednisolon, Entocort, Nexium og Alendronat 70 mg.

Brukt disse medikamentene i mange år...Men merker at, blir jeg stadig svekket i benbyggningen min - i en alder av 43 år (mann).

Munntørrhet i tennene mine pga. noen av disse med. jeg tar - skaper munntørrhet i munnen.

Har ikke vært hos min tannlege siden 2007 fordi jeg ikke har råd.

Mistet deler av en del av hjekslene mine, pga. min lave inntekt.

Hva gjør jeg ?

Har jeg noen rettigheter ?

Vennlig Hilsen

Olav Femte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regelverket mht refusjon av tannbehandling har blitt vesentlig enklere de siste årene. Dersom du har tilstrekkelig stor munntørrhet, vil dette gi grunnlag for refusjon av omtrent alle tannlegeutgiftene (hvis du går til den fylkeskommunale tannhelsetjenesten, så vil du da få dekket alt). Det som er den viktigste endringen, er at det nå er den enkelte tannlege som skal gjøre en faglig vurdering mht om du oppfyller kravene til fri tannbehandling, slik at du slipper lange prosesser mht søknad og dokumentasjon hos nav.

Kontakt enten den nærmeste fylkeskommunale tannhelsetjenesten (det er de som også er skoletannleger) eller en privatpraktiserende tannlege og be om en vurderingstime. Si at du lurer på om du kan oppfylle kravene for fri tannbehandling og spør om de kan vurdere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...