Gå til innhold

Kols, det går vel bare en vei?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prust

Røyket han i tillegg? Det gjør min far, smugrøyker.

Svigerfar haadde også kols i flere år, og han røyket. Han hadde en røykestopp et par år før han døde, men klarte det ikke mer enn et halvt år tror jeg. Så den siste tiden ble han koplet fra okygenapparatet,trillet ut og røykte, trillet inn igjen og fikk oksygen.... Trist.

Men for ham var røyken en av de siste gledene han hadde i hverdagen.

Annonse

Gjest germinate

Hvis han ikke er røykfri, så er det forbudt å la ham ha oksygen hjemme. Han skal ha vært røykfri i tre måneder før han får oksygen hjem.

Jaja, da har han sikkert lurt dem da.. ikke vet jeg, for vi er flere som vet han røyker. Og det oksygenapparatet - det ser ut som en støvsuger. Kanskje det er jeg som har misforstått, og at det er et annet apparat han har fått (men han sa det jo selv også da..).

Jaja, da har han sikkert lurt dem da.. ikke vet jeg, for vi er flere som vet han røyker. Og det oksygenapparatet - det ser ut som en støvsuger. Kanskje det er jeg som har misforstått, og at det er et annet apparat han har fått (men han sa det jo selv også da..).

Hvis han bruker oksygen hjemme nå, så har han en plastslange i nesen som tilfører oksygenen. Maskinen som produserer oksygenen, kan ha ulik utforming. Den min svigerfar hadde var utformet som en ganske stor boks som sto på gulvet.

Gjest germinate

Hvis han bruker oksygen hjemme nå, så har han en plastslange i nesen som tilfører oksygenen. Maskinen som produserer oksygenen, kan ha ulik utforming. Den min svigerfar hadde var utformet som en ganske stor boks som sto på gulvet.

Jeg har ikke sett hele utstyret, jeg orket ikke å være der så lenge at han fikk vist meg det. Hadde dessuten en annen avtale som også ventet. Men jeg så boksen, og den så som sagt ut som en støvsuger (noe han sa selv også). Hva som er oppi den vet jeg ikke.

Jeg har ikke sett hele utstyret, jeg orket ikke å være der så lenge at han fikk vist meg det. Hadde dessuten en annen avtale som også ventet. Men jeg så boksen, og den så som sagt ut som en støvsuger (noe han sa selv også). Hva som er oppi den vet jeg ikke.

Det finnes både stasjonære og bærbare oksygenapparater. Det kan stemme at de stasjonære ser ut som en støvsuger. Hadde han plastslange inn i nesen?

Gjest germinate

Det finnes både stasjonære og bærbare oksygenapparater. Det kan stemme at de stasjonære ser ut som en støvsuger. Hadde han plastslange inn i nesen?

Nei, han hadde ingen plastslange i nesen. Men slik jeg har forstått det, så er det vel ikke meningen man skal bruke den hele tiden - eller?

Nei, han hadde ingen plastslange i nesen. Men slik jeg har forstått det, så er det vel ikke meningen man skal bruke den hele tiden - eller?

''Nei, han hadde ingen plastslange i nesen. Men slik jeg har forstått det, så er det vel ikke meningen man skal bruke den hele tiden - eller?''

Nei, man har bestemte tider på dagen man skal sitte med den, mener jeg. I alle fall var det slik for den personen jeg kjente som brukte slik for noen år siden.

Annonse

Gjest germinate

''Nei, han hadde ingen plastslange i nesen. Men slik jeg har forstått det, så er det vel ikke meningen man skal bruke den hele tiden - eller?''

Nei, man har bestemte tider på dagen man skal sitte med den, mener jeg. I alle fall var det slik for den personen jeg kjente som brukte slik for noen år siden.

Det var slanger og medisiner oppi den boksen, og den går på strøm. Han skulle heller ikke bruke den hele tiden men ved behov.

Han er snart ferdig, er jeg redd.. Han veier ikke 50 kg en gang..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...