Gå til innhold

Haster: Rengj. Keramisk topp

Gjest Lenge siden jeg var borti slike topper

Anbefalte innlegg

Gjest Lenge siden jeg var borti slike topper

Har en komfyr her som er rimelig møkkete, også med "brente ringer" på toppen. Skal gå i gang med å få den fin. Vet at vi bør bruke et spesielt vaskemiddel/krem på keramiske toppen, samt et spesielt skraperedskap, men dette har jeg ikke for hånd.

Hvordan kan jeg da mest skånsomt gjøre ren den keramiske toppen? Noen med tips til slike?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379795-haster-rengj-keramisk-topp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke Jif skurekrem tar noe i nærheten av like godt som den Mr Muscle-greia (eller er det ikke Mr Muscle? grå flaske med blå kork) som er beregnet for keramiske topper. Likeså er den medfølgende skrapen et must om det er fastbrendte saker på toppen.

Gjest Shira :o)

Mr. Muscle Kjeramisk rens

http://www.retthjem.no/shop/index.aspx?intshopcmd=&group=86371&prod=24050549

Veldig enkel og fint resultat, sprut på, gnikk tørkepapir på alt, tørk så av med tørkepapir.

Du må sikkert skrape litt, men gjør det forsiktig med en klut eller noe.

Jeg bruker Jif Skurekrem sammen med en dæsj Zalo. Så smører jeg dette utover toppen sammen med bittelitt vann (bare for å få det jevn utover) og lar det virke ca 10 minutter før jeg begynner å vaske det vekk. Må kanskje gni LITT på de verste stedenee, men jeg har enda til gode å ikke få rent med denne metoden.

Det er forresten lurt å vaske av toppen hver dag, enten når den har blitt kald etter bruk, eller før man bruker den igjen. Men det vet du nok. :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...