Gå til innhold

Tilbehør til grillmat

Anbefalte innlegg

Gjest dårlig på dette
Skrevet

Vi får besøk i morgen, og vil benytte det fine været til å sitte ute og grille og kose oss til middag.

Så maten i seg selv er bestemt.

men er litt dårlig på tilbehør.

Skal lage en stor bolle med blandet salat

Fetaost med oliven/hvitløkbåter i olje

Maiskolber

Kryddersmør

Sølvløk

Ville dere foretrukket bakt potet eller potetsalat til grillmat? Eller noe annen form for potet?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

3

• Mrs D

3

• mariaflyfly

2

• candyqueen_83

2

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Åhhh... nå ble jeg faen meg sulten!

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hjemmelaget potetsalat til er jo kjempegodt :)

Gjest Elextra
Skrevet

''Ville dere foretrukket bakt potet eller potetsalat til grillmat? Eller noe annen form for potet?''

Jeg synes ikke det er nødvendig, men det er nå godt, og det metter, slik at du behøver mindre av det øvrige.

Fordelen med potetsalat at den kan lages i forveien, til og med dagen før. Ellers synes jeg det er veldig godt med potetbåter med olje, urter og hvitløk stekt i ovn, men de bør jo være nystekte.

Gjest Elextra
Skrevet

''Ville dere foretrukket bakt potet eller potetsalat til grillmat? Eller noe annen form for potet?''

Jeg synes ikke det er nødvendig, men det er nå godt, og det metter, slik at du behøver mindre av det øvrige.

Fordelen med potetsalat at den kan lages i forveien, til og med dagen før. Ellers synes jeg det er veldig godt med potetbåter med olje, urter og hvitløk stekt i ovn, men de bør jo være nystekte.

''potetbåter med olje, urter og hvitløk stekt i ovn''

og salt og pepper, selvfølgelig, strø gjerne over havsalt!

Gjest fisk på grillen
Skrevet

Det kommer jo an på hva dere griller.

Vi griller mest fisk, og da synes jeg det er godt å lage pakker med grønnsaker, hvitvin og kanskje skalldyr i folie, og steke dette ved siden av fisken på grillen.

Kjøtt og kylling tar vi gjerne på spyd, marinerer kjøttbitene godt, og setter det på spyd sammen med løk, paprika, maiskolbebiter, sopp osv.

Salat som du beskrev er veldig godt.

Poteter er jeg glad i i form av potetsalat, basert på små lune nykokte poteter og oljedressing med løk og urter, (altså ikke hvit potetsalat med rømme / majo.)

Gjest dårlig på dette
Skrevet

''Ellers synes jeg det er veldig godt med potetbåter med olje, urter og hvitløk stekt i ovn, men de bør jo være nystekte..

Enig - slike potetbåter er nydlige. Kanskje jeg skulle lage det.

Har du noen god oppskrift på potetsalat?

Takk for svar

Gjest dårlig på dette
Skrevet

Hjemmelaget potetsalat til er jo kjempegodt :)

Enig - det er kjempegodt. Men har ingen god oppskrift på dette selv. kanskje du har en du vil dele?

Takk for svar

Gjest dårlig på dette
Skrevet

Det kommer jo an på hva dere griller.

Vi griller mest fisk, og da synes jeg det er godt å lage pakker med grønnsaker, hvitvin og kanskje skalldyr i folie, og steke dette ved siden av fisken på grillen.

Kjøtt og kylling tar vi gjerne på spyd, marinerer kjøttbitene godt, og setter det på spyd sammen med løk, paprika, maiskolbebiter, sopp osv.

Salat som du beskrev er veldig godt.

Poteter er jeg glad i i form av potetsalat, basert på små lune nykokte poteter og oljedressing med løk og urter, (altså ikke hvit potetsalat med rømme / majo.)

Vi griller i grunn også mye fisk - men ikke i morgen. En av gjestene kan ikke spise fisk. Så grillen er faktisk både vasket og renset til å grille svin indrefilet, okse ytrefilet og marinert kyllingfilet på. Og noen enkle grillspyd til barna

Men den potetsalaten din hørtes god ut - noen oppskrift?

Takk for svar

Gjest Elextra
Skrevet

''Ellers synes jeg det er veldig godt med potetbåter med olje, urter og hvitløk stekt i ovn, men de bør jo være nystekte..

Enig - slike potetbåter er nydlige. Kanskje jeg skulle lage det.

Har du noen god oppskrift på potetsalat?

Takk for svar

''Har du noen god oppskrift på potetsalat?''

Jeg pleier ikke bruke oppskrift, men gjør omtrent slik:

Deler opp kokte poteter i terninger og finhakker løk og litt hvitløk.

Blander kefir, rømme og majones, krydre med salt og pepper.

Ha i potetene og finkuttet gressløk og bland - et voilà.

Dette gir en veldig frisk og god salat, lettere enn om en bare bruker majones, som jeg kan synes blir litt kvalemende.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Dette gir en veldig frisk og god salat, lettere enn om en bare bruker majones, som jeg kan synes blir litt kvalemende.

Husk at potetene bør være så varme som mulig når det blandes. For at det skal bli fastere...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Enig - det er kjempegodt. Men har ingen god oppskrift på dette selv. kanskje du har en du vil dele?

Takk for svar

Det er samboeren min som pleier å lage den her :)

Knallgod!

Skrevet

Vi kjøper ferdig potetsalat vi, ofte ender vi med den som heter Grillsalat (???) og ikke minst den som heter Pølsedigg - den digger vi! ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi kjøper ferdig potetsalat vi, ofte ender vi med den som heter Grillsalat (???) og ikke minst den som heter Pølsedigg - den digger vi! ;o)

Usj, ferdig potetsalat er fett og ekkelt.

Gjest Kayia
Skrevet

En ørliten dæsj sitronsaft og finhakket eple er også friskt og godt i potetsalaten syns jeg :)

Skrevet

Usj, ferdig potetsalat er fett og ekkelt.

Neida, det kommer vel an på hvilken type man kjøper. :o)

Gjest fisk på grillen
Skrevet

Vi griller i grunn også mye fisk - men ikke i morgen. En av gjestene kan ikke spise fisk. Så grillen er faktisk både vasket og renset til å grille svin indrefilet, okse ytrefilet og marinert kyllingfilet på. Og noen enkle grillspyd til barna

Men den potetsalaten din hørtes god ut - noen oppskrift?

Takk for svar

Jeg fant ikke akkurat den vi pleier å bruke (tror det er i en jamie oliver-bok) men google "lun potetsalat" så lommer det opp mye som så godt ut!

Gjest dårlig på dette
Skrevet

Takk :)

Gjest dårlig på dette
Skrevet

Det er samboeren min som pleier å lage den her :)

Knallgod!

Ok :) Jeg må nok lage den jeg om det skal bli noe salat. Men han er flink til å grille da, og tro at det er den største jobben ;)

Gjest dårlig på dette
Skrevet

Jeg fant ikke akkurat den vi pleier å bruke (tror det er i en jamie oliver-bok) men google "lun potetsalat" så lommer det opp mye som så godt ut!

takk - da skal jeg prøve det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...