Gå til innhold

Tilbehør til grillmat

Anbefalte innlegg

Gjest dårlig på dette

Vi kjøper ferdig potetsalat vi, ofte ender vi med den som heter Grillsalat (???) og ikke minst den som heter Pølsedigg - den digger vi! ;o)

Det er det jeg som oftest gjør også, men tenkte å imponere med en hjemmelagd type i morgen ;)

Ellers er jeg enig i at pølsedigg er VELDIG godt :)

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

3

• Mrs D

3

• mariaflyfly

2

• candyqueen_83

2

Annonse

Vi kjøper ferdig potetsalat vi, ofte ender vi med den som heter Grillsalat (???) og ikke minst den som heter Pølsedigg - den digger vi! ;o)

Det er enkelt å få til god hjemmelaget potetsalat. Ferdigkjøpt potetsalat spiser vi kun i nøden. Og da skal jammen nøden være stor. :D

mariaflyfly

Asparges!

Tre gode alternativer:

Kok dem lett i godt salta vann, bunt dem sammen med 5-6 i hver bunt, bind sammen med hyssing oppe og nede og legg dem på grillen litt for å få røyksmak.

Kok som over, legg på fat og vend dem i olivenolje og sitronsaft før du strør over havsalt og høvla parmesan

Kok som over, vend i olivenolje og sitron, pakk dem inn en og en eller to og to i serrano- eller parmaskinke. Ha evt over høvla parmesan til slutt.

Gjest togli

Jeg pleier alltid å mikse diverse grønnsaker i aluminiumsfolie og steke dette på grillen.... Selv har jeg oftest i paprika, purreløk, sukkererter, brekkbønner, chili etc..og krydrer godt med pepper og litt salt, samt heller over en dæsj olivenolje).

Når det gjelder poteter ville jeg nok blitt aller mest glad for hjemmelaga potetsalat :) Ellers kan du steke poteter med skallet på i stekovnen. Del dem i båter og legg i langpanna sammen med f.eks. store paprikabiter, squash, aubergine eller hva du nå måtte finne på å kjøpe... Strø over masse pepper og helst maldonsalt, samt godt med olivenolje :)

Annonse

Gjest dårlig på dette

Asparges!

Tre gode alternativer:

Kok dem lett i godt salta vann, bunt dem sammen med 5-6 i hver bunt, bind sammen med hyssing oppe og nede og legg dem på grillen litt for å få røyksmak.

Kok som over, legg på fat og vend dem i olivenolje og sitronsaft før du strør over havsalt og høvla parmesan

Kok som over, vend i olivenolje og sitron, pakk dem inn en og en eller to og to i serrano- eller parmaskinke. Ha evt over høvla parmesan til slutt.

Asparges ja - det er kjempegodt. Men har egentlig aldri turt å lage det selv, fordi jeg ikke har visst hvordan de skal tilberedes. Men dette så jo enkelt ut

Takk :)

Gjest dårlig på dette

Jeg ville foretrukket bakt potet. Men ikke pakk dem inn i sølvfolie. Velg små poteter som er lettere å få gjennombakt og legg dem rett på grillen.

Maiskolber og løk har du alt nevnt. I tillegg er det godt med paprika, delt opp i skiver.

Takk for innspill :)

Gjest dårlig på dette

Forresten kom jeg på et tips til salaten.... Jeg pleier å blande olivenolje, eddik, sennep og pepper i et glass og røre godt rundt før jeg heller det over salaten:) Blir veldig god smak på salaten da :)

Takk for gode forslag.

Så mange gode forslag at det nesten ble vanskelig å velge :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...