Gå til innhold

Ufør og skal søke jobb

Anbefalte innlegg

Gjest lassien

Jeg er ufør og har lyst til å jobbe litt. Har da planer om å søke om en liten stilling. Men jeg er usikker på om hva man opplyser om i søknaden. Det er ingen hemmelighet at jeg er ufør, men jeg er usikker på hvordan jeg skal formulere meg. Jeg føler en slags plikt til å opplyse om dette, men har man sagt at man er ufør må man vel opplyse om årsaken til dette også? Eller kan man la det være?

Jeg ser for meg at man havner nederst i bunken med jobbsøknader straks man opplyser om slikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379831-uf%C3%B8r-og-skal-s%C3%B8ke-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Jeg ville ikke informert om dette før jeg evt ble innkalt til intervju. Jeg ville heller ikke brukt ordet "ufør" tror jeg... Trenger arbeidsgiver å vite om din uførhet? Er det noe som kan gå ut over jobben din? Litt vanskelig å svare på siden vi ikke vet _hva_ slags uførhet det er snakk om...

Gjest jeg er sjefen hos oss

Vi har hatt et par stykker som ikke har opplyst at de var ufør, og det er sinnsykt irriterende når det endelig kommer frem.

Man merker jo veldig fort at det er noe, så å ikke opplyse om det er veldig dumt. Og det blir ikke så veldig godt arbeidsmiljø av det etterpå, når man ikke har sagt noe.

Kan også opplyse om at vi ofte ansetter folk som er ufør, og det er null problem. Men opplys om grad av ufør i søknaden. Du er ikke pliktig å fortelle om hva som feiler deg. Menj eg syns nå det er greit å vite.

Annonse

Gjest cvxzfv

Du skriver en vanlig søknad og nevner ikke noe om uføretrygd eller uførhet der. Om du kommer på intervju og det nevnes styrker og svakheter så kan du eventuelt vurdere å nevne det som du tenker er viktig at de vet om deg der - feks om du har behov for noen tilrettelegging. Er det behov for hjelpemidler eller tilrettelegging, så kan det hende NAV kan bistå dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...