Gå til innhold

Katten Tom (30) snakker med dyrertolk

Anbefalte innlegg

Gjest ånden i boksen

"Når man først har fått tak i en dyretolk, er det vel lite som er mer naturlig enn å ta en prat med Norges eldste katt.

Det høres utrolig ut at hun kan kommunisere med hester, griser, hunder, katter, fugler - i praksis alle levende vesener. Det mangler heller ikke på skeptikere til det hun gjør, men interessen er likevel så stor at Grana nå har tatt permisjon fra jobben som spesialpedagog på en ungdomsskole og jobber på heltid som dyretolk.

- Jeg tar imot og tolker den informasjonen som dyrene sender til meg, sier Grana når hun skal forklare hvordan hun jobber

Seansen der hun "snakker" med Tom varer i en halvtimes tid. Grana noterer flittig mens hun innimellom gjør håndbevegelser og reiser seg opp. Tom sitter i fanget til matfar Bjørn Kristoffersen og virker ikke spesielt pratsom sett med et utrent øye. Men Grana får vite mye...

- Han sier at han har et godt liv og at han vil fortsette å leve. Han er redd for å gi meg informasjon om hvordan han har det helsemessig fordi han så gjerne vil leve, sier Grana."

http://www.vgtv.no/#!id=12933

Utrolig at det i det hele tatt er mulig. Spennende!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379835-katten-tom-30-snakker-med-dyrertolk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ånden i boksen

Jeg kjenner en som snakker med bakteria hver dag. Samt dype samtaler med en gaupe som døde rundt 1795.

Dessuten har han dype samtaler med muggoster.

Med vennlig hilsen

Hvis du hadde gidder å se videoen ville du sett at hun traff rett i alt hun sa.

Annonse

Nå rører du. Kattetolken kunne umulig å visst disse detaljene fra det virkelige liv hvis du ikke hadde overjordisk kontakt med katten.

Muggosttolken likedan.

I tillegg sliter muggosttolker med at folk har fordommer mot både dem og muggoster.

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner til fleire som har tatt dyreterapiutdanning (fortrinnsvis hest eller hund), tror ikke noen av dem kan livnære seg på "yrket" i etterkant...

Min ukyndige tanke er at noen er gode dyrekjennere og -oppdrettere, antakelig basert på en blanding av kunnskap, interesse, erfaring, intuisjon og personlige egenskaper. Men at noen kan "lese" dyrs tanker eller kommunisere på et "høyere" nivå, tviler jeg sterkt på.

For å sammenlikne med (små) babyer: Man kan forstå babyens behov og imøtekomme dem, samt føle intens kjærlighet og samhørighet; men neppe lese hverandres tanker eller kommunisere på overnaturlig vis.

Gjest Kattene_mine

Nå rører du. Kattetolken kunne umulig å visst disse detaljene fra det virkelige liv hvis du ikke hadde overjordisk kontakt med katten.

Jeg har hatt mange katter, det hun fortalte passer jo til dem alle sammen. En stripete katt finnes i de fleste nabolag.

Minner meg om ting som ofte står i horoskop, det er så generelle ting at det meste passer på alle uansett.

De mest ekstreme vil tillegge dyr menneskelige egenskaper/evner. Jeg er enig i at dyr har en personlighet og at det er et samspill mellom husdyr og eier, men på et mye enklere nivå enn dette her.

Dette er ønsketenkning.

Annonse

Gjest maiapril

Jeg kjenner en som snakker med bakteria hver dag. Samt dype samtaler med en gaupe som døde rundt 1795.

Dessuten har han dype samtaler med muggoster.

Med vennlig hilsen

''Samt dype samtaler med en gaupe som døde rundt 1795.''

Hm, dette var merkelig, for det har nemlig jeg også! Det skulle ikke tilfeldigvis være gaupen Gunda?

Klok gaupe..., meget klok gaupe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...