Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tante Rødgrønn
Skrevet

Jeg samler ikke på opplysninger.

Men jeg har hukommelse.... og siden jeg har vært her innom i rundt 10 år (under forskjellige nick) så har jeg jo "blitt kjent" med skrive- og/eller reaksjonsmønstre til noen nick.

Dette er ikke planlagt eller ønskelig fra min side. Men det bare blir sånn. Det jeg husker, husker jeg bare.

Selvfølgelig husker en og fester seg ved det ene og det andre, men å trekke frem noe fra lang tid tilbake virker ofte noe skremmende.

Gjest sangsol
Skrevet

Selvfølgelig husker en og fester seg ved det ene og det andre, men å trekke frem noe fra lang tid tilbake virker ofte noe skremmende.

Jeg kan ikke nekte for det. Altså at det kan være skremmende at folk husker ting om enkelte, eller hendelser på DOL, fra langt tilbake.

Gjest Tante Rødgrønn
Skrevet

Jeg var her, da og hadde en god del kontakt med den ene. Jeg tror ikke noen kunne hjulpet henne. Hun ville dø, og sånn var det med den saken. Hun var helt fullstendig fastkjørt og ikke mulig å nå inn til. Hadde ikke chatten eksistert hadde hun funnet medselvmordersker andre steder.

Jeg synes ikke NHD sier noe galt. Det er jo bare sannheten.

Jeg sa ikke at han sa noe galt, men at det som ble sagt virket kaldt og ufølsomt. Det var helt sikkert ikke mulig å avverge de selvmordene, men det gjør likevel sterkt inntrykk.

Skrevet

Jeg var her, da og hadde en god del kontakt med den ene. Jeg tror ikke noen kunne hjulpet henne. Hun ville dø, og sånn var det med den saken. Hun var helt fullstendig fastkjørt og ikke mulig å nå inn til. Hadde ikke chatten eksistert hadde hun funnet medselvmordersker andre steder.

Jeg synes ikke NHD sier noe galt. Det er jo bare sannheten.

Jeg hadde også ganske mye kontakt med begge to, og de hadde begge flere alvorlige selvmordsforsøk bak seg. De hadde også fått mye behandling i psykiatrien.

Jeg synes det var trist at de til sist gjorde et så alvorlig selvmordsforsøk at de døde. Jeg er ikke overbevist om at de fullt ut ønsket å dø, det var mer som om de spilte russisk rullett. Et av de siste innleggene en av dem skrev på dol var om at politiet tydeligvis fulgte med på om de fortsatt var i livet eller ikke og jeg tolket det som at det betydde mye for dem om hjelpesystemet engasjerte seg eller ikke.

Det som "trøstet" meg, var at jeg visste at de begge hadde gjennomgått mye behandling og at selvmord hadde vært et tema for begge gjennom svært lang

Jeg blir fortsatt berørt av å tenke på dem begge og det som skjedde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...