Gå til innhold

Hvordan får dere viktig info fra barnehagen?

Anbefalte innlegg

Gjest surrete mamma

Feks å få vite når de har plandager osv.

Hos oss avhenger alt av at vi sjekker barnehagens nettside (med passord) jevnlig. Flere foreldre har etterlyst å få vite endel viktige datoer pr mail, men det vil ikke de ansatte.

Hvordan er det hos dere?

Fortsetter under...

Barnehagen vår har laget en helt vanlig aktivitetskalder, hvor de har lagt inn aktivitetsdager, de vanlige festene og liknende ting.

Når det gjelder ting som er litt mer "impulsive" skrives dette på ukeplanene, som man enten kan ta lese på oppslagstavlen i barnehagen, eller ta med hjem.

Nå i forbindelse med streiken, har vi fått brev med hjem, samt SMS.

Persille1365381127

Vi har trykket årsplan som foreldrene får utdelt, og så får de månedsplan og månedsbrev på mail, faktura også. I tillegg har vi tavle på døren som vi skriver på hver dag, og da minner på viktige ting i morgen eller en av de nærmeste dagene.

Ting som foreldremøte, avslutninger osv sender vi på sms i tillegg, type "husk foreldremøte onsdag kl 18.00" eller sånne ting.

De kommer til å få seg en nedtur mtp informasjon når barna begynner på skolen her for å si det sånn....

Vi har trykket årsplan som foreldrene får utdelt, og så får de månedsplan og månedsbrev på mail, faktura også. I tillegg har vi tavle på døren som vi skriver på hver dag, og da minner på viktige ting i morgen eller en av de nærmeste dagene.

Ting som foreldremøte, avslutninger osv sender vi på sms i tillegg, type "husk foreldremøte onsdag kl 18.00" eller sånne ting.

De kommer til å få seg en nedtur mtp informasjon når barna begynner på skolen her for å si det sånn....

''De kommer til å få seg en nedtur mtp informasjon når barna begynner på skolen her for å si det sånn....

''

Møtet med fronter kan være brutalt etter barnehagetiden!

Nå er det snart 7 år siden jeg hadde barnehagebarn, men da fikk vi utdelt mndsplaner med aktivitetene og planleggingsdager og sånt plottet inn + oppslagstavle i barnehagen. Skole- og barnehageruta ligger jo også ute på kommunens hjemmesider og der skal planleggingsdagene for hele skoleåret stå.

Annonse

Gjest Tatjana

Det er så lenge siden jeg hadde barnehagebarn at jeg fikk alt på papir. Vi fikk utdelt årsplan i august, og så fikk vi månedsplaner der viktige datoer sto. I tillegg hadde de oppslagstavle på døra, og der hengte de opp lapper med viktige datoer og beskjeder.

Gjest Elextra

''De kommer til å få seg en nedtur mtp informasjon når barna begynner på skolen her for å si det sånn....

''

Møtet med fronter kan være brutalt etter barnehagetiden!

''Møtet med fronter kan være brutalt etter barnehagetiden!''

Ja, huff!

Hadde nå enda de ansatte ved skolen behersket Fronter, men det gjør de ikke. Når en logger seg på, står det gjerne "God jul" på forsiden ved sommerstid, og "god sommer" frem til jul. Funksjonaliteten i "klasserommene" er under pari, og for Mac-brukere omtrent ikke-eksisterende. Sukk!

Da mine gikk i barnehagen så fikk vi månedsplaner hver måned (på papir) der alle viktige ting sto på.

Hver høst fikk vi årsplan der alle planleggingsdager var plottet inn.

Skjedde det noen endringer fikk vi vite dette så fort som mulig, og da også på papir.

Etterhvert kom det noe info på mail, men dette hadde ikke kommet særlig i gang før vi sluttet.

Jeg synes det høres urimelig ut at dere skal inn og sjekke nettsiden jevnlig. Men det er min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...