Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Disse "ekspertene" på menneskesinnet har jo så til de grader ulikt og uforenelig syn på Breivik, at den eller de av dem som tar feil her, selv åpenbart må lide av vrangforestillinger.

Kanskje på tida at de startet opp med å diagnostisere hverandre, for å gjøre sirkuset fullkomment?

''Kanskje på tida at de startet opp med å diagnostisere hverandre, for å gjøre sirkuset fullkomment?''

Det de mangler er en sirkusDIREKTØR. :D Det er i alle fall nok av aktører der allerede, og stadig nye som skal synse et eller annet.

Fortsetter under...

Nok en person som ved bruk av "mer nærliggende", "godt mulig" og "med stor sansynlighet" fint kan komme unna dette om det skulle vise seg at han tar feil. :D Egenlig ganske ullents, syns jeg.

Dessuten: Alle med en mening om ABB kan nok ved å lese alles meninger om han finne en de kan være enig med.

''Alle med en mening om ABB kan nok ved å lese alles meninger om han finne en de kan være enig med.''

Det er jeg enig i.

:-)

mvh

''Kanskje på tida at de startet opp med å diagnostisere hverandre, for å gjøre sirkuset fullkomment?''

Det de mangler er en sirkusDIREKTØR. :D Det er i alle fall nok av aktører der allerede, og stadig nye som skal synse et eller annet.

Jeg trodde rettsmedisinsk kommisjon var sirkusdirektøren.

mvh

Gjest En annen psykolog

Jeg har også tenkt på Asperger i forbindelse med ABB, men utifra det vennene hans forteller i retten (idag) virker det som om han har fungerte sosialt mye bedre enn en med Asperger ville ha gjort.

Jeg heller til, utifra det jeg har lest (og med forbehold om at jeg ikke har møtt ham) at ABB mest sannsynlig har en grandios personlighetsforstyrrelse og paranoide vrangforestillinger, men ikke at han er utilregnelig. Han har flere ganger fortalt om hvordan han foretok bevisste valg underveis, og jeg mener utifra helhetsbildet at han er ansvarlig for sine handlinger.

Gjest maiapril

Kanskje det hadde vært en idè at alle psykiatere og psykologspesialister i Norge kunne tatt en slags avstemming på om de mener han er tilregnelig eller ikke.

De stemmer ved å putte "tilregnelig-lappen" eller "utilregnelig-lappen" i konvolutt som så sendes til dommerne for opptelling. Den kategorien som får flest stemmer, vinner.

;)

Annonse

Gjest Tante Rødgrønn

Den er helt i tråd med den konklusjon jeg hadde på et foredrag 30.09.11

Har du møtt mannen og hatt tilgang til sakspapirer, eller på hvilket grunnlag konkluderer du?

Høres helt merkelig ut hvis du har trukket en konklusjon og holdt et faglig foredrag i september i fjor basert på mediadekningen.

Gjest Nickløsheletida

Jeg har også tenkt på Asperger i forbindelse med ABB, men utifra det vennene hans forteller i retten (idag) virker det som om han har fungerte sosialt mye bedre enn en med Asperger ville ha gjort.

Jeg heller til, utifra det jeg har lest (og med forbehold om at jeg ikke har møtt ham) at ABB mest sannsynlig har en grandios personlighetsforstyrrelse og paranoide vrangforestillinger, men ikke at han er utilregnelig. Han har flere ganger fortalt om hvordan han foretok bevisste valg underveis, og jeg mener utifra helhetsbildet at han er ansvarlig for sine handlinger.

''Jeg har også tenkt på Asperger i forbindelse med ABB, men utifra det vennene hans forteller i retten (idag) virker det som om han har fungerte sosialt mye bedre enn en med Asperger ville ha gjort''

Det tenkte jeg også i dag, men x-kjæresten til kameraten sier han ikke pratet om løst og fast slik de andre gjorde, men holdt seg til et tema.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...