Gå til innhold

Å være overvektig og å bade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

8

• Angustia

5

• Elis31

2

• Persille1365381127

1

Gjest ubekvem

En venninne av meg vil at vi skal bade i jacuzzien hennes sammen,

men det er to ting som gjør at jeg ikke vil,

det ene er at jeg er feit, bleik og hårete, mens hun er slank og perfekt.

Det andre er at jeg føler to jenter i en jacuzzi er litt lesbisk...

selv om man bader i bikini....

Gjest luftslott

Nope, jeg takler det ikke. Jeg er i øvre lag av normalvektig bmi-messig men sliter veldig med å være avkledd offentlig. Badebasseng og strand osv gjør meg veldig ukomfortabel, alle jeg ser rundt meg ser så bra ut og jeg selv er som en brøddeig som har hevet for lenge.

Jeg bader, men ikke på den kommunale badestranda eller i svømmehall/badeland. Tar heller båten og drar til et litt mer bortgjemt sted sammen med venner. Har litt problemer med å takle ukjente tenåringer. Og jeg bruker badedrakt, ikke bikini. Shorts bruker jeg, men ikke de aller korteste...

Annonse

Gjest Farris Bad

Nope, jeg takler det ikke. Jeg er i øvre lag av normalvektig bmi-messig men sliter veldig med å være avkledd offentlig. Badebasseng og strand osv gjør meg veldig ukomfortabel, alle jeg ser rundt meg ser så bra ut og jeg selv er som en brøddeig som har hevet for lenge.

Ta deg en tur på Spa-hotellet Farris Bad i Larvik en helg. Der er minst 80 prosent av de badende svært overvektige. Jeg er smårund, og følte meg som en sylfide.

Gjest togli

Jeg er selv slank, men tenker rett og slett aldri over om folk er overvektige på stranda eller hvor det nå er.... For å være ærlig tror jeg man på stranda først og fremst tenker over det når man ser en lekker og fast kropp :P Ser man helt "vanlig" ut (dvs alt fra å være slank til meget overvektig), så blir man neppe "tenkt over"? Hm.. usikker på om dette ble flåsete og merkelig skrevet, men håper du skjønte hva jeg mente ;)

Jeg er selv slank, men tenker rett og slett aldri over om folk er overvektige på stranda eller hvor det nå er.... For å være ærlig tror jeg man på stranda først og fremst tenker over det når man ser en lekker og fast kropp :P Ser man helt "vanlig" ut (dvs alt fra å være slank til meget overvektig), så blir man neppe "tenkt over"? Hm.. usikker på om dette ble flåsete og merkelig skrevet, men håper du skjønte hva jeg mente ;)

Skjønner hva du meinte ;-) For min egel del skal det også mye til for at jeg tenker over en persons vekt, enten det er overvekt eller undervekt. Det er synd at vekt og utseende er forbundet med så mye komplekser og skamfølelelse.

Heldigvis opplever jeg stadig fleire unge jenter som kler seg etter hva de liker, ikke etter hva andre forståsegpåere meiner de kler ift vekt eller kroppsfasong :)

En venninne av meg vil at vi skal bade i jacuzzien hennes sammen,

men det er to ting som gjør at jeg ikke vil,

det ene er at jeg er feit, bleik og hårete, mens hun er slank og perfekt.

Det andre er at jeg føler to jenter i en jacuzzi er litt lesbisk...

selv om man bader i bikini....

''Det andre er at jeg føler to jenter i en jacuzzi er litt lesbisk... selv om man bader i bikini....''

Hehe :-D Boblebad bør nok komme med advarselen "OBS: fare for homofili!"

Det er nok mange som tenker omtrent som deg.

Men det har vært tråder her på DOL om at overvektige bør tenke over hvordan de kler seg i sommervarmen, fordi de slanke blir kvalme av å se dem og at det er slitsomt å måtte se bort hele tiden. Og det er nok lettere å henge seg opp i sånt enn å tenke på alle dem som ikke bryr seg nevneverdig.

Gjest Kayia

Huff det høres trist ut. Jeg kjenner mange med ulik mengde av "for mye", og det er svært variabelt hvorvidt og hvor mye de kler av seg på stranden. En av dem er mer påkledd (alltid tynn stor skjorte) etter at mannen hennes gikk kraftig ned i vekt for et par år tilbake. Det virker som hun var mer bekvem når de hadde overvekt til felles, og det kan jeg forsåvidt forstå. En av mine nære venninner er helt motsatt, og breier seg ut med alle sine kilo ikledt lekker bikini, og tar stranden med storm. Selvtillitten gjør henne skikkelig sexy, og jeg syns alltid hun er lekrest av oss alle på stranden :) Spennende å se hvordan det blir i år, for nå har hun gått ned - sikkert 15 kg - siden i fjor.

Ps. Felles for alle jeg kjenner, små som store, er at man både ser friskere ut og virker gladere med litt farge på kroppen, så kom deg ut i sola jente! :)

Annonse

Gjest togli

Skjønner hva du meinte ;-) For min egel del skal det også mye til for at jeg tenker over en persons vekt, enten det er overvekt eller undervekt. Det er synd at vekt og utseende er forbundet med så mye komplekser og skamfølelelse.

Heldigvis opplever jeg stadig fleire unge jenter som kler seg etter hva de liker, ikke etter hva andre forståsegpåere meiner de kler ift vekt eller kroppsfasong :)

Det siste du sier der synes jeg er flott:)

Kropp er flott uansett - og jammen er det spennende at vi kommer i ulike fasonger ;)

Gjest togli

Men det har vært tråder her på DOL om at overvektige bør tenke over hvordan de kler seg i sommervarmen, fordi de slanke blir kvalme av å se dem og at det er slitsomt å måtte se bort hele tiden. Og det er nok lettere å henge seg opp i sånt enn å tenke på alle dem som ikke bryr seg nevneverdig.

Jeg satser på det er fåtallet som virkelig har så lite å ta seg til at de blir kvalme av å se mennesker med ulike klær ;)

På stranda tror jeg allikevel vi er mer tolerante enn ellers? Bikini er bikini.....

''Men det har vært tråder her på DOL om at overvektige bør tenke over hvordan de kler seg i sommervarmen, fordi de slanke blir kvalme av å se dem og at det er slitsomt å måtte se bort hele tiden.''

Har det vært det!? Jøss. Noen har mindre mellom ørene enn andre tydeligvis...

Gjest Farris Bad

Jeg derimot, legger veldig merke til det om folk er overvektige. Og jeg ser at andelen av overvektige øker. Synet av mengder av dissnde valker i bikini er ikke lekkert.

Jeg har aldri tenkt at folk skulle kle på seg for min skyld, men det er ofte jeg lurer på om folk ikke har speil.

Gjest togli

Jeg derimot, legger veldig merke til det om folk er overvektige. Og jeg ser at andelen av overvektige øker. Synet av mengder av dissnde valker i bikini er ikke lekkert.

Jeg har aldri tenkt at folk skulle kle på seg for min skyld, men det er ofte jeg lurer på om folk ikke har speil.

Man kan altså ikke ha på bikini dersom man er overvektig?? Fordi det sjenerer deg??

Vet du... jeg tror du er ute for å provosere - I motatt fall er jeg flau på dine vegne ;)

Det siste du sier der synes jeg er flott:)

Kropp er flott uansett - og jammen er det spennende at vi kommer i ulike fasonger ;)

Nettopp! Selvtillit og selvbilde er vesentlig for sex appeal (om det er poenget); valker og andre komplekser er underordna om det førstnevnte er på plass ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...