Gå til innhold

Å være overvektig og å bade

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på dette innlegget hver sommer, selv om jeg ser at det nå er 10 år gammelt:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=1209420

Pricilla (hun har et annet nick nå) er en seriøs bruker, ikke noe provokasjonstroll, derfor gjorde det inntrykk på meg. Hvis hun mente det for ti år siden, hva mener folk flest nå som idealene har blitt enda tynnere, liksom...

Her er tråden det sto i:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=1209072

*Måper*

Om slike holdninger er utbredt, er det ikke rart at trådstarter og andre føler som de gjør :-/

Tanker og holdninger er kun tanker og holdninger, men ofte skinner de ubevisst gjennom, og jeg tipper de med store komplekser er ekstra sensitive på non-verbal kommunikasjon..

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

8

• Angustia

5

• Elis31

2

• Persille1365381127

1

Gjest togli

''Vet ikke om jeg misforstår deg nå, men mener du at man som overvektig kanskje bør la være å bikini for ikke å støte andre?''

Absolutt ikke "man". Men jeg _personlig_ får lett den følelsen som jeg har overfor klesvask ute på søndager: At jeg selv ikke bryr meg nevneverdig, men hvis det er noen (få) som reagerer så veldig på det, kan jeg selvfølgelig la det være.

Du ser i den tråden fra 2002 at det er flere som synes det er "fint" at de ikke-perfekte har stor nok selvtillit til å våge seg ut lettkledde, men som på den annen side lurer på om disse folkene ikke har speil. Javel, det var da virkelig en tolerant innstilling?

Men jeg kler meg nesten aldri i noe mindre enn shorts uansett, så det er ikke noe problem i det hele tatt. Men shorts tillater jeg meg på fritiden hvis det er varmt.

Jeg tror den gruppa som aldri kler seg i strandtøy hvis de ikke er i syden, stadig øker i antall. Så "problemet" med ikke-perfekte kropper i synsfeltet på norske strender forsvinner mer eller mindre av seg selv.

Jeg synes de overvektige skal ta makta tilbake!!!!! Nekte å la seg underkue, og la de "perfekte" få lov til å bli så vant til å se dem halvnakne at de etterhvert ikke lar seg affisere av det ;)

Åh, jeg kjenner jeg blir så provosert over nedlatende holdninger fra de såkalt "perfekte"!

Min beste venninne er meget overvektig.... jeg prøver å få henne med meg til syden, men hun greier det bare ikke - og det KUN pga at hun ikke tør å gå på stranda med den kroppen hun har. Det er bare SÅ trist :(

*Måper*

Om slike holdninger er utbredt, er det ikke rart at trådstarter og andre føler som de gjør :-/

Tanker og holdninger er kun tanker og holdninger, men ofte skinner de ubevisst gjennom, og jeg tipper de med store komplekser er ekstra sensitive på non-verbal kommunikasjon..

Ja - som nevnt har jeg selv aldri glemt det innlegget. Mye fordi jeg visste det ikke kom fra en som bare ville ha opp temperaturen. Tenk at noen blir _kvalme_ av å se andre mennesker i shorts, det hadde ikke falt meg inn før.

Og jeg er "bare" i grenseområdet normalvektig / overvektig, hvis man legger BMI til grunn. Jeg forstår venninnen til togli, for å si det sånn.

Gjest togli

Ja - som nevnt har jeg selv aldri glemt det innlegget. Mye fordi jeg visste det ikke kom fra en som bare ville ha opp temperaturen. Tenk at noen blir _kvalme_ av å se andre mennesker i shorts, det hadde ikke falt meg inn før.

Og jeg er "bare" i grenseområdet normalvektig / overvektig, hvis man legger BMI til grunn. Jeg forstår venninnen til togli, for å si det sånn.

For å si det sånn... den som blir kvalm av å se normale mennesker har virkelig et problem..... synd (men forståelig) at overvektige skal ta det personlig.

Annonse

Jeg synes de overvektige skal ta makta tilbake!!!!! Nekte å la seg underkue, og la de "perfekte" få lov til å bli så vant til å se dem halvnakne at de etterhvert ikke lar seg affisere av det ;)

Åh, jeg kjenner jeg blir så provosert over nedlatende holdninger fra de såkalt "perfekte"!

Min beste venninne er meget overvektig.... jeg prøver å få henne med meg til syden, men hun greier det bare ikke - og det KUN pga at hun ikke tør å gå på stranda med den kroppen hun har. Det er bare SÅ trist :(

Jeg er ingen strandløve uansett - alderen gjør også at det ikke er så naturlig lenger. Og jeg er langt fra _feit_, men det gjorde likevel inntrykk på meg å lese at noen kunne bli _kvalm_ av å se andre mennesker gå i shorts.

Så jeg forstår venninnen din, men er enig i at det er trist. Idealene blir trangere og trangere, jeg er glad jeg er ferdig med tenårene, for å si det sånn...

Gjest togli

Jeg er ingen strandløve uansett - alderen gjør også at det ikke er så naturlig lenger. Og jeg er langt fra _feit_, men det gjorde likevel inntrykk på meg å lese at noen kunne bli _kvalm_ av å se andre mennesker gå i shorts.

Så jeg forstår venninnen din, men er enig i at det er trist. Idealene blir trangere og trangere, jeg er glad jeg er ferdig med tenårene, for å si det sånn...

Ja, det er godt å ha blitt _voksen_ og mer trygg på seg selv :)

Jeg er tjukk og bader hele sommeren - og i svømmehall om vinteren. Hvis noen ikke liker det, får de se en annen vei. Jeg gir blanke i hva folk måtte mene om akkurat det.

*LIKER*

Er i samme båt som deg, og har samme holdning. Godt å vite at vi er flere der ute. De får jaggu bare glo, jeg skal kose meg i vannet uansett! :)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...