Gå til innhold

Sovetablett når alene med barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest ikkeakkurat nå

Nå har jeg aldri prøvd sovetabletter selv, men siden du sier at du ikke er helt deg selv med tablettene, så ville jeg vært forsiktig.... Hva om det f.eks. blir brann osv...?

Jeg tror nok jeg skulle fått ungene og meg ut av huset uten problemer. Hadde nok ikke fått med noe særlig mer, men det gjør vel ikke så mye :)

Gjest togli

Jeg tror nok jeg skulle fått ungene og meg ut av huset uten problemer. Hadde nok ikke fått med noe særlig mer, men det gjør vel ikke så mye :)

Når det brenner skal du være utrolig kjapp i hodet..... Selv uten sovepiller kan man få problemer der... Jeg hadde rett og slett ikke turt tror jeg (men som sagt..har ingen erfaring med sovepiller selv).

Gjest ikkeakkurat nå

Det blir en risikovurdering. Hvor "ødelagt" blir du uten søvn? Hvis du blir helt i ørska uten søvn, kan det være enda farligere enn at du " ikke er helt deg selv" med sovemedisin.

Problemet er at jeg sover ca 2-3 timer på natta når jeg ikke tar sovetablett. Jeg klarer heller ikke å sove noe særlig på dagtid, kanskje 1 time hvis jeg er heldig.

Det sier seg selv at jeg blir rimelig ødelagt ganske fort.

Jeg tok en tablett i natt. Etter tips fra andre tenker jeg å prøve en halv en til natten. Kanskje det er nok.

Gjest Hulderen

Problemet er at jeg sover ca 2-3 timer på natta når jeg ikke tar sovetablett. Jeg klarer heller ikke å sove noe særlig på dagtid, kanskje 1 time hvis jeg er heldig.

Det sier seg selv at jeg blir rimelig ødelagt ganske fort.

Jeg tok en tablett i natt. Etter tips fra andre tenker jeg å prøve en halv en til natten. Kanskje det er nok.

Har du prøvd innsovingstabletter? De skal hjelpe deg å sovne, men skal ikke ha virkning hele natten. Hvis det er det å sovne som er poblemet, så kan de hjelpe.

Annonse

Gjest ikkeakkurat nå

Har du prøvd innsovingstabletter? De skal hjelpe deg å sovne, men skal ikke ha virkning hele natten. Hvis det er det å sovne som er poblemet, så kan de hjelpe.

Det er både innsovning og oppvåkning som er problemet.

Uten sovetabletter er en vanlig natt omtrent slik:

Legger meg ca 22.30. Sovner ca. 02.30. Våkner ca. 04.30. Kan dorme litt til og fra men sover ikke skikkelig noe mer den natta - eller kanskje jeg sovner inn rundt 06.30 - også ringer klokka kl. 07.00.

Noen netter kan jeg sove når jeg først sovner, men de er sjeldne.

Hater dette :(

Gjest Hulderen

Legger meg ca 22.30. Sovner ca. 02.30. Våkner ca. 04.30. Kan dorme litt til og fra men sover ikke skikkelig noe mer den natta - eller kanskje jeg sovner inn rundt 06.30 - også ringer klokka kl. 07.00.

Skjønner godt at det er trasig. Sånne netter kan ta knekken på noen og enhver.

Zopiclone er innsovnings tabletter :)

http://www.felleskatalogen.no/medisin/imovane-sanofi-aventis-560033

Zopiclone og Imovane er synonympreparater. De bruker ved innsovningsvansker, forstyrret nattesøvn og for tidlig oppvåkning.

Halveringstiden er på 4-6 timer.

Det sier seg vel selv at det ikke bare er innsovningstabletter da ;)

Ferskenblomst

Sånn har jeg hatt det i mange år.

Legger meg ca 23. Sovner som regel mellom 23.30 og 0.00. Våkner mellom 3 og 4 hver eneste natt. Deretter sovner jeg ikke ordentlig igjen, menligger og smådupper og ser på klokka hvert kvarter til jeg skal opp kl. 6. Har fått Zopiclone av legen, 7,5 mg. De bruker jeg av og til i helgene når jeg ikke skal på jobb dagen etter. Men Zopiclone er gitt meg som innsovningstabletter. Jeg sover tyngre og noe lengre, men våkner av uvante lyder. Tror ikke jeg ville vært redd for å bruke dette innimellom ved behov.

Gjest ikkeakkurat nå

Sånn har jeg hatt det i mange år.

Legger meg ca 23. Sovner som regel mellom 23.30 og 0.00. Våkner mellom 3 og 4 hver eneste natt. Deretter sovner jeg ikke ordentlig igjen, menligger og smådupper og ser på klokka hvert kvarter til jeg skal opp kl. 6. Har fått Zopiclone av legen, 7,5 mg. De bruker jeg av og til i helgene når jeg ikke skal på jobb dagen etter. Men Zopiclone er gitt meg som innsovningstabletter. Jeg sover tyngre og noe lengre, men våkner av uvante lyder. Tror ikke jeg ville vært redd for å bruke dette innimellom ved behov.

Nå har jeg brukt dem mens jeg var alene med barna, og det fungerer bra.

Den minste kom inn en natt, og jeg våknet og svarte ham. Er ikke redd lenger.

Er mer redd for å bli avhengig nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...