Gå til innhold

Er det en Asus jeg trenger? Eller hva?

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker tips.

Ønsker: liten lett bærbar pc (ikke mac). Cirka halvparten i størrelse av en MacBook men mye lettere, må være lett å ta med. Vanlig tastatur (ikke touch), i alle fall som kan kobles til.

Skal brukes til: Tekstbehandling (Word el.l.), noe internett (bl.a. DOL!). Ikke dataspill. Kanskje lagring av fotos/fotoredigering, men dette kan jeg også gjøre på annen pc.

Det viktigste er at den er liten og lett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379956-er-det-en-asus-jeg-trenger-eller-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bella Dotte

Asus og Toshiba er blant de mest pålitelige bærbare.

De har også modeller som er ultratynne. Du an også vurdere om SSD (mye raskere harddisk) er viktig for deg.

Det sagt så vil "billigste modell" fra Asus gjøre det du ønsker.

Med vennlig hilsen

Jeg har en Toshiba, kjøpt sommeren 2010, veldig fornøyd, men den hakker litt på lyden, det har jeg merket i det siste, på Youtube-videoer.

Annonse

Gjest ønsker tips

De har også modeller som er ultratynne. Du an også vurdere om SSD (mye raskere harddisk) er viktig for deg.

Med vennlig hilsen

Takk for tips!

Gjest ønsker tips

320gB harddisk? Nei, du klarer deg vel med det hvis du ikke skal laste ned masse filmer.

Åja :-) jeg så litt feil, la bare merke til 1 GB først, men det gjaldt jo RAM.

Vet du om det er et trygt sted å bestille fra?

Tidligere har jeg bestilt varer fra Komplett, vet du hva som er best av disse stedene? Eller bør man heller dra og kjøpe på Expert eller sånt?

Gjest ønsker tips

Med vennlig hilsen

SSD? Hva er det? Har de det på Asus?

SSD? Hva er det? Har de det på Asus?

Hei,

SSD = Solid State Drive, = "harddisk" basert på minnebrikker, og ikke en mekanisk disk som spinner rundt. En SSD er mye raskere og mer pålitelig, men ettersom den er dyrere er en SSD-disk vanligvis mindre (F. eks. 128 GB i stedet for 320 GB). Med mindre du skal lagre mange filmer er 128 GB nok til ditt bruk.

Med vennlig hilsen

Tidligere har jeg bestilt varer fra Komplett, vet du hva som er best av disse stedene? Eller bør man heller dra og kjøpe på Expert eller sånt?

Jeg pleier alltid å besøke en butikk for å sjekke at jeg liker tastatur og skjerm. Det er ting som er veldig personlig, og som an bety mye.

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg har bestillt tv derfra og det gikk greit det.

Gjest ønsker tips

Hei,

SSD = Solid State Drive, = "harddisk" basert på minnebrikker, og ikke en mekanisk disk som spinner rundt. En SSD er mye raskere og mer pålitelig, men ettersom den er dyrere er en SSD-disk vanligvis mindre (F. eks. 128 GB i stedet for 320 GB). Med mindre du skal lagre mange filmer er 128 GB nok til ditt bruk.

Med vennlig hilsen

Takk. Jeg må nok tenke på prisen ja.

Hvilken ville du anbefalt av disse to:

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=657104&sku=657106&sku=657104&sku=657106

Den ene har veldig kort batteritid synes jeg (4 timer mot 10) og det er viktig. Men pluss er at den er lettere i vekt og har noen høytaler, mikrofon og minnekortleser (rart at den andre ikke synes å ha noen av delene? ihvertfall står det ikke).

Det er enklere å kjøpe i butikk hvis noe går i stykker da, men det kommer jo an på prisforskjellen. Denne tror jeg faktisk jeg hadde kjøpt på nett. Jeg har kjøpt min på nett også, men husker ikke hvor. Kanskje det var samme sted.

Takk. Jeg må nok tenke på prisen ja.

Hvilken ville du anbefalt av disse to:

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=657104&sku=657106&sku=657104&sku=657106

Den ene har veldig kort batteritid synes jeg (4 timer mot 10) og det er viktig. Men pluss er at den er lettere i vekt og har noen høytaler, mikrofon og minnekortleser (rart at den andre ikke synes å ha noen av delene? ihvertfall står det ikke).

Jeg ville valgt den med lengst batteritid, og sjekket på Asus sine sider at begge har høytalere, minnekortleser, osv.

Tenk også over en litt større skjerm. 10,1 tommer er ganske smått hvis du skal arbeide på det.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...