Gå til innhold

Polypper på livmorhalsen

Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap til dette?

Fikk påvist en liten polypp på livmorhalsen hos gynekolog under en rutinekontroll i går.

Den ble tatt bort og skal sendes inn, det er rutine sa legen, MEN er ikke noe farlig så ikke gå og bekymre deg.

Jeg bekymrer meg for alt......hvorfor sendes polypper inn hvis det IKKE er noe farlig med dem.....?

Håper noen kan "trøste" meg. Blir lange to uker og gå og vente på det svaret......:-(

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379957-polypper-p%C3%A5-livmorhalsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Jeg har hatt polypper, merket det første gang fordi jeg blødde ganske mye etter samleie. Ble henvist til gynekolog og hun fant en stor og to små polypper, det var den store som blødde. Alle tre var ufarlige. Etter en stund skjedde det igjen og det hadde da vokst fram to nye polypper. Disse var og ufarlige.

Nå er det ett år siden jeg fjernet de siste og har ingen (var nylig hos gynekolog.

Jeg har hatt polypper, merket det første gang fordi jeg blødde ganske mye etter samleie. Ble henvist til gynekolog og hun fant en stor og to små polypper, det var den store som blødde. Alle tre var ufarlige. Etter en stund skjedde det igjen og det hadde da vokst fram to nye polypper. Disse var og ufarlige.

Nå er det ett år siden jeg fjernet de siste og har ingen (var nylig hos gynekolog.

Takk for svar.

Håper min er ufarlig også, godt å høre at det ikke var noe farlig med dine. Går vel helst bra....., men er ikke noe godt å være en bekymringsfull person.

Dessuten sliter jeg med Fibromyalgi og angst/uro/utmattelse. Sikkert et par år siden jeg spurte legen min om hun hadde en resept på "energi" :-). Siden da har jeg hatt liten energi og tror derfor det feiler meg noe alvorlig. Blodprøver to ganger i året som er bra, ingen "vondter" spesielle steder så hvor skal man begynne å undersøke.....? Verking generellt i hele kroppen, men det er vel fibromyalgien.

Nei, ikke noe godt å ha det sånn.

Annonse

Jeg fjernet en polypp i vinter og har glemt hele greia. Jeg hørte ikke noe mer heller så da regner jeg med at alt er i orden ;)

Høres bra ut, Dorthe, takk for svar.

Nei, man hører vel ikke noe om det ikke er noe galt, men er vel rutine at alt sånt sendes inn.

Alt som tas ut/bort av kroppen sendes til histologisk undersøkelse - sånn er det bare :)

Veldig ofte kan legen se på det som er fjernet om det ser kreftaktig ut. Da vil de nok fortelle pasienten om mistanken.

Veldig ofte kan de også se at det ikke ser kreftaktig ut. Da sier de også det.

Men, jeg skjønner at du blir bekymret - det er nok helt naturlig. Bare prøv å ikke tenke så veldig mye på det. De to ukene går rimelig fort, og plutselig har du fått svar om at det ikke var noe å bekymre seg for i det hele tatt :)

*klem*

Gjest Psyk av alt

Takk for svar.

Håper min er ufarlig også, godt å høre at det ikke var noe farlig med dine. Går vel helst bra....., men er ikke noe godt å være en bekymringsfull person.

Dessuten sliter jeg med Fibromyalgi og angst/uro/utmattelse. Sikkert et par år siden jeg spurte legen min om hun hadde en resept på "energi" :-). Siden da har jeg hatt liten energi og tror derfor det feiler meg noe alvorlig. Blodprøver to ganger i året som er bra, ingen "vondter" spesielle steder så hvor skal man begynne å undersøke.....? Verking generellt i hele kroppen, men det er vel fibromyalgien.

Nei, ikke noe godt å ha det sånn.

Nei, dette høres ikke godt ut. En del av verkingen i kroppen er vel fibromyalgien, og en del er vel grunnet anspenthet og spenninger. Du kunne sikkert ha godt av avspenningsøvelser og lett mosjon for å få fart på blodsirkulasjonen.

Dessuten råder jeg deg til å kjøpe en bok om mindfullness, det er en form for meditasjon og for å redusere stress. Om det finnes kurs, meld deg på.

Det er liten sannsynlighet for at polyppene diner er farlige.

Nei, dette høres ikke godt ut. En del av verkingen i kroppen er vel fibromyalgien, og en del er vel grunnet anspenthet og spenninger. Du kunne sikkert ha godt av avspenningsøvelser og lett mosjon for å få fart på blodsirkulasjonen.

Dessuten råder jeg deg til å kjøpe en bok om mindfullness, det er en form for meditasjon og for å redusere stress. Om det finnes kurs, meld deg på.

Det er liten sannsynlighet for at polyppene diner er farlige.

Tusen takk for svar, gode ord!

Annonse

Alt som tas ut/bort av kroppen sendes til histologisk undersøkelse - sånn er det bare :)

Veldig ofte kan legen se på det som er fjernet om det ser kreftaktig ut. Da vil de nok fortelle pasienten om mistanken.

Veldig ofte kan de også se at det ikke ser kreftaktig ut. Da sier de også det.

Men, jeg skjønner at du blir bekymret - det er nok helt naturlig. Bare prøv å ikke tenke så veldig mye på det. De to ukene går rimelig fort, og plutselig har du fått svar om at det ikke var noe å bekymre seg for i det hele tatt :)

*klem*

Takk for trøstende ord!

trollemor;o)

Ja jeg tror jeg hadde det. Den ble fjernet fordi jeg hadde vanvittge menssmerter hver eneste måned. Livmora prøvde å føde denne polyppen og det var akkurat slik det føltes. Den ble sjekket fordi rutinene er slik. Det betyr ikke at de tror at det er noe med den,

Gjest gryntgrynt

Dette er som du har fått opplyst rutine. Jeg har selv fjernet en polypp og ventet i 6 uker på svar pga sommerferie hos gynokologen. Lange 6 uker og mange ubesvarte spm slik du nå føler at du har. Dette går garantert helt fint :) Prøv å senke skuldrene og anse det som det det er, rutine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...