Gå til innhold

Stockholm, Astrid Lindgren-land eller Danmark?

Anbefalte innlegg

Gjest sent ute med ferieplanlegging.

Har en 9-åring og en 5-åring. Vi ønsker å veksle mellom aktiviteter og slappe av på bostedet.

Hva koster det feks å leie en ferieleilighet i Danmark i 5 dager?

Hvor kan man bo i Stockholm?

Vi orker ikke bruke altfor lang tid på reising, men vi vil ikke fly.

Fortsetter under...

Gjest prust

Vi har vært i Astrid Lindgrens Verden to ganger - i 2004 (barna var da 6 mnd, 3 år og 5 år) og i 2010 (da var de 6, 9 og 11).

Det var helt TOPP for 5-åringen og også gøy for 3-åringen i 2004. Da vi var der siste gangen opplevde vi faktisk at alle barna var blitt litt for store. De syntes det var koselig, men var klare til å kjøre videre flere timer før parken stengte....

Jeg synes det blir litt vanskelig å sammenlikne Danmark med Stockholm, da bør man i tilfelle tenke mest på København.

Det kan bli et stykke å dra til Stockholm uten å fly, men det kommer jo an på hvor dere starter.

Astrid Lindgren-land er helt fint, men det er jo unnagjort på en dag. Jeg synes Göteborg har bedre tilbud for barn hvis man skal være en hel uke. Hvis det skulle være interessant, anbefaler jeg å bo her:

http://liseberg.se/sv/hem/Boende/Stugor/Lisebergsbyn-Karralund/

Det er ideelt for den typen ferie du nevner, med kombinasjon av aktiviteter / severdigheter og å være i ro et sted der ungene kan løpe fritt.

Hvis du er den samme som jeg var i dialog med om Danmark denne uka, kan du se bort fra resten. Hvis ikke - her er linker til mange danske feriesentre. Pris varierer med tilbudet på stedet, standard på bostedet (men den er gjennomgående høy selv om man ikke velger det største og fineste) og tid i sesongen. Noen steder må man være en hel uke i sommerferien og byttedagen er fast, andre steder er det mer fleksibelt:

http://www.rejse-guide.dk/feriecentre/

Prisene er ofte litt høyere i Danmark enn i Sverige, men standarden er høyere. Men man kan jo også leie et sommerhus, da er det mye å velge mellom (selv om forskjellen mellom landene fortsatt gjelder).

Her kan du søke for å finne ut hva som er ledig når dere har ferie:

http://www.feline.dk/

Har du detaljspørsmål om Göteborg eller Danmark, så prøv igjen. Jeg har vært på mange feriesentre i Danmark.

Skallerup som du fikk anbefalt, er kjempefint. Men det er også veldig populært (og ikke spesielt billig, siden mye er inkludert), så enkelte uker er sikkert ganske fullbooket allerede.

Vi har vært i Astrid Lindgrens Verden to ganger - i 2004 (barna var da 6 mnd, 3 år og 5 år) og i 2010 (da var de 6, 9 og 11).

Det var helt TOPP for 5-åringen og også gøy for 3-åringen i 2004. Da vi var der siste gangen opplevde vi faktisk at alle barna var blitt litt for store. De syntes det var koselig, men var klare til å kjøre videre flere timer før parken stengte....

Vi var i Astrid Lingrens verden i fjor sommer, med tre barn på 9, 4 1/2 og 1 1/2 år. Hadde brukt våren til å se filmene, lese bøkene og kose oss med de gode historiene til AL. DET anbefales (jepp, er pedagog!), for det var veldig artig å besøke parken når alt var innabords og barna kjente igjen alt sammen. Toppen av kransekaka var da barna løp inn i det huset der den ene broren i Brødrene Løvehjerte gjemmer seg i Tornerosedalen og umiddelbart sjekket bak skapet etter den hemmelige tunellen. Den var det - utrolig stas! :-)

Jeg anbefaler AL-verden, men bare viss man kjenner til historiene på forhånd.

*sukk* Nå kom jeg i feriemodus, gitt...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...