Gjest Shira :o) Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har litt trøbbelmed å nå frem til rette personer, det er hektisk på kontoret der. Nå fikk jeg beskjed om at det var 2 dagers frist på at jeg skulle kontaktes tilbake fra personen jeg ringte etter ( ringte til, men kommer jo til sentralbord ) Hva skjer da etter 2 dager? Er det bare fine ord eller får det en konsekvens? 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Det skjer dessverre ingen verdens ting. 0 Siter
ekte nick Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Absolutt ingen konsekvens. Jeg har til og med oppdaget at jeg har ringt flere ganger og lagt igjen beskjed om å ringe, uten at saksbehandleren har fått denne beskjeden. Så går jeg i to uker og venter på svar.... og når jeg så ringer igjen, får jeg beskjed om nye to dagers frist. Eneste måten er å ringe og legge beskjed flere ganger daglig og mase. Da ringer han kanskje i løpet av en uke. Jeg har også flere ganger ringt avd.lederen der og klaget. Da får jeg en beklagelse, men ingen bedring skjer. Det burde finnes et eget klagested (med kryss-ut funksjon) der man kunne klage på NAV, for å skape oversikt over hvor store problemene er. Skulle ønske avisene feks kunne laget noe slikt. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Det skjer dessverre ingen verdens ting. He he, var egentlig det jeg trodde. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Absolutt ingen konsekvens. Jeg har til og med oppdaget at jeg har ringt flere ganger og lagt igjen beskjed om å ringe, uten at saksbehandleren har fått denne beskjeden. Så går jeg i to uker og venter på svar.... og når jeg så ringer igjen, får jeg beskjed om nye to dagers frist. Eneste måten er å ringe og legge beskjed flere ganger daglig og mase. Da ringer han kanskje i løpet av en uke. Jeg har også flere ganger ringt avd.lederen der og klaget. Da får jeg en beklagelse, men ingen bedring skjer. Det burde finnes et eget klagested (med kryss-ut funksjon) der man kunne klage på NAV, for å skape oversikt over hvor store problemene er. Skulle ønske avisene feks kunne laget noe slikt. Jeg skulle ønske at de hadde en mailadr eller noe slikt, som jeg da kunne sendt til at jeg ønsker samtale, altså spesifikt til den jeg har med å gjøre. Jeg har greitt forhold til NAV sånn sett, men jeg sliter mye med å få tak i rette vedkommende, akkurat slik som deg. 0 Siter
ekte nick Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1338579829' post='4766622] Jeg skulle ønske at de hadde en mailadr eller noe slikt, som jeg da kunne sendt til at jeg ønsker samtale, altså spesifikt til den jeg har med å gjøre. Jeg har greitt forhold til NAV sånn sett, men jeg sliter mye med å få tak i rette vedkommende, akkurat slik som deg. Neste gang du snakker med saksbehandleren din, så ber du om mail-adressen, og om direktenummeret. Mange saksbehandlere gir ut begge deler. Husk å ikke skrive for private ting i en mail. Hvis han/hun ikke vil gi den direkte adressen, så ville jeg skrevet en mail til NAV lokalt med navnet til saksbehandleren i emne-feltet, og bare bedt om at hun/han ringer deg. De fleste saksbehandlerne har forresten mailadresse [email protected] så du kan jo prøve dette. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Jeg regner med at det i NAV er som i forvaltningen for øvrig: frister er kun veiledende for dem, men absolutte for deg. Antakelig står det med liten skrift et eller annet sted. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Neste gang du snakker med saksbehandleren din, så ber du om mail-adressen, og om direktenummeret. Mange saksbehandlere gir ut begge deler. Husk å ikke skrive for private ting i en mail. Hvis han/hun ikke vil gi den direkte adressen, så ville jeg skrevet en mail til NAV lokalt med navnet til saksbehandleren i emne-feltet, og bare bedt om at hun/han ringer deg. De fleste saksbehandlerne har forresten mailadresse [email protected] så du kan jo prøve dette. Takker! Jeg vil bare ha ett møte jeg slik at jeg kan søke på nytt og få en plan. Jeg skulle få tilsendt en plan, men det forsvant sikkert i arbeidsmengden. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Jeg regner med at det i NAV er som i forvaltningen for øvrig: frister er kun veiledende for dem, men absolutte for deg. Antakelig står det med liten skrift et eller annet sted. Sukk, ja det er nok slik. Jeg bare undrer på hvorfor ha frister og gi meg forhåpninger, når det ikke betyr noe som helst. Jeg er fornøyd med NAV sånn sett ellers, men nå trenger jeg oppfølging. Vi vil vel ha meg selvstendig begge to, så det må da være vinn-vinn og prate med meg. ;o) 0 Siter
Angustia Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 *kremt* NAV har frist på 48 timer på henvendelser, disse blir "loggført" og ført statistikk på. Selvfølgelig kan du benytte mail; hvert kontors adresse skal ligge på www.nav.no. Som hovedmal har hver enkelt saksbehandler mailadresse "[email protected]", og denne er selvfølgelig ikke hemmeligholdt for brukerne. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 *kremt* NAV har frist på 48 timer på henvendelser, disse blir "loggført" og ført statistikk på. Selvfølgelig kan du benytte mail; hvert kontors adresse skal ligge på www.nav.no. Som hovedmal har hver enkelt saksbehandler mailadresse "[email protected]", og denne er selvfølgelig ikke hemmeligholdt for brukerne. Takker ! ) Da prøver jeg en mail jeg da. Sist det var prekært så fikk jeg hun som satt i resepsjonen til å gå inn med en stor gul lapp med navnet mitt på, det funket. ;o) Da var det greitt at det var loggført at jeg hadde tatt kontakt mange ganger, slik at det ikke var jeg som var for sen mtp på det jeg skulle formidle. Så sånn sett har det jo en funksjon. 0 Siter
Angustia Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1338583394' post='4766639] Takker ! ) Da prøver jeg en mail jeg da. Sist det var prekært så fikk jeg hun som satt i resepsjonen til å gå inn med en stor gul lapp med navnet mitt på, det funket. ;o) Da var det greitt at det var loggført at jeg hadde tatt kontakt mange ganger, slik at det ikke var jeg som var for sen mtp på det jeg skulle formidle. Så sånn sett har det jo en funksjon. Jada, gule lapper er greit nok. Men når man har ca 40 gule lapper ved arbeidsdagens slutt, og halvparten av dem (brukere / samarbeidspartnere) ikke tar telefonen, er det bedre med loggførte henvendelser eller mail... Det tror jeg begge parter er tjent med :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Jada, gule lapper er greit nok. Men når man har ca 40 gule lapper ved arbeidsdagens slutt, og halvparten av dem (brukere / samarbeidspartnere) ikke tar telefonen, er det bedre med loggførte henvendelser eller mail... Det tror jeg begge parter er tjent med :-) Absolutt. Jeg vet at saksbehandleren min er flink, men det er for mye å gjøre rett og slett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.