Gå til innhold

Jobb i butikk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Persille1365381127

Det kommer an på type butikk. Du skal ha betalt for den tiden du er på jobb, som oftest avrundet opp eller ned til nærmeste halvtime.

Mao: du kan bli inntil 14 minutter ekstra uten å få betalt, og så får du betalt for en halvtime fra minutt 15. Det kommer litt an på hvilke avtaler dere har.

Noen butikker tar noe tid å stenge, telle oppgjør osv - da får du betalt for den tiden det tar. Om du bare kan vri om nøkkelen og gå, så får du betalt frem til stengetid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380000-jobb-i-butikk/#findComment-3346301
Del på andre sider

Gjest fleksitid

Jeg jobber på kontor, der har vi elektronisk stemplingsur,

vi stempler når vi kommer og når vi går,

kommer jeg ti min. før tiden som jeg ofte må for å komme før rushen, (drar jeg senere kommer jeg gjerne for sent, så da er det bedre å komme ti min før),

så stempler jeg inn ti min før.....

men jeg går som regel når jeg skal, går ikke ti min før, sitter gjerne heller fem min ekstra for å bli helt ferdig....

Så får vi det vi kaller tidsregistreringssaldo. HVis jeg kommer mye for sent vil jo den gå i minus etterhvert, men nå har jeg kommet en del tidlig, og har derfor en del timer til gode.

Dette får vi ikke utbetalt som lønn, men kan ta det ut som avspasering. Syns det er veldig greit, for vi har lite mulighet til å jobbe overtid ellers på den jobben vi har, så hvordan skulle vi ellers få opptjent avspasering? Særlig nå i disse streiketider er det greit å ha tilgode

litt om vi ikke får pass til ungene....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380000-jobb-i-butikk/#findComment-3346318
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...