Gå til innhold

sovnet i badekaret.. igjen

Anbefalte innlegg

Gjest liker badekaret mitt

Jeg sover generelt dårlig på natta og har de siste månedene opplevd å av og til sovne når jeg ligger og slapper av varmt vann i badekaret..

Det samme skjedde også i morges.. sov nok ei halvtimes tid før jeg våknet med betydelig kaldere vann rundt meg..

Selv syns jeg det høres litt skummelt ut å sovne i vannet.. spesielt med tanke på drukningsfare..

Men er det noen der ute som vet hvor farlig det egentlig er?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380007-sovnet-i-badekaret-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Jeg har ikke hørt om voksne som har druknet i badekaret. Men det har vært noen tragiske tilfeller der barn har druknet når de badet med en forelder og den voksne sovnet.

Det skal litt mer til før en voksen får hodet under vann, med mindre badekaret er uvanlig stort.

Det er ikke uvanlig å bli trøtt når man tar et varmt bad. Men når du merker at du blir søvnig, bør du gå ut av badekaret og sove i sengen i stedet.

Jeg regner med du våkner brått om du sklir ned under vannet. :o)

Skrekkhistorien da jeg var ung, var det som skjedde med min tantes venninne, som var sykepleier ved et stort sykehus. Trett etter lange og seine vakter tok hun seg et varmt bad da hun kom hjem - og sovnet - og druknet. It's a fact. Tror ikke det kan ha vært alkohol med i spillet, miljøet var meget avholdskt!

Annonse

Gjest togli

Skrekkhistorien da jeg var ung, var det som skjedde med min tantes venninne, som var sykepleier ved et stort sykehus. Trett etter lange og seine vakter tok hun seg et varmt bad da hun kom hjem - og sovnet - og druknet. It's a fact. Tror ikke det kan ha vært alkohol med i spillet, miljøet var meget avholdskt!

What??!! Hjelpes... da skal jeg aldri mer døse av i badekaret iallefall :/

Gjest doing

Ja, det der er skummelt. Jeg sovna i badekaret en gang og holdt på å drukne...

det var forferdelig varmt vann og, så jeg hadde vel litt heteslag og, hadde skikkelig problemer med å våkne. Våkna av at jeg var under vann og strevde med å våkne for å komme meg ut, men sovna igjen flere ganger før jeg endelig klarte å komme meg ut av karet. Skikkelig skummelt....

Så - bad med åpen badedør så noen kan redde deg,

ikke ha for varm temperatur, ikke fyll karet for fullt (skru igjen krana)

og ikke bad når du er trøtt.

Med mindre du har inntatt alkohol eller andre sedative midler bør det ikke være farlig, tenker jeg.

Men jeg har også en skrekkhistorie på lur: En eldre persom jeg kjenner til drukna i vannsenga. (Disse sengene hadde vel sin glanstid på 90-tallet). Det hadde av en eller ennen grunn kommet en rift i madrassen, og vedkommende blei funnet drukna i senga dagen etter.

Det sagt, tror jeg likevel du kan bade bekymringsløst :-)

Gjest doing

Med mindre du har inntatt alkohol eller andre sedative midler bør det ikke være farlig, tenker jeg.

Men jeg har også en skrekkhistorie på lur: En eldre persom jeg kjenner til drukna i vannsenga. (Disse sengene hadde vel sin glanstid på 90-tallet). Det hadde av en eller ennen grunn kommet en rift i madrassen, og vedkommende blei funnet drukna i senga dagen etter.

Det sagt, tror jeg likevel du kan bade bekymringsløst :-)

Jeg var ikke full eller påvirket av noe, jeg var vel 12 år...

var et sånt vanlig stort avlangt badekar, men det var fylt til randen og kranen stod på.

Det skal nevnes at jeg til tider har hatt episoder med søvnparalyse,

det er tilstand mellom våken og drømmetilstand, hvor man er halvveis våken, men ute av stand til å bevege seg. Jeg ble ganske opphetet i dette badevannet, og det var nok litt av årsaken til at jeg ikke klarte å våkne skikkelig. Vanligvis hadde jeg jo fått panikk og hoppet ut av vannet med en gang, men jeg klarte ikke, jeg sank under vannet flere ganger før jeg klarte å bli såpass våken at jeg klarte å komme meg ut.. En skikkelig skremmende episode.

Har hatt noe lignende en gang jeg lå ute og solet meg og,

men da var det vel mer fare for å få heteslag enn å drukne...

jeg strevde i alle fall skikkelig med å våkne :(

Jeg var ikke full eller påvirket av noe, jeg var vel 12 år...

var et sånt vanlig stort avlangt badekar, men det var fylt til randen og kranen stod på.

Det skal nevnes at jeg til tider har hatt episoder med søvnparalyse,

det er tilstand mellom våken og drømmetilstand, hvor man er halvveis våken, men ute av stand til å bevege seg. Jeg ble ganske opphetet i dette badevannet, og det var nok litt av årsaken til at jeg ikke klarte å våkne skikkelig. Vanligvis hadde jeg jo fått panikk og hoppet ut av vannet med en gang, men jeg klarte ikke, jeg sank under vannet flere ganger før jeg klarte å bli såpass våken at jeg klarte å komme meg ut.. En skikkelig skremmende episode.

Har hatt noe lignende en gang jeg lå ute og solet meg og,

men da var det vel mer fare for å få heteslag enn å drukne...

jeg strevde i alle fall skikkelig med å våkne :(

''Det skal nevnes at jeg til tider har hatt episoder med søvnparalyse, det er tilstand mellom våken og drømmetilstand, hvor man er halvveis våken, men ute av stand til å bevege seg.''

Skjønner at svaret mitt var unyansert, og jeg kan ikke uttale meg på generell basis siden ulike medisinske tilstander kan medføre at karbad kan være risikofylt.

Annonse

Gjest prust

Jeg sov ofte i badekaret før - syntes det var deilig og avslappende. Våknet alltid av at vannet ble kaldt. Gled aldri for langt nedi.

Nå klarer jeg ikke sovne lenger i vannet. Har veldig varmt vann, ligger så lenge jeg klarer, og vakler så over i senga og sover heller der :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...